Fredag den 13. 8/10 Fredag den 13. del 2 7/10 Fredag den 13. del 3 6/10 Fredag den 13. del 4 5/10 Fredag den 13. del 5 5/10 Fredag den 13. del 6 5/10 Fredag den 13. del 7 4/10 Fredag den 13. del 8 4/10 Jason X 6/10 Fredag den 13. remake 2/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg forstår heller ikke karakteren til del 3. Den er lavet som en 3D film, og effekterne ligner et dukketeater og rollerne er kedelige eller irreterende, også forstår jeg ikke grunden til hvorfor Jason skal gå rundt med en hockeymaske, det ser fedt ud, men hvorfor tager han den? og efterfølgende er det som om at han for hver film, dræber dem der står i vejen for, at han ikke skal genfinde kærligheden med den så behagelige hockeymaske.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg forstår heller ikke karakteren til del 3. Den er lavet som en 3D film, og effekterne ligner et dukketeater og rollerne er kedelige eller irreterende, også forstår jeg ikke grunden til hvorfor Jason skal gå rundt med en hockeymaske, det ser fedt ud, men hvorfor tager han den? og efterfølgende er det som om at han for hver film, dræber dem der står i vejen for, at han ikke skal genfinde kærligheden med den så behagelige hockeymaske.
Det er også i 3eren serien endegyldigt tager skiftet til det mere fjollede, og jeg kan bedre lide at serien forsøger at være uhyggelig. Men nej karaktererne siger heller ikke mig specielt meget i den film.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Det komemr jo an på, om man godkender det fjollede aspekt i filmene. Som karaktererne også antyder, er jeg også mest til det uhyggelige udtryk, men i forhold til f.eks. Child's Play serien, synes jeg det lykkedes et langt stykke hen af vejen for Friday the 13th. Steve Miner tog sig både af 2'eren og 3'eren, men i 3'eren formår han at indkapsle ganske ironisk alle klicheerne i slasher-film. Han tager en række stereotyper, og leder dem på humoristisk vis til nogle opfindsomme samt mindeværdige slutninger. Og så får Jason naturligvis også sin maske her, som ikke kun blev hans mest væsentlige kendetegn, men også er ganske fjollet, og går godt i spænd med resten af filmen.
Mht. Jason X er dette den eneste film i hele serien, der går linen ud. Her bliver det hele ufatteligt fjollet bare i plottet alene, og med et enormt tempo samt en masse referencer og fandenivoldskhed, formår den at underholde fra start til slut.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#15041 Lord Beef Jerky 13 år siden
Fredag den 13. 8/10
Fredag den 13. del 2 7/10
Fredag den 13. del 3 6/10
Fredag den 13. del 4 5/10
Fredag den 13. del 5 5/10
Fredag den 13. del 6 5/10
Fredag den 13. del 7 4/10
Fredag den 13. del 8 4/10
Jason X 6/10
Fredag den 13. remake 2/10
#15042 duuk74 13 år siden
#15043 Sweetiebellefan 13 år siden
Farverige bygninger, forlystelser natten lang og flottes shows.
Men her går vi også bag scenen med folk der leger politi og røvere.
En af de bedste film fra 1990erne.
10/10
#15044 Lord Beef Jerky 13 år siden
Jason Goes To Hell - 1/10
#15045 MMB 13 år siden
#15046 Collateral 13 år siden
Den karakter er der intet sandt ved.
#15047 Sweetiebellefan 13 år siden
En kat følges med en tyv her nat i Paris, og en pige følger med der finder skurken som dræbte hendes far i denne tegnefilm.
For kort men et kig værd alligevel.
9/10
#15048 MOVIE1000 13 år siden
Tænkte det samme O_O??
#15049 Collateral 13 år siden
Det er også i 3eren serien endegyldigt tager skiftet til det mere fjollede, og jeg kan bedre lide at serien forsøger at være uhyggelig. Men nej karaktererne siger heller ikke mig specielt meget i den film.
#15050 Lord Beef Jerky 13 år siden
Mht. Jason X er dette den eneste film i hele serien, der går linen ud. Her bliver det hele ufatteligt fjollet bare i plottet alene, og med et enormt tempo samt en masse referencer og fandenivoldskhed, formår den at underholde fra start til slut.