Gravatar

#15081 misuma 13 år siden

Jeg synes slutningen af sæson 4 indikerer at Walter bevæger sig mere mod den mørke side. Ser frem til sæson 5 Ü
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15082 Lord Beef Jerky 13 år siden

#15081 Det er ikke kun noget du synes! Jeg ser ligeledes frem til næste sæson.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15083 JannikAnd 13 år siden

Castanea (15079) skrev:
Breaking Bad er blevet lidt for stiliseret i sine "badass"-centrerede klichéer for mit vedkommende.
Forveksler du ikke med Mad Men? Deri er det blevet et tiltagende problem, at alt nu handler om at svinge med coolness-dirigentstokken, således at alle mænd anno 2012 skal misunde vores bedstefædre for 50 år siden, når de horer, drikker og dovner dagen lang. Det er blevet ufrivilligt komisk.

Jeg giver dig ret i, at Breaking Bad er på vej i samme retning. Men tror du ikke, at det hænger sammen med at protagonisten vandrer mod samme kurs? Walter White er vel stiliseret coolness? En slags dødsdansende mand af rette støbning, virkelighedsfortrængende. Bedste serie pt.

Gravatar

#15084 Åkepool 13 år siden

Foeller (15078) skrev:
Men tro mig, du vil snart elske serien ustyrligt meget. :P

Det håber jeg da :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#15085 MMB 13 år siden

Åkepool (15084) skrev:
Det håber jeg da :)

Det er ikke noget at håbe, det er et faktum.
Gravatar

#15086 Sweetiebellefan 13 år siden

L'illusionniste

Fransk tegnefilm om en tryllekunster der prøver lykken i Skotland.

Must see for fans af franske film.

10/10

Everyone Says I Love You

Woody Allen går off topic her med en livlig musical, men der er mange wallpaper venlige scebner fra Manhattan, Venedig og Paris.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#15087 Takfornu 13 år siden

#15075 - Les petits mouchoirs (Little White Lies) - Uh den har jeg gerne villet se længe :)

Efter en strøgtur og vandring rundt i København med en tidligere kollega, besluttede jeg at gå indendøre da det blev for varmt og se lidt filmz med en kande isthe og andet godt ...

Weekend - DVD

Efter en nat i byen med sine heterovenner smutter Russell forbi en bøssebar på vejen hjem. Her scorer han Glen, som næste morgen spørger, om han må interviewe Russell til et kunstprojekt. Som weekenden skrider frem, udforsker Russell og Glen nysgerrigt byen og hinanden. Men er de reelt ved at blive forelskede, eller ønsker de bare at holde mandagen og de barske realiteter fra døren?

For nogen er homofilm stadig tabu, men for mig har de altid givet nogen anderledes oplevelser på det hvide lagen ... lærred. Ligesom den fremragende Room in Rome er det en film med masser af dialog om mange forskellige emner. Det er realistisk, barskt, ømt og uimodståeligt. Der bliver diskuteret homoseksualitet og fordomme uden de ofte sete løftede pegefingre, AIDS forskrækkelse og andre klicher og ting som måske kunne give denne film et større publikum. Vi ser mange forskellige sider af personer, som ikke alle er lige sympatiske, men alleligevel holder vi af dem og interesserer os for deres udvikling og ikke mindst historie - før, under og efter filmen - Kort sagt de virker meget ægte, og når kamera arbejdet er så effektivt som her brydes grænsen mellem filmen og os, og skaber en 3D effekt ingen briller formår at skabe.

Dette er en film som sætter en masse tanker igang om kærligheden og dens mange sider, som kun kan få den varmeste anbefaling.

Film 8/10
Video 6/10
Audio 6/10

La délicatesse - DVD

Siden Nathalie mistede sin mand i en ulykke for tre år siden, har hun kun levet for sit arbejde. Men da hun en dag impulsivt og overraskende finder på at kysse en kollega, den noget ældre svensker Markus, åbner hun kærlighedens sluser. Markus bliver nemlig hovedkulds forelsket, og romancen vækker opsigt blandt kollegerne på kontoret - herunder chefen, der også har et godt øje til smukke Nathalie.

Selvom det er en meget sød, varm film og jeg godt kan lide Audrey Tautou, så virker den efter Weekend alligevel ret overfladisk, så det var måske ikke fair at sætte den på bagefter, men når det er sagt er det også tale om en dejlig sommerfilm til en date med lidt mere bid end blot en forudsigelig historie, som der desværre er lidt for få af. Vil give den en chance mere om et par dage.

Film 6/10
Video 6/10
Audio 6/10
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#15088 Richard Burton 13 år siden

#15087 Så skulle man måske få den set :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#15089 chronaden 13 år siden

[REC]3

5/10 med pil ned.. LANGT fra dens to forgængere, nu også med komedie elementer.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#15090 misuma 13 år siden

Efter en tam sæson 5 af Dexter, er jeg nu igennem tre afsnit fra 6. sæson og det lover bestemt godt.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: