Wrong Turn 4 - altså skuespillet er ikke Silent Scream-dårligt, men stadig langt fra There Will Be Blood-godt. Effekterne er so-so og karakterernes beslutninger er klassisk b-film.
2/6
Jeg overtalte en kammi til at se Maniac. Det var han bestemt glad for.
Her lidt jeg har set/genset, et par kommentarer og en bedømmelse:
The Frighteners - 8/10 Peter Jackson’s drejer sine særheder i en mere mainstream Hollywood retning. Det gør han til gengæld rigtigt godt, med denne både sjove, stadig lidt skæve og til tider ganske spændende spøgelsesfilm. Effekterne er måske en smule dateret, men historie og skuespil afvikles med så godt et tempo, flow og overskud, at man både tilgiver og i øvrigt glemmer det undervejs.
The Da Vinci Code - 4/10 Hollywood kunne naturligvis ikke sidde bogens megasucces overhøring og skyndte sig at finde en stor stjerne til at bære hovedrollen, i hvad der er blevet en måske nok teknisk flot, men fortællermæssigt gabende kedelig film, som både virker for lang, langtrukken og uden meget nerve.
John Carter - 8/10 Herlig pulp og skønt kulørt familieeventyr, fortalt som dengang jeg var dreng, tilsat moderne effekter. Det er også en effektfilm, men hvilken en. Synd den sank ved billetlugerne, for den har langt mere glimt i øjet og stråler langt mere af god gammeldags fortællerglæde, end det meste af den slags der spyttes på markedet.
Nobels testamente - 3/10 Forsøger forgæves (rent kunstnerisk) at lukrere på succesen ’Mænd Der Hader Kvinder’, men den når slet i nærheden af denne. Det er fladt og overfladisk fortalt og temmelig tamt. Udover en smuk, men lettere anonym hovedrolleindehaver og lidt basal, men også ganske banal spænding til sidst, er dette en fuser af rang. Minder mest om en ligegyldig Tv-thriller.
The Circus - 8/10 Pragtfuld og livlig Chaplin komedie. Han har smidt lidt af melankolien, men så til gengæld lukket mere op for komikken og der er mange rigtigt forfriskende og morsomme øjeblikke. Selv med de mange år på bagen holder det endnu. Det er sjovt, lidt sødt og ikke uden den typiske respekt for de ’små’ i samfundet, når Vagabonden ender i et cirkus som stedets stjerne.
The Darkest Hour - 2/10 Endnu en idiotisk og uigennemtænkt tyndbenet invasionsfilm, med rædderlige replikker og irriterende hovedrolleindehavere. Effekterne er så som så, svingende fra fine til tvivlsomme, men overgår dog den svagt fortalte og ligegyldige historie, der slet intet vover for at twiste den gammelkendte historie bare lidt.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
The Da Vinci Code - 4/10 Hollywood kunne naturligvis ikke sidde bogens megasucces overhøring og skyndte sig at finde en stor stjerne til at bære hovedrollen, i hvad der er blevet en måske nok teknisk flot, men fortællermæssigt gabende kedelig film, som både virker for lang, langtrukken og uden meget nerve.
Such a bloody good cast, wasted... Så egentlig kun halvdelen af filmen, directors cut havde en fejl på min disc, blev egentlig lidt sur var okay underholdt det jeg havde set havde fået et bette 6/10 Så det mest af alt pga Ian Mckellen, men tror heller jeg vil læse bøgerne, eller måske se alle filmene først og så bøgerne. Kan være det derfor jeg er så gavmild? eller har du heller ikke læst bøgerne?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Jo og de er okay underholdning for normalt dødelige, selv om mange efter deres store succes har forsøgt at lægge dem for had. De er mere sjove end velskrevne og de skøre plots er bærende, mens resten af bøgernes forsøg på at bygge kød på er overflade. Filmen du var i gang med, bliver mere og mere langtrukken, så lå du på 6/10 efter halvdelen, tror jeg godt du kan runde ned til 5 eller måske endda 4:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Ret hæsblæsende tur rundt i de maniske sind og en stadig mygsk summen fra retfærdighedens banemand, mennesket selv.
Måske den mest deprimerende film jeg nogensinde har set (måske på grund af tragikomikken), men samtidig ufatteligt givende og momentalt sært opløftende, og pokkers retfærdig. Lang erobrede mit sind med en Mörder.
#14531 Sweetiebellefan 13 år siden
Breakdance møder overklassen i denne film.
En masse hits fra dengang i 1984 jeg selv begyndte på Breakdance.
7/10
#14532 misuma 13 år siden
2/6
Jeg overtalte en kammi til at se Maniac. Det var han bestemt glad for.
5/6
#14533 loki 13 år siden
#14534 Åkepool 13 år siden
Damn! Den har jeg ikke set siden.... ja siden dengang den kom frem.
Den stinker garanteret for fælt nu.
#14535 misuma 13 år siden
Yup, that maniac Ü
#14536 Hr. Nielsen 13 år siden
The Frighteners - 8/10
Peter Jackson’s drejer sine særheder i en mere mainstream Hollywood retning. Det gør han til gengæld rigtigt godt, med denne både sjove, stadig lidt skæve og til tider ganske spændende spøgelsesfilm. Effekterne er måske en smule dateret, men historie og skuespil afvikles med så godt et tempo, flow og overskud, at man både tilgiver og i øvrigt glemmer det undervejs.
The Da Vinci Code - 4/10
Hollywood kunne naturligvis ikke sidde bogens megasucces overhøring og skyndte sig at finde en stor stjerne til at bære hovedrollen, i hvad der er blevet en måske nok teknisk flot, men fortællermæssigt gabende kedelig film, som både virker for lang, langtrukken og uden meget nerve.
John Carter - 8/10
Herlig pulp og skønt kulørt familieeventyr, fortalt som dengang jeg var dreng, tilsat moderne effekter. Det er også en effektfilm, men hvilken en. Synd den sank ved billetlugerne, for den har langt mere glimt i øjet og stråler langt mere af god gammeldags fortællerglæde, end det meste af den slags der spyttes på markedet.
Nobels testamente - 3/10
Forsøger forgæves (rent kunstnerisk) at lukrere på succesen ’Mænd Der Hader Kvinder’, men den når slet i nærheden af denne. Det er fladt og overfladisk fortalt og temmelig tamt. Udover en smuk, men lettere anonym hovedrolleindehaver og lidt basal, men også ganske banal spænding til sidst, er dette en fuser af rang. Minder mest om en ligegyldig Tv-thriller.
The Circus - 8/10
Pragtfuld og livlig Chaplin komedie. Han har smidt lidt af melankolien, men så til gengæld lukket mere op for komikken og der er mange rigtigt forfriskende og morsomme øjeblikke. Selv med de mange år på bagen holder det endnu. Det er sjovt, lidt sødt og ikke uden den typiske respekt for de ’små’ i samfundet, når Vagabonden ender i et cirkus som stedets stjerne.
The Darkest Hour - 2/10
Endnu en idiotisk og uigennemtænkt tyndbenet invasionsfilm, med rædderlige replikker og irriterende hovedrolleindehavere. Effekterne er så som så, svingende fra fine til tvivlsomme, men overgår dog den svagt fortalte og ligegyldige historie, der slet intet vover for at twiste den gammelkendte historie bare lidt.
#14537 Batsy 13 år siden
Such a bloody good cast, wasted... Så egentlig kun halvdelen af filmen, directors cut havde en fejl på min disc, blev egentlig lidt sur var okay underholdt det jeg havde set havde fået et bette 6/10 Så det mest af alt pga Ian Mckellen, men tror heller jeg vil læse bøgerne, eller måske se alle filmene først og så bøgerne. Kan være det derfor jeg er så gavmild? eller har du heller ikke læst bøgerne?
#14538 Hr. Nielsen 13 år siden
#14539 Lord Beef Jerky 13 år siden
Næh! Den er vildt fed! 8/10 herfra!
#14540 Muldgraver 13 år siden
Ret hæsblæsende tur rundt i de maniske sind og en stadig mygsk summen fra retfærdighedens banemand, mennesket selv.
Måske den mest deprimerende film jeg nogensinde har set (måske på grund af tragikomikken), men samtidig ufatteligt givende og momentalt sært opløftende, og pokkers retfærdig. Lang erobrede mit sind med en Mörder.