Formlen ligger fast siden den første film: en gruppe teenagere tager på ophold ved Lake Crystal og aflives én efter én. Del 3 skiller sig ud ved at være i 3D og er tydeligt koreograferet ud fra denne tanke. Dvs. at der lægges vægt på handling i dybden og mindre på traditionelle nærbilleder. For det meste føles det bare som en gimmick, men enkelte scener gør faktisk god (og humoristisk) brug af effekten, som når Jason presser hovedet sammen på et offer, så øjnene nærmest popper ud af skærmen.
Dvd'en er som forventet i anaglyphic 3D, dvs. med blå/ røde papbriller, hvor den originale biografudgave SVJH brugte polaroide briller. Det er et simpelt spørgsmål omkostninger, men 3D-effekten bliver desværre også derefter. Farverne flyder ud, detaljerne forsvinder, og mange af de helt nære effekter fungerer ikke rigtigt, som de skal. Men det er, hvad det var til at forvente. Hvis man vil se filmen, som den rigtigt skal se ud, så skal man have fat i et sæt elektroniske 3D-briller og en bootleg af den japanske laserdisc.
Alt i alt værd at se for 3D-effekten, også selvom den ikke virker vanvittigt godt pga. systemet, og så fordi det er filmen, hvor Jason første gang tager hockey-masken på.
3/5
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
# 1358 Absolut - Jason Issac spiller rigtig godt i den og er ganske spændende uden brug af vild action, pånær åbnings flystyrtet det er ganske hærdelig for en tv-produktion. Den er dog ikke helt på højde med State of Play, så bare se den med åbent sind.
Hvis du har kabel-TV og kan se BBC Entatainment kan du se den der for den har rullet over skærmen flere gange de sidste par uger.
# 1362 Var du også blandt dem der så den og JAWS 3D i TIVOLI Bio ??? >:-)
#1363 - Du mener back in the day? Næ, så heldig er jeg desværre ikke. Jeg boede i Sønderborg dengang og var desuden lige et par år for ung til at slippe ind. Men jeg læste en del op på emnet sidste år, fordi jeg fik fat på et par anaglyphic bootlegs af bl.a. Jaws 3D. Jeg har faktisk overvejet, om jeg skulle købe et par "rigtige" briller på eBay og se, om jeg kan finde kopier af de japanske laserdiske. Men foreløbigt er det blevet ved tanken.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Ja, nu hvor den nyeste Harry Potter er kommet ud var det nok på tide at få set 5'eren. Jeg er ikke kæmpe Potter-fan, men jeg har nu været ok underholdt af de 4 første film. Har ikke læst bøgerne og tror heller ikke jeg gider ;p
Anyway, jeg må nok sige at jeg blev ret skuffet over Order of the Phoenix. Jeg synes handlingen virkede lidt rodet og der skete simpelthen for lidt. Hovedpersonerne virkede også næsten anonyme. Seriens svageste led indtil videre...
2/6
Harry Potter-serien ser for mig således ud:
Harry Potter and the Sorcerer's stone 4/6
Harry Potter and the Chamber of secrets 4/6
Harry Potter and the prisoner of Azkaban 5/6
Harry Potter and the Goblet of Fire 3/6
Harry Potter and the Order of the Phoenix 2/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
To af de bedste veteraner i NYPD jagter en massemorder, som nyder at myrde frikendte forbrydere, de bliver derfor nødt til at se på deres egen moral og deres gamle sager.
Ok med De Niro og Pacino på rollelisten burde der være lagt i kakkelovnen til noget af en oplevelse af de store. De har ikke siddet overfor hinanden siden Heat, og det var første gang de to mødtes, dog på hver deres side, her er de sammen. Skuespillet burde slå gnister fra start til slut. I stedet ender man med en noget fesen fornemmelse af, at filmen er lidt et flop, men alligevel ikke. Hvorfor??? Er mine forventninger for store??? Jeg ved hvad De Niro kan, det har han jo vist med Deer Hunter, Taxidriver og Gothfather II. Pacino har jo bevist hvad han kan med Gothfather, The devils advocate, Scarface osv. Hvad er det der gør at de ikke lyser som de stjerner de er??? Meget enkelt, historien er ikke skrevet til de to, og det er bare for synd. Historien er sådan set meget god, dog meget nem at gennemskue. Men det er ikke til dem. Det hele ender med en gang middel skuespil.
Nå ja så the time machine i tv igår da jeg var henne ved en som hjalp med og teste min pc. Magen til misbrug af jeremy irons skal man lede efter! Han må ha en fed hyre soden han sagde ja til den rolle.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1361 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1362 Thomsen 15 år siden
Formlen ligger fast siden den første film: en gruppe teenagere tager på ophold ved Lake Crystal og aflives én efter én. Del 3 skiller sig ud ved at være i 3D og er tydeligt koreograferet ud fra denne tanke. Dvs. at der lægges vægt på handling i dybden og mindre på traditionelle nærbilleder. For det meste føles det bare som en gimmick, men enkelte scener gør faktisk god (og humoristisk) brug af effekten, som når Jason presser hovedet sammen på et offer, så øjnene nærmest popper ud af skærmen.
Dvd'en er som forventet i anaglyphic 3D, dvs. med blå/ røde papbriller, hvor den originale biografudgave SVJH brugte polaroide briller. Det er et simpelt spørgsmål omkostninger, men 3D-effekten bliver desværre også derefter. Farverne flyder ud, detaljerne forsvinder, og mange af de helt nære effekter fungerer ikke rigtigt, som de skal. Men det er, hvad det var til at forvente. Hvis man vil se filmen, som den rigtigt skal se ud, så skal man have fat i et sæt elektroniske 3D-briller og en bootleg af den japanske laserdisc.
Alt i alt værd at se for 3D-effekten, også selvom den ikke virker vanvittigt godt pga. systemet, og så fordi det er filmen, hvor Jason første gang tager hockey-masken på.
3/5
#1363 Takfornu 15 år siden
Hvis du har kabel-TV og kan se BBC Entatainment kan du se den der for den har rullet over skærmen flere gange de sidste par uger.
# 1362 Var du også blandt dem der så den og JAWS 3D i TIVOLI Bio ??? >:-)
#1364 Thomsen 15 år siden
#1365 wimmie 15 år siden
Ja, nu hvor den nyeste Harry Potter er kommet ud var det nok på tide at få set 5'eren. Jeg er ikke kæmpe Potter-fan, men jeg har nu været ok underholdt af de 4 første film. Har ikke læst bøgerne og tror heller ikke jeg gider ;p
Anyway, jeg må nok sige at jeg blev ret skuffet over Order of the Phoenix. Jeg synes handlingen virkede lidt rodet og der skete simpelthen for lidt. Hovedpersonerne virkede også næsten anonyme.
Seriens svageste led indtil videre...
2/6
Harry Potter-serien ser for mig således ud:
Harry Potter and the Sorcerer's stone
4/6
Harry Potter and the Chamber of secrets
4/6
Harry Potter and the prisoner of Azkaban
5/6
Harry Potter and the Goblet of Fire
3/6
Harry Potter and the Order of the Phoenix
2/6
#1366 MOVIE1000 15 år siden
Harry Potter and the Sorcerer's stone
4/6
Harry Potter and the Chamber of secrets
3/6
Harry Potter and the prisoner of Azkaban
4/6
Harry Potter and the Goblet of Fire
5/6
Harry Potter and the Order of the Phoenix
3/6
Harr Potter and the halfbloodprince
5/6
#1367 Kiksmann 15 år siden
To af de bedste veteraner i NYPD jagter en massemorder, som nyder at myrde frikendte forbrydere, de bliver derfor nødt til at se på deres egen moral og deres gamle sager.
Ok med De Niro og Pacino på rollelisten burde der være lagt i kakkelovnen til noget af en oplevelse af de store. De har ikke siddet overfor hinanden siden Heat, og det var første gang de to mødtes, dog på hver deres side, her er de sammen. Skuespillet burde slå gnister fra start til slut.
I stedet ender man med en noget fesen fornemmelse af, at filmen er lidt et flop, men alligevel ikke. Hvorfor??? Er mine forventninger for store???
Jeg ved hvad De Niro kan, det har han jo vist med Deer Hunter, Taxidriver og Gothfather II.
Pacino har jo bevist hvad han kan med Gothfather, The devils advocate, Scarface osv.
Hvad er det der gør at de ikke lyser som de stjerner de er??? Meget enkelt, historien er ikke skrevet til de to, og det er bare for synd. Historien er sådan set meget god, dog meget nem at gennemskue. Men det er ikke til dem.
Det hele ender med en gang middel skuespil.
3/6
#1368 database 15 år siden
#1369 MOVIE1000 15 år siden
#1370 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"