Gravatar

#271 McPeter 15 år siden

Fik genset '300' - denne gang på blu-ray.

Filmen er bevist lidt grumset, men har stadig en super flot billedside efter min mening. Jeg synes ret godt om filmens visuelle stil og det er da nok også det der hjælper filmen på vej. Det er jo ikke det store inviklede plot, men synes egentligt ikke det gør så meget. Har nu også altid synes godt om oldtidens fortællinger om heltemod.

Nu er det jo selvfølgelig lang tid siden jeg sidst har set den (det var i biografen), men jeg var udemærket underholdt af denne actiontegneseriefilm.

Ender nok på en 4 / 6, hvor en af dem er for den visuelle stil.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#272 filmz-Bruce 15 år siden

#269 Det glæder mig altid ufattelig meget, når nogen får den oplevelse med BmB :) og ser indtil benet, at den absolut ikke er så sukkersød, som plakater og måske legenden, har overleveret. Herligt at høre BN og håber du får et endnu bedre syn, når den snart kommer i HD :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#273 elwood 15 år siden

Har lige set Cleaner med Samuel jackson, udemærket lille film fra Renny harlin.

Anmeldelsen her på siden har sagt stortset det jeg ku finde på og sige, jeg har bare en lille ting.

Er det bare mig eller
er Ed Harris begyndte og tag ret mange skurkerolle, jeg sagde lige fra starten af, "ahh nu håber jeg dælme ikke det viser sig og være Ed Harris som er "skurken" men lidt inde i filmen, da det var gået op for mig vi havde fået præcenteret de vigtigeste roller i filmen, måte jeg sige til mig selv at det nok var ham, og ganske rigtig.

At hans rolle så er lidt mere tragisk (han troede jo barnet var mistet af tvang) er så en anden sag, jeg havde bare håbet lidt på han ku slippe for skurkerollen, selv om han bestemt gør dem godt.

I The Rock formår han jo ligefrem og være en skurk man holder med, fordi hans sag er reel nok, og ikke blot en sindsyg mands gerninger.


Men en god lille spændingsfilm af den slags man ikke ser så tit mere, hvor alt ikke behøver og være hæsblæsne action.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#274 BN 15 år siden

#272 - bruce:

Ja, det er netop sådan et ry 'Borte med blæsten' har nogle steder, hvad der til dels nok skyldes, at nogle mænd - deriblandt jeg selv - bliver lidt forudindtagede, når man finder ud af at éns kone er vild med filmen. Så tror man, det er en rigtig 'chick flick'. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#275 BN 15 år siden

Søndag aften så jeg en anden film, nemlig 'Butterfly on a wheel' med Mario Bello, Gerard Butler og Pierce Brosnan. Jeg havde vovet pelsen og købt den for blot 25 kr. i Superbest, og det har jeg bestemt ikke fortrudt.

Meget overraskende historie, hvor jeg nåede at gætte forkert 2 gange, før forklaringen kom tilsidst. Et ægtepar (Mario Bello og Gerard Butler) bliver af ukendte årsager trukket med rundt på en bytur af en temmelig uberegnelig og ubehagelig fyr (en velspillende Pierce Brosnan), der truer med at slå deres datter ihjel, hvis de ikke makker ret.

Jeg havde slet ikke hørt om denne film før og heller ikke set den gå i nogen biograf. Det er synd og skam, hvis denne film bliver helt overset, for det er virkelig en lille perle af en spændingsfilm.

Og hvis nogen kan regne plottet ud, FØR det hele afsløres tilsidst, så er de sandelig dygtige!

4/6
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#276 elwood 15 år siden

#274

hvad der til dels nok skyldes, at nogle mænd - deriblandt jeg selv - bliver lidt forudindtagede, når man finder ud af at éns kone er vild med filmen

jeg skal lige hoste... *host*[url= Gable[/url]*host*

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#277 davenport 15 år siden

Jeg vandt Street Kings her (tak) og så den igår.
Det var sku godt med noget action. Meget ala Training Day, og så er der en fed scene, med en gangster, der får skudt munden af...
Jeg var godt underholdt hele vejen igennem.
Rollen passer ganske godt til Keanu, da der ikke kræves mimik.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#278 McPeter 15 år siden

Rollen passer ganske godt til Keanu, da der ikke kræves mimik.


Hehe true. :-)

Synes ikke den når Training Day til sokkeholderne, selvom du har ret i at den minder om...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#279 DarkLight 15 år siden

Taken (IMDB - Trailer)

En overbeskyttende eks-spion(Liam Neeson) indvilliger i at lade sig datter(Maggie Grace) rejse til Paris, men knap nok er hun landet før alt går galt. Faderen støver sine færdigheder af og rejser til Frankrig, for at finde sig datter.

Bag den noget simple historie står Luc Besson & Robert Mark Kamen, og det kan mærkes. Denne film har taget det bedste fra Transporter tilsat noget Bourne, og pludselig har man en bundsolid aktionfilm med en altid seværdig Liam i hovedrollen.

Netop solid er nok det ord, der beskriver denne film bedst. Der tages ingen chancer, men det den gør, gør den bare fandens godt. Så godt, at jeg personligt skal tænke meget hårdt for at finde en klassisk aktionfilm, som jeg følte mig så godt underholdt af. Tilhængere af Bourne vil nemt kunne være med, for denne film er fuldt på højde.

Ikke så meget andet at sige end at se den. Så hurtigt så muligt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#280 MouseMickey 15 år siden

#279 hvor har du set den henne?
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die

Skriv ny kommentar: