Gravatar

#13401 misuma 14 år siden

Thomas:

For mig ville den omtalte scene ha' været mere Hollywood'sk hvis strygerne langsomt sneg sig ind og faderen kom med kvalmende og storladne guldkorn. Jeg synes han netop kommer, lidt halvkikset og uden for sin comfort-zone, med en lidt atypisk prædiken

Selvom jeg dog ærligt talt ikke kan huske hans eksakte ord :P
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13402 BN 14 år siden

misuma (13399) skrev:
Det er længe siden jeg har grint højlydt og fået blanke øjne af samme film.

Jeg synes, at Steve Carell er helt igennem fremragende i roller som den her, hvor det komiske holdes på et afdæmpet plan (og blandes med det bittersøde/alvorlige), uden at han skal lave for mange grimasser eller agere tumpe. Har du set filmene 'Dan in Real Life'? Den er efter min mening ligeså god.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13403 misuma 14 år siden

^^

Jeg skulle til at skrive nej til dit spm. da jeg opdagede filmens danske titel så jo. Den er set og nydt. Desuden gør han det ligeså udemærket i Little Miss Sunshine imo.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13404 Batsy 14 år siden

Er fuldstændig enig Misuma og BN, den var overasskende god, troede det var en af de typiske romance comedys med dårligt manus. Men den overasskede, og vidste sig være en hjertevarm, rørende, sjov og god film.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#13405 BN 14 år siden

Batsy (13404) skrev:
Er fuldstændig enig Misuma og BN, den var overasskende god, troede det var en af de typiske romance comedys med dårligt manus. Men den overasskede, og vidste sig være en hjertevarm, rørende, sjov og god film.

Jeps. :-) ... Og så var jeg også positivt overrasket over, at
Ryan Goslings karakter ikke blev gjort til en skurk. I andre romantiske komedier ville han typisk have været brugt som modpolen til "true love", og vores helt ville have haft et moraliserende opgør med ham. Men i den her film viste Gosling sig at være en ligeså fin fyr på bunden som Carell. ... Jeg undrede mig i øvrigt længe over sidehistorien med Emma Stone, indtil brikkerne endelig faldt på plads henimod slutningen.

Den bedste romantiske komedie jeg har set siden 'Leap Year' og 'The Notebook' (to film, som jeg dog finder noget bedre).
Gravatar

#13406 Kruse 14 år siden

BN (13405) skrev:
Den bedste romantiske komedie jeg har set siden 'Leap Year' og 'The Notebook'

Romantisk er nem nok at gå med på, men komedie? Det er vist lidt at stramme den :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13407 BN 14 år siden

Kruse (13406) skrev:
Romantisk er nem nok at gå med på, men komedie? Det er vist lidt at stramme den :)

Haha. Du har ret - det var en tanketorsk. ;-)

Jeg ændrer min udtalelse til "bedste romantiske komedie jeg har set siden 'Leap Year'."
Gravatar

#13408 IK 14 år siden

Crazy, Stupid, Love er ikke bare en af de bedste komedier, jeg har set i lang tid, men også helt klart blandt de bedste film fra 2011. Den var morsom, velspillet, charmerende og mest af alt virkelig velskrevet.Jeg er enig med Thomas i, at slutningen presser citronen en tand for meget, men det ødelagde ikke helhedsindtrykket for mig. Jeg købte sgu filmen, som den var. :-)
Gravatar

#13409 Hr. Nielsen 14 år siden

misuma (13401) skrev:
For mig ville den omtalte scene ha' været mere Hollywood'sk hvis
Jamen der er jeg skam helt enig......Det var dog en scene som den der gjorde udfaldet, da jeg stod på vippen til at give den 8 og endte på 7 så at sige.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13410 BN 14 år siden

Thomas E. Nielsen (13409) skrev:
Det var dog en scene som den der gjorde udfaldet, da jeg stod på vippen til at give den 8 og endte på 7 så at sige.

Jeg for min del kunne godt lide denne scene, fordi
Carell skulle redde sønnens forudgående og yderst pinlige tale. Og talen var ganske nøgtern og usentimental, og den trak ikke ud.
... Men ellers skal der nu også mere end blot én svag/mindre god scene til for at trække ned i karakteren hos mig - en enkeltstående scene skal være direkte dårlig eller elendig for at gøre en negativ forskel.

Skriv ny kommentar: