ADÈLE AND THE SECRET OF THE MUMMY (LES AVENTURES EXTRAORDINAIRES D'ADÈLE BLANC-SEC)
Paris, 1912. Kustoderne på Naturhistorisk Museum river sig i håret, da et 136 millioner år gammelt pterodaktyl-æg udklækkes, og flyveøglen slipper fri. Den gæve journalistkvinde Adèle lader sig dog ikke afficere af den usædvanlige nyhed: Hun er lige vendt hjem fra Egypten med en genopstanden mumie!
Seneste eksempel er ”Det erotiske menneske” af Jørgen Leth, som jeg fik optaget på DR K forleden. Jørgen Leth blev jo af den kulørte presse stemplet som en gammel gris, efter han skrev ærligt om sit forhold til kokkens unge datter på Haiti, så ”Det erotiske menneske” fik også en del omtale, da den kom frem.
Filmen er nu en fis i en hornlygte – tilsat lidt nøgne kvinder. Erotisk bliver den aldrig og der er efter min mening ikke hoved og hale i noget af det. Jeg sad lidt med en say what? Fornemmelse bagefter.
Men hvis manden har fået filmen finansieret ved hjælp af støtte osv., så er han jo genial!!! Jeg ku også godt tænke mig og rejse rundt og caste kønne piger til en fiktiv film og få dem til at smide tøjet. Jeg ka’ sagtens se, hvordan det har lydt som en pisse god idé ;o)
2/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Die Hard - BD Herligt gensyn med børnene af denne actionperle. Måtte dog erkende, at den ikke fortsat har helhedens kvaliteter til fortsat at indtage en plads på min top-200.
Die Hard - BD Herligt gensyn med børnene af denne actionperle. Måtte dog erkende, at den ikke fortsat har helhedens kvaliteter til fortsat at indtage en plads på min top-200.
8/10
Hvorfor ikke?
Den blev skubbet ud grundet pladsmangel til Prometheus. :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#14826 Jeg må tilstå, at nogle af klichéerne, som især var fremherskende i 80'ernes actionperiode, bl.a. med et hieraki indenfor politi, FBI og CIA, som altid var besat med personer med en IQ omvendt proportional af deres "rangstige plads", i dag er mig en irritationsfaktor.
Derudover synes jeg ikke, at filmen har ændret sig særligt for mig. Jeg finder den stadig enormt underholdende, vil kunne se den 1 gang om året og elsker Bruce Willis og Hans Gruber. Det er blot ikke en "10 taller" for mig mere. Dertil finder jeg andre film i genren bedre eksekveret i dag.
evermind (14827) skrev:
Jeg tvivler på, Prometheus ryger ind på min top-200 :)
Nok den kedeligste gyser jeg har set meget længe!! Der sker ikke en hujende fis før til allersidst og heller ikke der bliver den uhyggelig! Skuffende, mener ellers at et par Filmz'er havde anbefalet den. 2/6
Jeg er helt enig! Filmen har en god første akt og nogle gode karakterer, men så er det også dét. Virkemidlerne er ordinære og dybt spændende, og 10 minutter før slutningen er altså alt for sent for uhyggen at indfinde sig.
Navarre3 (14819) skrev:
ADÈLE AND THE SECRET OF THE MUMMY (LES AVENTURES EXTRAORDINAIRES D'ADÈLE BLANC-SEC)
Paris, 1912. Kustoderne på Naturhistorisk Museum river sig i håret, da et 136 millioner år gammelt pterodaktyl-æg udklækkes, og flyveøglen slipper fri. Den gæve journalistkvinde Adèle lader sig dog ikke afficere af den usædvanlige nyhed: Hun er lige vendt hjem fra Egypten med en genopstanden mumie!
Film 5/10 Audio 5/10 Video 5/10
Dude, jeg plejer normalt ikke at stille mig spørgende over for dine ord kontra karakterer, men 5/10, når du nu kaldte den en lille perle i weekenden ...? :)
Hvilket format (gen-)så du den på? Jeg synes nemlig, BD-udgaven er rigtig flot.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#14821 Sweetiebellefan 13 år siden
Minty bliver væk efter et par ulykker i Ponyville midt under juiletræs tændingen.
Værd at se en kogende varm sommernat.
8/10
#14822 JannikAnd 13 år siden
#14823 Takfornu 13 år siden
Ja, og den giver jeg 8/10 :)
#14824 wiseguy 13 år siden
Seneste eksempel er ”Det erotiske menneske” af Jørgen Leth, som jeg fik optaget på DR K forleden.
Jørgen Leth blev jo af den kulørte presse stemplet som en gammel gris, efter han skrev ærligt om sit forhold til kokkens unge datter på Haiti, så ”Det erotiske menneske” fik også en del omtale, da den kom frem.
Filmen er nu en fis i en hornlygte – tilsat lidt nøgne kvinder. Erotisk bliver den aldrig og der er efter min mening ikke hoved og hale i noget af det. Jeg sad lidt med en say what? Fornemmelse bagefter.
Men hvis manden har fået filmen finansieret ved hjælp af støtte osv., så er han jo genial!!! Jeg ku også godt tænke mig og rejse rundt og caste kønne piger til en fiktiv film og få dem til at smide tøjet. Jeg ka’ sagtens se, hvordan det har lydt som en pisse god idé ;o)
2/6
#14825 Richard Burton 13 år siden
Herligt gensyn med børnene af denne actionperle. Måtte dog erkende, at den ikke fortsat har helhedens kvaliteter til fortsat at indtage en plads på min top-200.
8/10
#14826 Babo84 13 år siden
Hvorfor ikke?
#14827 evermind 13 år siden
#14828 Richard Burton 13 år siden
Derudover synes jeg ikke, at filmen har ændret sig særligt for mig. Jeg finder den stadig enormt underholdende, vil kunne se den 1 gang om året og elsker Bruce Willis og Hans Gruber. Det er blot ikke en "10 taller" for mig mere. Dertil finder jeg andre film i genren bedre eksekveret i dag.
Jeg tvivler på, Prometheus ryger ind på min top-200 :)
#14829 evermind 13 år siden
Jeg er helt enig! Filmen har en god første akt og nogle gode karakterer, men så er det også dét. Virkemidlerne er ordinære og dybt spændende, og 10 minutter før slutningen er altså alt for sent for uhyggen at indfinde sig.
Dude, jeg plejer normalt ikke at stille mig spørgende over for dine ord kontra karakterer, men 5/10, når du nu kaldte den en lille perle i weekenden ...? :)
Hvilket format (gen-)så du den på? Jeg synes nemlig, BD-udgaven er rigtig flot.
#14830 evermind 13 år siden
Det var såmænd heller ikke for andet end spas, fordi du og bl.a. Babo har brugt så meget krudt på den ... ;)