Det er blevet til en del film i denne uge...og her er et par meget korte til korte indtryk af alle:
Et par korte bemærkninger om den sidste uges filmkigning...
Find Nemo Endnu en herlig Pixar-film. En lille humørspreder med mange sjove ideer. Den fungerer meget bedre end f.eks. Cars, hvor man næsten bare kan erstatte bilerne med personer, og så har man en halvfesen historie. Men i Find Nemo og Monster's Inc. tager de af og til tykt pis på, at de er hhv. fisk og monstre. Dejlig film :)
8/10 ----
Kung Fu Panda Endnu en lille humørspreder. En god underdog historie med en fed humør
7/10 ----
Black Beauty Man skal lige vænne sig til hestens stemme, men ellers er det faktisk en ganske god historie. Dog kunne man med fordel have droppet voice-over og vist hestens følelser på en anden vis. Lidt a la Bjørnen. Fin hygge-familie-film.
6/10 ----
Galaxy Quest Hvorfor skal ofte afrundes på denne måde? Det er jeg simpelthen træt af. Når det er sagt, så er Galaxy Quest en rigtig god film med masser af grin. Den tager dejlig tyk pis på fankulturen, men det er altid med et kærligt glimt i øjet. Jeg har set ekstremt lidt af Star Trek, men alligevel fungerede filmen fint for mig.
7/10 ----
Den Fantastiske Rejse Hjem Sympatisk film med den irriterende hovedrolle. Historien om de to hunde og kattens hjemrejse er ganske hyggelig, men Michael J. Fox' stemmelægning til hunden Chance er ret træls.
5/10 ----
Watchmen Den går fra total awesomeness til rodet til lettere irriterende til ret fed igen. Ironisk nok synes jeg, at filmen bliver dårligere når de faktisk begynder at være helte igen. Men hele optakten op til er blandt det bedste i genren. Dog er Night Owl II lidt malplaceret. Er positiv overrasket, og jeg vil gerne se den igen.
7/10 ----
Shanghai Noon Puhaa...det er da fin underholdning, men mest af alt er den ikke vildt god, og der er en form for underliggende overlegenhed omkring amerikansk kultur...men den kan liige ses...og ikke så ringe, som frygtet.
4/10 ----
shanghai Knights Mere af det samme...kan man lide Noon, kan man også lide Knights...
4/10 ----
Pickup On South Street Min 3. Fuller-film...og jeg er ret fascineret af den mand. Filmene virker til at være lavet utrolig hurtigt, men alligevel er de ret så fede. Skuespillet og dialogen er ikke altid i top, men Fuller er ret ligeglad. Pickup On South Street er i den forstand ikke meget anderledes end The Naked Kiss og Forty Guns. Men den er absolut ligeså god...
8/10 ----
Little Red Flowers Det er umiddelbart en rigtig fin historie - Fang kommer på kostskole for børnehavebørn og skal lære reglerne - men børnene er altså ikke altid de bedste skuespillere. Især ikke deres falske gråd. Hovedpersonen er dog ganske charmerende, og det føles ganske ægte. Den bliver dog lidt lang i spyttet trods sine kun 90 minutter.
6/10 ----
Identity En fin thriller med et twist...som man er ganske fint underholdt af. Dog synes jeg godt man kunne dyrke twistet meget mere.
6/10 ----
Dead End Lige ved East River bor de fattige nederst og de rige øverst med, hvor de kigger ned i slummet til de fattige. Nederst huserer en flok drenge, der er godt i gang med en kriminel løbebane. Samtidig med deres små eskapader, vender Bogart tilbage for at se sin mor og sin gamle flamme. Han møder kun modstand, for han er i mellemtiden blevet en berygtet gangster. Alle vil gerne væk - også de rige, som er trætte af at blive forulempet.
Det er en fin lille film om håb i et fattigt kvarter med ganske ok skuespil fra de fleste. Kan man lide Angels With Dirty Faces vil jeg også anbefale den her.
7/10 ----
Adams Æbler Endnu en film, hvor jeg er lidt overrasket. Den er faktisk ikke helt ringe igen...den kaldes sort komedie, men den lægger sig tættere op af dramaet. Dog er den spækket med skæve indslag, der er meget, meget sorte. Man skal ikke holde sig væk fra den, men man behøver måske heller ikke skynde sig med at se den. Jeg synes Anders Tomas Jensen har fat i noget, når han både agerer instruktør og manuskriptforfatter, og i dette tilfælde er det en sammenbringning af nogle forskellige karakterer. Jeg kan sgu godt lide den...
7/10 ----
The Nightmare Before Christmas Er faktisk lidt skuffet, fordi jeg har hørt så meget godt om den her. Den er da bestemt ikke dårlig, men den er sådan lidt..meh...mere har jeg egentlig ikke at sige her...
The Nightmare Before Christmas Er faktisk lidt skuffet, fordi jeg har hørt så meget godt om den her. Den er da bestemt ikke dårlig, men den er sådan lidt..meh...mere har jeg egentlig ikke at sige her...
5/10
:O Jeg er i chok.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Vidste godt, at det var den eneste, der ville blive lagt mærke til... :)
Læste nu også godt de andre. Der har vi bare haft knapt så forskellige oplevelser. Watchmen synes jeg dog også bedre om end du. Nightmare er bare en af mine personlige favoritter, så derfor jeg lige var nødt til at udtrykke min overraskelse. Anede faktisk ikke at det var muligt ikke at synes om den film. Men så lærte jeg også noget nyt i dag :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Ordentlig syg omgang film hr. Skeloboy! Karaktererne til dem jeg har set, ville se således ud:
Finding Nemo - 7/10 Kung Fu Panda - 7/10 Galaxy Quest - 7/10 Homeward Bound - 6/10 Watchmen - 9/10 The Nightmare Before Christmas - 10/10
Du gav mig desværre ikke lyst til hverken Shanghai-filmene eller Adams Æbler, så jeg tror fortsat jeg skipper dem... men tak for opsummeringen.
Hov, jeg glemte lige at sige, at du bør blive stenet med gode gammeldaws hvide hundelorte for din karaktergivning og holdning til The Nightmare Before Christmas! At du ikek kan blive opslugt af charmen, humoren, sangene og ideerne kan jeg kun undres over!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#14168 - well, kæresten har jo en ordentlig flok film med, som jeg mangler at se :) - af de ovenstående var Pickup On South Street og Dead End mine, resten hendes. Og hold dig væk fra Shanghai-filmene. Se Adams Æbler hvis du kan lide De Grønne Slagtere.
Til både Collateral og Lord Beef Jerky: synes nemlig slet ikke den er charmerende...lettere irriterende faktisk :)
#14169 Jeg har kun set klip fra De Grønne Slagtere og Adams Æbler, og jeg synes de begge ser vanvittigt ringe ud... det samme med Shanghai-filmene =)
Du skal se The Nightmare Before Christmas igen, for du tager grueligt fejl. Det bør du erfare ved gennemsyn nr. 2, ellers må du jo bare blive ved med at se den, indtil du indser at vi har ret.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#14161 Batsy 13 år siden
#14162 Collateral 13 år siden
#14163 Skeloboy 13 år siden
Et par korte bemærkninger om den sidste uges filmkigning...
Find Nemo
Endnu en herlig Pixar-film. En lille humørspreder med mange sjove ideer. Den fungerer meget bedre end f.eks. Cars, hvor man næsten bare kan erstatte bilerne med personer, og så har man en halvfesen historie. Men i Find Nemo og Monster's Inc. tager de af og til tykt pis på, at de er hhv. fisk og monstre. Dejlig film :)
8/10
----
Kung Fu Panda
Endnu en lille humørspreder. En god underdog historie med en fed humør
7/10
----
Black Beauty
Man skal lige vænne sig til hestens stemme, men ellers er det faktisk en ganske god historie. Dog kunne man med fordel have droppet voice-over og vist hestens følelser på en anden vis. Lidt a la Bjørnen. Fin hygge-familie-film.
6/10
----
Galaxy Quest
Hvorfor skal ofte afrundes på denne måde? Det er jeg simpelthen træt af. Når det er sagt, så er Galaxy Quest en rigtig god film med masser af grin. Den tager dejlig tyk pis på fankulturen, men det er altid med et kærligt glimt i øjet. Jeg har set ekstremt lidt af Star Trek, men alligevel fungerede filmen fint for mig.
7/10
----
Den Fantastiske Rejse Hjem
Sympatisk film med den irriterende hovedrolle. Historien om de to hunde og kattens hjemrejse er ganske hyggelig, men Michael J. Fox' stemmelægning til hunden Chance er ret træls.
5/10
----
Watchmen
Den går fra total awesomeness til rodet til lettere irriterende til ret fed igen. Ironisk nok synes jeg, at filmen bliver dårligere når de faktisk begynder at være helte igen. Men hele optakten op til er blandt det bedste i genren. Dog er Night Owl II lidt malplaceret. Er positiv overrasket, og jeg vil gerne se den igen.
7/10
----
Shanghai Noon
Puhaa...det er da fin underholdning, men mest af alt er den ikke vildt god, og der er en form for underliggende overlegenhed omkring amerikansk kultur...men den kan liige ses...og ikke så ringe, som frygtet.
4/10
----
shanghai Knights
Mere af det samme...kan man lide Noon, kan man også lide Knights...
4/10
----
Pickup On South Street
Min 3. Fuller-film...og jeg er ret fascineret af den mand. Filmene virker til at være lavet utrolig hurtigt, men alligevel er de ret så fede. Skuespillet og dialogen er ikke altid i top, men Fuller er ret ligeglad. Pickup On South Street er i den forstand ikke meget anderledes end The Naked Kiss og Forty Guns. Men den er absolut ligeså god...
8/10
----
Little Red Flowers
Det er umiddelbart en rigtig fin historie - Fang kommer på kostskole for børnehavebørn og skal lære reglerne - men børnene er altså ikke altid de bedste skuespillere. Især ikke deres falske gråd. Hovedpersonen er dog ganske charmerende, og det føles ganske ægte. Den bliver dog lidt lang i spyttet trods sine kun 90 minutter.
6/10
----
Identity
En fin thriller med et twist...som man er ganske fint underholdt af. Dog synes jeg godt man kunne dyrke twistet meget mere.
6/10
----
Dead End
Lige ved East River bor de fattige nederst og de rige øverst med, hvor de kigger ned i slummet til de fattige. Nederst huserer en flok drenge, der er godt i gang med en kriminel løbebane. Samtidig med deres små eskapader, vender Bogart tilbage for at se sin mor og sin gamle flamme. Han møder kun modstand, for han er i mellemtiden blevet en berygtet gangster. Alle vil gerne væk - også de rige, som er trætte af at blive forulempet.
Det er en fin lille film om håb i et fattigt kvarter med ganske ok skuespil fra de fleste. Kan man lide Angels With Dirty Faces vil jeg også anbefale den her.
7/10
----
Adams Æbler
Endnu en film, hvor jeg er lidt overrasket. Den er faktisk ikke helt ringe igen...den kaldes sort komedie, men den lægger sig tættere op af dramaet. Dog er den spækket med skæve indslag, der er meget, meget sorte. Man skal ikke holde sig væk fra den, men man behøver måske heller ikke skynde sig med at se den. Jeg synes Anders Tomas Jensen har fat i noget, når han både agerer instruktør og manuskriptforfatter, og i dette tilfælde er det en sammenbringning af nogle forskellige karakterer. Jeg kan sgu godt lide den...
7/10
----
The Nightmare Before Christmas
Er faktisk lidt skuffet, fordi jeg har hørt så meget godt om den her. Den er da bestemt ikke dårlig, men den er sådan lidt..meh...mere har jeg egentlig ikke at sige her...
5/10
#14164 Collateral 13 år siden
:O Jeg er i chok.
#14165 Skeloboy 13 år siden
#14166 Collateral 13 år siden
Læste nu også godt de andre. Der har vi bare haft knapt så forskellige oplevelser. Watchmen synes jeg dog også bedre om end du. Nightmare er bare en af mine personlige favoritter, så derfor jeg lige var nødt til at udtrykke min overraskelse. Anede faktisk ikke at det var muligt ikke at synes om den film. Men så lærte jeg også noget nyt i dag :)
#14167 Sweetiebellefan 13 år siden
I just don't know what went wrong.
#14168 Lord Beef Jerky 13 år siden
Finding Nemo - 7/10
Kung Fu Panda - 7/10
Galaxy Quest - 7/10
Homeward Bound - 6/10
Watchmen - 9/10
The Nightmare Before Christmas - 10/10
Du gav mig desværre ikke lyst til hverken Shanghai-filmene eller Adams Æbler, så jeg tror fortsat jeg skipper dem... men tak for opsummeringen.
Hov, jeg glemte lige at sige, at du bør blive stenet med gode gammeldaws hvide hundelorte for din karaktergivning og holdning til The Nightmare Before Christmas! At du ikek kan blive opslugt af charmen, humoren, sangene og ideerne kan jeg kun undres over!
#14169 Skeloboy 13 år siden
Til både Collateral og Lord Beef Jerky: synes nemlig slet ikke den er charmerende...lettere irriterende faktisk :)
#14170 Lord Beef Jerky 13 år siden
Du skal se The Nightmare Before Christmas igen, for du tager grueligt fejl. Det bør du erfare ved gennemsyn nr. 2, ellers må du jo bare blive ved med at se den, indtil du indser at vi har ret.