Gravatar

#13601 Takfornu 14 år siden

Prometheus

Hvad kan jeg ikke sige andet end WAU !

Film 6/6
Lyd 6/6
Billede 6/6
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13602 knipsknips 14 år siden

^^

Lyder sgu godt! Ser så meget frem til den.
Hvor har du været så heldig, at se den allerede nu?
Gravatar

#13603 Steffan Rasmussen 14 år siden

knipsknips (13602) skrev:
^^

Lyder sgu godt! Ser så meget frem til den.
Hvor har du været så heldig, at se den allerede nu?

Tjek din kalender.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#13604 Takfornu 14 år siden

# 13602 - FOX afholdt snigpremiere i nat for en lille sluttet kreds i deres og Nordisk film screening room på Frederiksberg :)
Gravatar

#13605 knipsknips 14 år siden

Navarre3 (13604) skrev:
# 13602 - FOX afholdt snigpremiere i nat for en lille sluttet kreds i deres og Nordisk film screening room på Frederiksberg :)

Det er da kæmpe snyd :D

Men godt, at høre, at det lover godt!
Gravatar

#13606 Michael Andersen 14 år siden

knipsknips (13605) skrev:
Det er da kæmpe snyd :D

Du har mere ret end du tror :P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#13607 Takfornu 14 år siden

Naaa - Selv Michael Fassbender og Noomi Rapace var mødt op for en ½ times Q & A efter filmen :) I kan læse interviewet til maj på Cinefil.dk :)
Gravatar

#13608 MMB 14 år siden

Hvad I ikke gør for at få læsere til. ;)
Gravatar

#13609 Takfornu 14 år siden

#13608 Foeller - Alle kneb gælder i kampen om læserne :)

Men har ellers fået set:

Network - Instr. Sidney Lumet

Seertallene for nyhedsudsendelserne på tv-stationen UBS rasler ned. Derfor bliver værten Howard Beale fyret, hvilket får ham til at proklamere selvmord for åben skærm. Det gør Howard til kult, og stationen trækker fyringen tilbage for i stedet at give ham sit eget show. Men cheferne havde ikke forudset, at Howard for åben skærm vil servere hemmeligheder om stationen.

Selvom TV mediet har ændre sig en del, så kan denne film stadig imponere både mht. skuespil og dialog.

Film 4/6
Lyd 3/6
Billede 3/6

All the Presidents Men - Instr. Alan J. Pakula

I 1972 kommer journalisterne Woodward og Bernstein lidt tilfældigt på sporet af en forbindelse mellem et indbrud i Demokraterne hovedkvarter og Det Hvide Hus, hvor republikanerne regerer. De to graver dybere og forgrener sig stadig højere i det politiske system. Efterhånden bliver journalisternes viden farlig - også for dem selv.

Endnu en af 70ernes bedste film. Kemien mellem Redford og Hofmann er fantastisk. William Goldman viser at han allerede tidligt i sin karriere havde flair for at skrive både tidløs dialog og timing. Hvor er det fedt disse film får nyt liv på BD og DVD :)

Film 4/6
Lyd 3/6
Billede 3/6

IF ... Instr. Lindsay Anderson

På en engelsk kostskole hersker der en brutal kadaverdisciplin, men en dag får den modige Mick nok af terperiet og underkuelsen. Han flygter sammen med to andre elever. Og den dag skolen har årsafslutning, kommer det til det endelige, voldelige opgør med de hadede autoriteter.

På nogen punkter en forældet film, men på andre stadig aktuel og spændende. I min optik har den mistet lidt med årene, og ikke lige provokerende som da jeg så den første gang for 25 år siden, og selv havde mine egne oprør med forskellige ting.

Film 3/6
Lyd 2/6
Billede 2/6

Blow-up - Instr. Michelangelo Antonioni

En moderne fotograf i London, hvis verden er afgrænset af mode, popmusik, marihuana og nem sex, føler, at hans liv er kedeligt og fortvivlet. Så møder han en mystisk skønhed og bemærker noget frygtelig mistænkeligt på ét af ​sine fotografier af hende. Det faktum, at han kan have fotograferet et mord, forekommer ham ikke foreløbig.

Antonioni bliver jeg aldrig træt af at gense, men denne kopi var virkelig dårlig kvalitet

Film 4/6
Lyd 2/6
Billede 2/6

Il Deserto Rosso - Instr. Michelangelo Antonioni

Over kanalerne i Ravenna tårner sig et industrielt landskab, hvori kvinden Guiliana vandrer angstfuld omkring. Hun er gift med den travle fabriksleder Ugo, som ikke tager notits af konens neuroser. Hans gamle studieven, mineingeniøren Zeller, er på gennemrejse og lidt mere opmærksom. Han indleder et forhold til Guiliana, som besættes mere og mere af tanken om, at hendes søn er syg med polio.

Endnu en smuk film af Antonioni, skal ikke bare ses, men opleves.

Film 4/6
Lyd 2/6
Billede 4/6

Professione Reporter - Instr. Michelangelo Antonioni

Den desillusionerede journalist David bliver sendt til Nordafrika, hvor han skal dække guerillaernes frihedskamp. Kort efter sin ankomst finder David en død mand på sit hotel. Han beslutter sig at realisere en gammel drøm ved at stjæle ligets identitet og at begynde et nyt liv. Snart erfarer han at manden, hvis identitet han har taget, har tætte forbindelser til en terrorist-gruppe.

Elendig kopi så vi valgte at droppe den efter 30 min, selvom om vi begge satte pris på filmen og havde glædet os til gensynet.

Film 4/6
Lyd 2/6
Billede 2/6
Gravatar

#13610 misuma 14 år siden

Tintin på blå. (2011)

Jeg skal ærligt indrømme, at Tintin-universet aldrig har fanget mig.

Det skulle dog ikke hindre mig i at være ganske underholdt af filmen. Det er dårlig nok en overdrivelse når jeg skriver, at næsten hver eneste scene dirrede af spænding i forskellige grader...og flot er filmen også.

4,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: