Gravatar

#13591 knipsknips 14 år siden

I går blev det til 2 film med drengene.

Drive

Anden gang jeg ser den, første gang uden for biffen. Stadig en fremragende film og utrolig lækkert soundtrack.

5-6/6

Alien - BD

Ridleys klassiker fra 1979 holder stadig. Billedkvaliteten er sindssyg flot på BD udgivelsen, man ligger ikke mærke til, at filmen er optaget i slut 70'erne.

5-6/6
Gravatar

#13592 wimmie 14 år siden

Kruse (13582) skrev:
Cape Fear (1991)

"Cape Fear" er Scorseses remake af 1962-filmen med samme navn, og det er et af de mere sjældne tilfælde, hvor vi faktisk har at gøre med et godt remake. Jeg tror faktisk at jeg vil gå så langt som at sige, at jeg lige akkurat foretrækker Scorseses-version. Men de ligger meget tæt. Selvom at Robert De Niro til at starte med godt kunne minde om en karikatur af Robert Mitchum, så får han flere scener i filmen, hvor han virkelig får lov til at folde sig ud og gøre karakteren til sin egen. Nick Nolte gør det også glimrende, og jeg tror faktisk at jeg foretrækker hans version af Sam Bowden, fremfor den lidt mere "pæne" Gregory Peck.

Det er alt i alt en ganske god film, og det der lige akkurat hiver den op hos mig, er et yderst veludført klimaks.

8/10

Enig i din vurdering af begge film. Godt nok er det ved at være længe siden jeg har set Scorseses version, men jeg husker dem som rigtig god og ret nervepirrende, og da jeg for få måneder siden så originalen var jeg bestemt også begejstret - men jeg tror også det må være tæt løb imellem dem :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#13593 wimmie 14 år siden

Scream 4

Den mangler simpelthen den charme som de 3 første Scream-film havde. Jeg synes det er fint nok at de opdaterer hele "Scream-universet" og den samler ganske fint nok mht. det originale persongalleri, men det ender desværre næsten med at blive en parodi på de "gamle" Scream-film og den kører simpelthen alt for meget rundt i reglerne for gyserfilm.
Desuden fokuserer den alt for meget på de nye unge (som man har valgt ikke at give nogen personligheder og dermed får man ikke rigtig sympati for dem) i stedet for især Sidney som nærmest bare er en bi-person.

2/6

Buhuu, desværre Craven; du skal virkelig snart til at stramme dig an... jeg er stadig fan pga. dine gamle gysere; The Hills have Eyes, Freddie Kruger-filmene og People under the Stairs - og så naturligvis de første Scream-film.

Ville ønske han ville gå tilbage til de mere brutale film som han startede med at lave.
Gravatar

#13594 Kruse 14 år siden

wimmie (13593) skrev:
Scream 4

Den mangler simpelthen den charme som de 3 første Scream-film havde. Jeg synes det er fint nok at de opdaterer hele "Scream-universet" og den samler ganske fint nok mht. det originale persongalleri, men det ender desværre næsten med at blive en parodi på de "gamle" Scream-film og den kører simpelthen alt for meget rundt i reglerne for gyserfilm.
Desuden fokuserer den alt for meget på de nye unge (som man har valgt ikke at give nogen personligheder og dermed får man ikke rigtig sympati for dem) i stedet for især Sidney som nærmest bare er en bi-person.

2/6

Det er sjovt, for jeg kan faktisk genkende det meste af din kritik, men af en eller anden grund så var jeg, på trods af dens tåbeligheder, ganske godt underholdt(på den der guilty pleasure måde).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13595 Babo84 14 år siden

wimmie (13593) skrev:
desværre Craven; d

Hvis vi ser bort fra enkelte ældre titler, så finder jeg Craven ret elendig som instruktør. Han har efterhånden lavet en lang række bras.
Gravatar

#13596 duuk74 14 år siden

wimmie (13593) skrev:

Ville ønske han ville gå tilbage til de mere brutale film som han startede med at lave.

Du er sgu en dejlig quinde Wimmie :D
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#13597 wimmie 14 år siden

Kruse (13594) skrev:

Det er sjovt, for jeg kan faktisk genkende det meste af din kritik, men af en eller anden grund så var jeg, på trods af dens tåbeligheder, ganske godt underholdt(på den der guilty pleasure måde).

Jeg var også underholdt - kedede mig i hvert fald ikke - og det er derfor den får 2 stjerner :p
Kan ikke sige at jeg var skuffet for mine forventninger var skruet ret langt ned men jeg havde nok alligevel inderst inde håbet på noget lidt bedre.

Babo84 (13595) skrev:
Hvis vi ser bort fra enkelte ældre titler, så finder jeg Craven ret elendig som instruktør. Han har efterhånden lavet en lang række bras.

Ja, der er desværre en del bras imellem, men jeg synes nu slet ikke han er elendig; faktisk synes jeg han har et ok repetoire; der er bare ret langt imellem de gode og det er efterhånden et stykke tid siden han har lavet noget rigtig fedt. Red Eye fra 2005 var nu ganske ok, men ikke så forskellig fra så mange andre thrillers. Cursed havde potentiale men var bare fyldt med halvringe effekter.

Problemet er vist at hans gysere efterhånden er blevet ret PG13 - savner noget R-rated fra ham igen. (Scream 4 overraskede dog med et par halvbrutale scener)

duuk74 (13596) skrev:
wimmie (13593) skrev:

Du er sgu en dejlig quinde Wimmie :D

I know :p
Gravatar

#13598 Takfornu 14 år siden

Another Earth

Denne "meget følelsesladede... ekstremt dybe" (Claudia Puig, USA Today) film blev en sensationel succes, som alle ville se til Sundance Film Festival. Den "smukke, begavede og frygtløse" (Associated Press) debutant Brit Marling og stjernen William Mapother (Lost) spiller Rhoda og John, to personer hvis verdener kolliderer efter en tragisk ulykke. Deres intime drama udspiller sig sideløbende med den utrolige opdagelse af Earth 2, en parallel verden, som åbner op for provokerende og fascinerende muligheder. Kan en ny Jord byde på chancen for et nyt liv? En ny skæbne? En ny personlighed? "Another Earth er science fiction, når det er bedst" (The Hollywood Reporter) - med en utrolig overraskelse til sidst, som du aldrig vil glemme.

Jeg elsker god scifi, men der går desværre længere og længere i mellem, så da jeg læste om disse ord om denne måtte jeg give den et kig.

Velspillet og velfortalt historie, som giver sig god tid og ikke laver nogle nemme løsninger eller fylder filmen med masser af CGI. Bedste nye Scifi jeg har set siden Moon.

Film 5/6
Lyd 4/6
Billede 4/6

THE YELLOW SEA (HWANGHAE)

Den nordkoreanske taxichauffør Ku-Nam sidder i dyb spillegæld. Hans kone, der arbejder i Sydkorea, har lovet at sende ham penge. Men Ku-Nam er overbevist om, at hun har en affære. Gangsterbossen Myung-Ga tilbyder ham en klækkelig sum penge for at begå et lejemord i Sydkorea. Den pressede Ku-Nam tager imod opgaven, men alting går skævt, og snart er han ude på endnu dybere vand end før.

Instruktøren bag Chaser (Hong-jin Na) er tilbage i topform. Har man set filmens trailer får man meget mere end man regner med både med hensyn til overraskelser, men også en actionfilm som bruger alt mulig andet end diverse håndvåben og større våben. Fantisk løsnes der kun meget få skud, men til gengæld bruges der knive, økser og meget andet som får Tarantinos film til at ligne 4 forestillinger for de mindste. Når den først rigtig tager fart kører den bare i højeste gear til rulleteksterne begynder, men bliv siddende for der kommer vigtige scener under dem. Eneste minus er diverse biljagter, som ikke rigtig lever op til resten i teknisk kvalitet, så der rives man ikke rigtig med på samme måde som i resten af filmen.

Filmen har både en flot billedeside og en lyd, der er noget af det bedste jeg har hørt længe, med god brug af alle kanaler.

Film 5/6
Lyd 5/6
Billede 5/6

ADÈLE AND THE SECRET OF THE MUMMY (LES AVENTURES EXTRAORDINAIRES D'ADÈLE BLANC-SEC)

Paris, 1912. Kustoderne på Naturhistorisk Museum river sig i håret, da et 136 millioner år gammelt pterodaktyl-æg udklækkes, og flyveøglen slipper fri. Den gæve journalistkvinde Adèle lader sig dog ikke afficere af den usædvanlige nyhed: Hun er lige vendt hjem fra Egypten med en genopstanden mumie.

Luc Besson er tilbage i instruktørstolen på bedste og undeholdende filmisk vis med denne filmatisering af 2 albums fra tegneserierne om Adèle Blanc-sec.

Den er ikke så grov i tonen som albummene, men lavet med respekt for sit forlæg og en billedeside fyld med detaljer og som gør man føler man sidder med et levende album - go' spas for hele familien, som viser at eventyrfilm ikke behøver at være i 3D.

Film 4/6
Lyd 4/6
Billede 4/6

ATTACK THE BLOCK

Sam bor i et social boligbyggeri i Sydlondon. En dag er hun udsat for et banderøveri, da en alien dumper ned fra himlen. Bandelederen Moses og hans kumpaner myrder det fremmede væsen, men inden længe kommer dets venner på besøg, og byen kommer under belejring. Sam indser, at væbnet kamp mod de abelignende monstre er nødvendig, og hun slår sig sammen med banden, der tidligere overfaldt hende.

Engelsk alien attack film, som overraskede positivt. Monstrene fungere godt, tempoet er højt, gysene fungere fint, humoren tilpas sort og musikken river en med rundt i 90 min så pulsen ikke er nede før du har forladt mørket. Hvorfor denne film ikke blev vist i biografer som fx Cinemaxx kan man godt undre sig over.

Film 4/6
Lyd 4/6
Billede 4/6

Tournament

Hvert syvende år i en lille engelsk flække arrangeres en ekstraordinær turnering kaldet The Tournament. Ingen ved ikke noget om den. Ingen vil nogensinde få noget at vide. Men den finder sted - og det er dødalvorligt! Turneringen samler de 30 bedste lejemordere fra hele verden til en blodig konkurrence, hvor det handler om at udrydde hinanden som moderne gladiatorer med byen som intetanende kulisse. Alt overføres direkte og eksklusivt via kameraer og sporingsudstyr til et rum fuld af millionærer med en lettere bizar interesse for gambling. Vinderen - last man standing - kan inkassere præmien på 30 millioner dollars.

Habil engelsk actionfilm, som sætter film Gamer og Death Race (den nye) til tælling allerede efter de 15 første intense minutter. Flere af actionscenerne afvikles og ikke mindst ender anderledes end forventet, men positivt - Ikke filmkunst, men herlig underholdning til en drengrøvsaften.

Film 3/6
Lyd 3/6
Billede 3/6

RED STATE

Det er længe siden jeg har set noget fra indie-darlingen Kevin Smith. Da han nu kaster sig over en mindre sjov, mere svært emne og laver en mere voldsom film, må man give det en chance.

Tre teenagedrenges jagt på sex udvikler sig til en skæbnesvangert møde med en religiøs sekt, da dens ultra-voldelige leder, Abin Cooper (Michael Parks), kidnapper drengene.
Coopers fundamentalistiske holdninger har allerede tiltrukket sig FBIs opmærksomhed og agent Keenan (John Goodman) sætter jagten ind på en fanatiker, som hensynsløst mishandler og dræber sine ofre.

En af de film som starter i en "genre" og udvikler sig i en helt anden retning end vi forventer. Elsker når film leger med vores forventninger og sender os i helt anden retning end fx en trailer eller andet pressestof giver udtryk for. Filmen viser en helt anden og meget voldelig side end vi er vant til fra Kevin Smiths side. Her er ingen grin og sjove personligheder, men kolde og kyniske personer, og overraskende dødsfald. Visse steder trækkes scenerne unødigt ud, men over-all er det rart at se Kevin Smith gå nye veje og runde af i bedste Coen-brødre-stil.

Film 3/6
Lyd 3/6
Billede 3/6

SOURCE CODE

Da officeren Colter Stevens vågner fra sin lur på toget mod Chicago, ser han til sin udelte forvirring en anden mands ansigt i spejlet. Otte minutter senere sprænger en bombemand toget i smadder, og vupti vender Stevens tilbage til sin egen krop i en kold betoncelle. Langsomt går det op for ham, at han er på en eksperimental mission, hvor han oplever de samme minutter om og om igen i jagten på bombemanden.

Gensyn med Duncan Jones' som gav os den fremragende MOON, der er tilbage igen, men denne gang med et større budget og større stjerner på rollelisten. Ikke ligeså spændende som MOON, for den mangler at have mere på hjerte end kun at underholde, men den er stadig værd at se ikke mindst pga. af dejlige Michelle Monaghan.

Film 3/6
Lyd 3/6
Billede 3/6
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13599 Babo84 14 år siden

wimmie (13597) skrev:
Problemet er vist at hans gysere efterhånden er blevet ret PG13 - savner noget R-rated fra ham igen. (Scream 4 overraskede dog med et par halvbrutale scener)

Jeg mener ikke de er blevet pg-13. Scream serien er R, og det var Cursed også. Altså for at nævne de seneste. Red Eye var godt nok pg-13, men det er vel også mere en thriller, og jeg synes ikke en R-rating havde gjort hverken fra eller til. Den var i øvrigt okay, sådan middelmådig, men blandt hans bedre :)
Gravatar

#13600 misuma 14 år siden

Helt enig i wimmies ord om Scream 4.

-------------

Den spanske Julies Eyes. Jeg havde visse forventninger til filmen, jeg ville så gerne være vild med den og den gør en masse rigtigt, men den ramte desværre ved siden af for mit vedkommende. Desuden har det spanske skuespil, imo, en tendens til at være lidt for teatralsk som bare er lidt off putting.

2/6

Genså Patch Adams for....sjette gang? Damn. Den stjæler en tåre fra mig, HVER gang og for det skal den ha' topkarakter.

Catfish

Film eller 100 % rendyrkede dokumentar? I disse dage kan jeg tvivle. Uanset hvad, så ramte den mig til trods for at den tog en lysere drejning end hvad jeg håbede på.

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: