Saturday Night Fever - 8/10 Selv om dansetrin og tøjstil i dag næsten kan forekomme komisk, så bydes der på godt skrevne roller og en historie, hvor der modsat mange mere moderne dansefilm, er lidt på spil og som har noget på hjertet. Musikken holder så også max! Hvis nogen tror der er nostalgi i spil her, så var jeg ganske ung da filmen kom frem og så den først som voksen. Dengang kunne jeg ikke lide musikken og fandt Travolta var irriterende at se på (husker ham fra forsiden af diverse ungdomsmagasiner:)
Hard Rain - 6/10 Dialogen er mildest talt gumpetung og skurkene lettere stupide. Historien skal man måske heller ikke altid spekulere for meget på, men den byder nu heller ikke ind med meget. Men flot filmet og med okay underholdende actionscener, hvis man lader sig indfange af filmens stemning og personligt har jeg svært ved at stå for det vandede element, den forladte by osv. Alene det er nok til, at jeg gider se filmen færdig.
Easy Rider - 7/10 Ofte mere et stemningsbillede, som langt hen ad vejen også kunne være tegnet med en dokumentarfilm, for der er ikke den store handling her. Men billederne af vores hovedpersoner, der i jagten på den amerikanske ånd og friheden, drøner på deres motorcykler ud af de lange landeveje, er stadig fascinerende og intimiderende. Hvis nogen tror at det her er hippiedrømme på den kulørte venstreorienteret landevej, så tager de grueligt fejl. Filmen er overraskende nedslående. Filmen kan muligvis i stil og virkemidler forekomme lidt dateret, men budskabet fejler intet, heller ikke set med vore dages øjne.
Per qualche dollaro in più - 8/10 Stadig stilistisk en film, hvis dragende drævende tempo, lader den ofte minimale historie tage sig større ud end den er. Eastwood er ikonisk, ligeledes er musikken og man er godt underholdt og holdt fast i en stemning, som det har været få film forundt at kunne genskabe (selv om mange har forsøgt). Det er intet mesterværk, men det er pokkers kompetent og flot lavet. Det instruktør Leone leverer efter denne, er dog film der bevæger sig op i en liga, hvor kun få kan begå sig.
The Lorax - 5/10 Metervare computertegnet børnefilm, der heldigvis ikke er helt så hysterisk som de fleste andre filmatiseringer en Dr. Seuss børnebøger. Moralen er fin for de små og der er morsomme momenter, så server den gerne for de mindre, hvis i er løbet tør for de bedre familiefilm.
Men in Black 3 - 6/10 Starter overraskende godt og man er hurtigt på og inde i universet igen, mens man glædes over hvor godt man er underholdt. Historien er pudsigt, på den gode måde, men desværre taber den pusten. Jeg føler heller ikke man får nok ud af tidsrejsen og mødet med sluttresserne, mens klimaks er klodset udført og ikke virker helt gennemtænkt. Øv, nu det ellers begyndte så godt.
Dark Shadows - 3/10 Jeg ville aldrig have troet det ville være muligt at kede mig så meget til en film af Burton. Karaktererne er intetsigende, anført af en Depp der træt og stift kører på rutinen, mens den svage historie ikke kan finde fokus, mens den snegler sig derudaf. Scenografisk flot, men ellers dovent og gabende kedeligt filmarbejde, der virker blottet for gode ideer eller påfund.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Hmm, jeg havde en mistanke om at Ispep er Babo. Så har jeg samme spørgsmål jeg altid stiller: Hvorfor navneskifte? Jeg er generelt lang tid om at opdage at det er gammel bruger i nye klæder.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Bundsolid Indonesisk actionbasker, der får de fleste af Hollywoods blockbustere til at ligne de rene amatørproduktioner sammenlignet med dette. Hurtig, brutal og fandens underholdende.
8/10
The Killing
God lille heist film, der meget vel har delvist inspireret Tarantinos "Reservoir Dogs" med sin ukronologiske opbygning. Besidder stadig ikke helt samme kant eller personlighed som mesterens senere film, men så absolut seværdig om ikke andet.
#15691 Hr. Nielsen 13 år siden
Saturday Night Fever - 8/10
Selv om dansetrin og tøjstil i dag næsten kan forekomme komisk, så bydes der på godt skrevne roller og en historie, hvor der modsat mange mere moderne dansefilm, er lidt på spil og som har noget på hjertet. Musikken holder så også max! Hvis nogen tror der er nostalgi i spil her, så var jeg ganske ung da filmen kom frem og så den først som voksen. Dengang kunne jeg ikke lide musikken og fandt Travolta var irriterende at se på (husker ham fra forsiden af diverse ungdomsmagasiner:)
Hard Rain - 6/10
Dialogen er mildest talt gumpetung og skurkene lettere stupide. Historien skal man måske heller ikke altid spekulere for meget på, men den byder nu heller ikke ind med meget. Men flot filmet og med okay underholdende actionscener, hvis man lader sig indfange af filmens stemning og personligt har jeg svært ved at stå for det vandede element, den forladte by osv. Alene det er nok til, at jeg gider se filmen færdig.
Easy Rider - 7/10
Ofte mere et stemningsbillede, som langt hen ad vejen også kunne være tegnet med en dokumentarfilm, for der er ikke den store handling her. Men billederne af vores hovedpersoner, der i jagten på den amerikanske ånd og friheden, drøner på deres motorcykler ud af de lange landeveje, er stadig fascinerende og intimiderende. Hvis nogen tror at det her er hippiedrømme på den kulørte venstreorienteret landevej, så tager de grueligt fejl. Filmen er overraskende nedslående. Filmen kan muligvis i stil og virkemidler forekomme lidt dateret, men budskabet fejler intet, heller ikke set med vore dages øjne.
Per qualche dollaro in più - 8/10
Stadig stilistisk en film, hvis dragende drævende tempo, lader den ofte minimale historie tage sig større ud end den er. Eastwood er ikonisk, ligeledes er musikken og man er godt underholdt og holdt fast i en stemning, som det har været få film forundt at kunne genskabe (selv om mange har forsøgt). Det er intet mesterværk, men det er pokkers kompetent og flot lavet. Det instruktør Leone leverer efter denne, er dog film der bevæger sig op i en liga, hvor kun få kan begå sig.
The Lorax - 5/10
Metervare computertegnet børnefilm, der heldigvis ikke er helt så hysterisk som de fleste andre filmatiseringer en Dr. Seuss børnebøger. Moralen er fin for de små og der er morsomme momenter, så server den gerne for de mindre, hvis i er løbet tør for de bedre familiefilm.
Men in Black 3 - 6/10
Starter overraskende godt og man er hurtigt på og inde i universet igen, mens man glædes over hvor godt man er underholdt. Historien er pudsigt, på den gode måde, men desværre taber den pusten. Jeg føler heller ikke man får nok ud af tidsrejsen og mødet med sluttresserne, mens klimaks er klodset udført og ikke virker helt gennemtænkt. Øv, nu det ellers begyndte så godt.
Dark Shadows - 3/10
Jeg ville aldrig have troet det ville være muligt at kede mig så meget til en film af Burton. Karaktererne er intetsigende, anført af en Depp der træt og stift kører på rutinen, mens den svage historie ikke kan finde fokus, mens den snegler sig derudaf. Scenografisk flot, men ellers dovent og gabende kedeligt filmarbejde, der virker blottet for gode ideer eller påfund.
#15692 MMB 13 år siden
#15693 Hr. Nielsen 13 år siden
#15694 BN 13 år siden
Det rygtes, at Thomas snart vil (gen)indspille hittet 'So many films, so little time'.
#15695 Ispep 13 år siden
Hvornår har tiden været en nødvendighed for dig? :0
#15696 Riqon 13 år siden
Men for at nå dem, så ser han dem alle i "Forward x8".
#15697 Ispep 13 år siden
Der er skam en meget hurtigere metode ;)
#15698 BN 13 år siden
Var det en Babo-vits?
;-)
#15699 Åkepool 13 år siden
Hmm, jeg havde en mistanke om at Ispep er Babo. Så har jeg samme spørgsmål jeg altid stiller: Hvorfor navneskifte?
Jeg er generelt lang tid om at opdage at det er gammel bruger i nye klæder.
#15700 Zombi 13 år siden
Bundsolid Indonesisk actionbasker, der får de fleste af Hollywoods blockbustere til at ligne de rene amatørproduktioner sammenlignet med dette. Hurtig, brutal og fandens underholdende.
8/10
The Killing
God lille heist film, der meget vel har delvist inspireret Tarantinos "Reservoir Dogs" med sin ukronologiske opbygning. Besidder stadig ikke helt samme kant eller personlighed som mesterens senere film, men så absolut seværdig om ikke andet.
7/10