Gravatar

#15191 Batsy 13 år siden

HonoDelLoce (15188) skrev:

We Were Soldiers

Fantastisk film om det første store slag i Vietnam-krigen. En ubarmhjertig fortælling om stratetiske fejl fra de amerikanske politikere og hvordan de undervurderede deres modstander.
Da filmen var slut sagde min kæreste, at hun lidt savnede en forklaring på, hvorfor USA egentlig gik i krig. Det synes jeg faktisk var meget rammende, og jeg kunne kun svare, at det var der vidst også en del amerikanere, der gjorde.

8/10

Helt enig, rigtig god krigsfilm! soundtracket især er rigtig flot, og sækkepiberne handteres rigtig godt.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#15192 Skeloboy 13 år siden

Batsy (15190) skrev:
Hele triologien for 8/10 til sammen

Helt enig! Hvis man altså ligger karakterne sammen ;)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#15193 Batsy 13 år siden

Skeloboy (15192) skrev:
Helt enig! Hvis man altså ligger karakterne sammen ;)

Jamen godt at vi er enige! tror jeg :p

Gravatar

#15194 Skeloboy 13 år siden

#15193 - hehe, det er vi ikke...jeg giver også Spiderman-filmene 8/10 - sammenlagt altså :)

Spiderman 1, 5/10
Spiderman 2, 2/10
Spiderman 3, 1/10
---------------------
=8/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#15195 MOVIE1000 13 år siden

Spider man 6/10
Spider man 2 5/10
Spider man 3 5/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15196 Hr. Nielsen 13 år siden

Skeloboy (15194) skrev:
#15193 - hehe, det er vi ikke...jeg giver også Spiderman-filmene 8/10 - sammenlagt altså :)

Spiderman 1, 5/10
Spiderman 2, 2/10
Spiderman 3, 1/10
---------------------
=8/10
Jeg ville så godt nok få det til 8/30.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15197 Hr. Nielsen 13 år siden

Så smider jeg atter engang et par kommentarer og en karakter til film jeg har set/genset på det seneste:

Deliverance - 9/10
Instruktør Boorman’s foruroligende beretning om det moderne (og hovmodige?) menneskets møde med naturens drifter, er den dag i dag både spændende og intelligent i dens enkle, men yderst virkningsfulde historie om 4 bymennesker på kanotur og deres møde med lokalbefolkningen, væk fra civilisationens bekvemligheder. Flere scener er fortjent ikoniske og gør et uudsletteligt indtryk.

The Dirty Dozen - 10/10
Båret af et fantastisk cast, anført af veloplagt Lee Marvin, spændende karakterer, deres interaktion og en lækkert opbygget historie, er dette stadig en af de mest mindeværdige krigsfilm der er lavet med et klimaks spændende nok til to film.

Jin líng shí san chai - 8/10
En rørende og velspillet fortælling om at ofre sig for andre og det i sådan en grad, at jeg efter filmen gik og håbede at der vitterligt måtte findes en himmel, hvor disse mennesker kunne få deres belønning. En barsk og overbevisende film om krigens gru, med en som så ofte godt spillende Christian Bale.

The Dark Knight - 10/10
Anden del af sagaen om den mørke ridder af Gotham City, er en sjældent vellykket tematisk superheltefortælling om rigtigt og forkert, hvor skuespil i verdensklasse, med nu afdøde Heath Ledger som skurken over dem alle, fejer alle andre superhelteskurke af banen. Det er spændende, medrivende og ofte tæt på nedslående dystert, men aldrig uden hjerne.

The Prisoner of Zenda (1952) - 7/10
Den klassiske fortælling om englænderen, spillet solidt af Stewart Granger, der lader sig overtale til at agere Kronprins, pga sin lighed med denne, da Kronprinsens onde stedbror forsøger at kuppe sig til magten. Det er underholdende, lidt naivt og meget kulørt.

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back - 10/10
Den mesterlige anden del af rumsagaen slår gnister, mens vores helte forsøger at undslippe den onde Imperium. Mere moden og mørk i tonen end sin forgænger, men uden at miste sin eventyrlige og kulørte tilgang, hvor det naive, morsomme og actionfyldte er fundamentet, som historien helt forrygende får lov til at udfolde sig på. En af mine all-time favoritter.

Ronal Barbaren - 5/10
Lettere tam computertegnefilm, der kun lykkes med få jokes, når dens klichefyldte fortælling om svæklingen, der må bevise sit værd, kører derudaf i heldigvis højt tempo.

The Dark Knight Rises - 9/10
Intens og grumt spændende afslutning på Nolan’s fremragende trilogi om Batman og dennes meritter. Som skurk er Bane fascinerende, mest på grund af en karakteristisk stemmeføring. Bale er dog i centrum, i et herligt virvar af karakterer, og gør atter en god figur, mens det brager derudaf, vekslende mellem fortællingen om at den moralske og mentale nedtur og comeback og actionscener af ofte høj klasse. Slutningen er rørende smuk og viser at Nolan ikke gider være fanboy-pleaser.

Hugo - 7/10
Visuelt lækkerbisken, med en rørende sød historie og fornemt hyldest til filmkunsten. Indimellem kan fortællingen forekomme en anelse tam og træg, men billederne er altid så smukt kulørte og der gemmer sig dog lidt mere bag, end blot tomme floskler i filmens undertoner, at det aldrig bliver rigtigt kedeligt.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15198 Batsy 13 år siden

Skeloboy (15194) skrev:

Spiderman 1, 5/10
Spiderman 2, 2/10
Spiderman 3, 1/10
---------------------
=8/10

Oh well, jeg er ung og elsker superheltefilm, hvorimod du har ikke været særlig heldig med dem. Men saarn er det jo!

Gravatar

#15199 Lord Beef Jerky 13 år siden

Disse er de rigtige karakterer til Spider-Man filmene!!!!:

Spider-Man - 6/10
Spider-Man 2 - 8/10
Spider-Man 3 - 5/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15200 Ericmase 13 år siden

Spider-Man - 5/6
Spider-Man 2 - 5/6
Spider-Man 3 - 4/6

My opnioin!
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: