Gravatar

#2961 Kruse 14 år siden

The Fall

Som det allerede er blevet nævnt før, så er det her en gudesmuk film med nogle af de flotteste lokationer jeg længe har set. Jeg kan virkelig godt lide fantasi-historien i filmen, hvor Tarsem viser hans visuelle evne som er helt i top. Jeg kunne især godt lide sekvensen da
Alexandria falder ned fra medicinsskabet, som er utroligt fantasifuld og interessant.
Jeg synes tilgengæld ikke at alle scenerne i den virkelige verden fungere helt så godt som dem i fantasi-verdenen. En af grundende til det er bl.a. Alexandria spillet af Catinca Untaru. Hun er desværre ikke helt god nok efter min mening, og det blev for mig en lille smule irriterende i nogle scener. Hun er dog ikke så slem at hun ødelægger hele filmen, som alt i alt er en fremragende film og en visuel nydelse.

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2962 AP 14 år siden

Så som i himmelen

Jeg elsker simpelthen svenske film. Når de er virkelig fantastiske rører de mig mere end nogle andre film kan.. af en eller anden grund. Den her film er instrueret af Kay Pollak, og den er intet mindre end fantastisk. Både manuskript, billede og skuespil er fejlfrit. Jeg har aldrig set Michael Nyqvist spille bedre.

Min mening, 6/6
Gravatar

#2963 Skeloboy 14 år siden

Dagens film:

Don't Look Now
Donald Sutherland og Julie Christie spiller parret, hvis datter drukner. De vælger at tage til Venedig, hvor Sutherland skal restaurere en bygning. Her møder de et ældre søskende par, hvoraf dem ene er blind. Den blinde søster fortæller Julie Christie, at hendes datter er glad, derfor skal hun ikke være ked af det. Christie bliver draget mod dem, mens Sutherland af og til ser en lille pige i rød jakke(præcis som datteren havde på, da hun døde).

Filmen har egentlig stort potentiale, men den virker ikke specielt godt i dag. Der er spædningsmomenter og slutningen er ganske overraskende. Der er også et fornuftigt set-up, men der er tilgengæld også for meget ligegyldigt. Den mangler nerve, så at sige.

3/6

Bonnie & Clyde
Meget mere charme er der at komme efter i Bonnie & Clyde. Bonnie keder sig, men hun møder Clyde, og sammen tager de ud på en tur, der involverer mord og masser af røverier. Undervejs kommer en ung knægt fra an tank station og Clydes bror+kone også med i banden.

Filmen, som er en af dem, der signalerede det klassiske Hollywoods endelig, er herlig fri og uprætentiøs. Der er ikke noget dramatisk over voldelige scener, og der er et glimt i øjet hele vejen igennem. Især Warren Beatty skinner igennem. Herlig, herlig film.

5/6

Diner
En gruppe af venner mødes i juleferien, fordi en af deres venner skal giftes. Det er baggrunden for en film, der ikke har en traditionel strukturel fortælling, men i stedet fokuserer på de seks venner og deres situation præcis på det tidspunkt, hvor filmen foregår. Steve Guttenberg, Mickey Rourke, Kevin Bacon, Paul Reiser, Tim Daly og Daniel Stern er de seks venner.

Det er utrolig vigtigt, at skuespillet er i top ved denne type karakterdrevne film. Og ingen fejler. Især skal Mickey Rourke nævnes, og hvis man ved selvsyn skal se hvilken skuespiller han var, så kan man starte med Diner. Men manglen på en reel handling trækker også en anelse uden dog at være kritisk. Der er masser af humor i filmen, og man smiler det meste af tiden.

4½/6
Gravatar

#2964 evermind 14 år siden

Utyske (2949) skrev:

Og nu har jeg vist set film nok med høj produktionsværdi, så jeg tror at søndagen står på vold, blod og patter i form af noget billigt produceret horror eller exploitation. :D

"Ruben Greis synes godt om dette." :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2965 evermind 14 år siden

gi-jones (2956) skrev:
Vil det sige at du allerede har læst mit script færdigt??? :)

Nah, var desværre for træt til at læse på turen over ... Men jeg skal jo også hjem igen. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2966 evermind 14 år siden

wimmie (2953) skrev:
Havde den bedste filmdag i går :D

I'd say - og jeg er meget enig i dine vurderinger. :)

Zombieland-BD'en er også allerede på vej til mig med posten. Virkelig go' gas! :D
Gravatar

#2967 filmz-Narniabæver 14 år siden

Prinsessen og Frøen:

Muppet Show møder All Dogs Go To Heaven i denne tegnefilm fra sidste år, der handler om en prins og en prinsesse som bliver forvandlet til frøer.

Efter Mads & Mikkel 2 fra 2006 vender den håndtegnede Disney film stærkt tilbage, og der er håb forude for et par Oscars.

9/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#2968 Bony 14 år siden

La vita è bella (1997)
eng. "Life is beautiful"
Instrueret af Roberto Benigno

Nu har jeg siddet et stykke tid og funderet over hvad jeg skulle skrive om denne film. Det var en rigtig speciel oplevelse og en meget rørende film, men det er som om, at jeg alligevel har lidt svært ved at nedfælde alt dette på skrift.

Da jeg hørte maskingevær-salven offscreen, måtte jeg kæmpe med en knude i halsen. Et meget emotionelt manipulerende virkemiddel, der i dette tilfælde ramte plet. Ligeledes er slutscenen fantastisk, ligefra da de allierede dukker op og lille Giosué bliver hevet ombord i hans fortjente førstepræmie; den tank som hans far har bygget til ham, til han kaster sig i hans mors arme og sammen bliver de billedet på sejren over "de væmmelige".

Roberto Benigno er herlig i rollen som Guido, en italiensk charmør og spasmager, der sendes med toget til en koncentrationslejr, sammen med sin lille søn under 2. verdenskrig. Benigno minder mig på mange måder om Charlie Chaplin, uden at det dog bliver for gøjlet og for meget af det gode. En grum historie fortalt med et glimt i øjet, hvor Guido må holde modet op for dem begge i håb om overlevelse. Sønnen, som spilles af den dengang kun 5 årige Giorgio Cantarini, spiller ligeledes helt fantastisk. Klart anbefalelsesværdig.

5/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#2969 wimmie 14 år siden

Enig i det hele...skal også snart have fat i den film :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2970 davenport 14 år siden

Fandt "W" i Rema den anden dag, og da jeg generelt godt kan lide Stone røg den ned ved siden af min kasse bag-in-box og kagerne vi skal have som normale danskere. (I ved, billede af kronhjort, kaffe og Dansk Folkeparti)
Men så den i dag, og var imponeret. Brolin er jo absolut fantastisk!! Og resten af castet er ramt spot on. Morsom og tankevækkende, uden at tage parti. Jeg var godt underholdt og selvom DKSBF fór rundt, og jeg måtte nedsvælge 6 royal i filmens længde, skal der lyde t rungende "flot!" til Oliver for denne sublime underholdning.

_ Oliver: Tak fordi du fik Bush til at fremstå som en lallende idiot. Det bekræfter jo bare hvad vaar hvermandsviden, men godt at se på celluloid.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: