2001 møder Moon i et resultat af en sci-perle, der uden tvivl er bedste sci-fi film de sidste tre år siden Moon havde sin præmiere. Dog er dette en film der for mig, kræver mere end et syn, og det er der lange udsigter til, da jeg kun har været i stand til at finde den som lejefilm hos blockbuster. Er der nogle, der ved, hvor denne film kan anskaffes?
Karakter må I undvære, da denne film har været en oplevelse af de få.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Rosewood Lane (af instruktøren bag Clownhouse, Powder og Jeepers Creepers 1-2)
Radiopsykologen vender tilbage til sin barndomsby efter sin faders død. Hun overtager huset og opdager hurtigt at tingene ikke er så lyserøde på vejen. Naboerne skjuler sig OG skuler efter avisdrengen. En dreng man ikke bør træde over tæerne. Hun begynder at høre lyde både fra kælderen og taget og hvem flytter hele tiden rundt på porcelænfigurerne?
En film som ved første øjekast ikke ser ud af meget, et skuespil som intet fejler, men heller ikke vinder Oscar's.
Dét filmen vinder på, er simpelthen avisdrengens mystik og creepiness. Han formår at fylde scenerne med en god omgang uhygge.
Filmen starter hvor 1'eren sluttede og med det samme rammes man af dens mørke og kolde stemning der skriger håbløshed og isolation og lynhurtigt bidrager dette til uhyggen. Hvis man først fanges af stemningen skal der lidt til før de søde små chok rammer igennem hele filmen.
Er man til slashers SKAL disse norske perler ses. Et pragteksemplar på, at 2'ere kan holde. Seriøst.
Walton Goggins er emminent i Justified så få den set ved lejlighed, det er virkelig hans bedste rolle hidtil, en karakter man fra start af tror man har fastlåsti væremåden, men ligesom The Wire og andre serier, så kan tingene hurtigt ændrer sig.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Indrømmet, jeg er en stor stor sucker for Ørkenens Sønner (fisse fisse fez fez). Og heldigvis skuffede deres nye show da heller ikke tilnærmelsesvis.
Alene koblingen mellem Godfather, Lady & Vagabonden, Olsen Banden og Slikmutter var nok til at få mig helt op at ringe.
Det er egentlig lidt spøjst, for normalvis er det ikke lige den slags humor, jeg er mest til. Men lige de fire gæve gutter har bare sådan en energi og et overskud, at jeg ikke kan lade være med at more mig.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Var inde og se dem live en gang i Århus, og det var fantastisk underholdning, jeg kalder dem Danmarks svar på Monty Python.
Elsker når Søren Pilmark ikke kan holde masken, fordi Niels Olsen lige har sagt noget ude for scriptet, og så lige flakker med øjnene eller hvad det lige hedder, hvorefter Søren Pilmark bare ikke kan holde masken.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Indiana Jones: Raiders of the lost ark BD........................8/10 Indiana Jones and the temple of doom BD.......................6/10 Indiana Jones and the last crusade BD............................8/10 Indiana Jones and the kingdom of the krystal skull BD......5/10 Clash of the titans BD...................................................4/10 Wrath of the titans 3D BD..........ikke set før....................5-6/10 Mystic river..............................ikke set før....................7/10 Heist.......................................ikke set før....................5/10 The king of Marvin garden..........ikke set før....................5/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#16001 Neranders 13 år siden
2001 møder Moon i et resultat af en sci-perle, der uden tvivl er bedste sci-fi film de sidste tre år siden Moon havde sin præmiere. Dog er dette en film der for mig, kræver mere end et syn, og det er der lange udsigter til, da jeg kun har været i stand til at finde den som lejefilm hos blockbuster. Er der nogle, der ved, hvor denne film kan anskaffes?
Karakter må I undvære, da denne film har været en oplevelse af de få.
"That's rough, buddy."
#16002 misuma 13 år siden
Radiopsykologen vender tilbage til sin barndomsby efter sin faders død. Hun overtager huset og opdager hurtigt at tingene ikke er så lyserøde på vejen. Naboerne skjuler sig OG skuler efter avisdrengen. En dreng man ikke bør træde over tæerne. Hun begynder at høre lyde både fra kælderen og taget og hvem flytter hele tiden rundt på porcelænfigurerne?
En film som ved første øjekast ikke ser ud af meget, et skuespil som intet fejler, men heller ikke vinder Oscar's.
Dét filmen vinder på, er simpelthen avisdrengens mystik og creepiness. Han formår at fylde scenerne med en god omgang uhygge.
3,8/6
#16003 misuma 13 år siden
Filmen starter hvor 1'eren sluttede og med det samme rammes man af dens mørke og kolde stemning der skriger håbløshed og isolation og lynhurtigt bidrager dette til uhyggen. Hvis man først fanges af stemningen skal der lidt til før de søde små chok rammer igennem hele filmen.
Er man til slashers SKAL disse norske perler ses. Et pragteksemplar på, at 2'ere kan holde. Seriøst.
5/6
Jeg bestiller 3'eren....nu!
#16004 Richard Burton 13 år siden
9/10
#16005 Slettet Bruger [4112912599] 13 år siden
Alle de serier og så lidt tid..suk.
#16006 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16007 HonoDelLoce 13 år siden
Indrømmet, jeg er en stor stor sucker for Ørkenens Sønner (fisse fisse fez fez). Og heldigvis skuffede deres nye show da heller ikke tilnærmelsesvis.
Alene koblingen mellem Godfather, Lady & Vagabonden, Olsen Banden og Slikmutter var nok til at få mig helt op at ringe.
Det er egentlig lidt spøjst, for normalvis er det ikke lige den slags humor, jeg er mest til. Men lige de fire gæve gutter har bare sådan en energi og et overskud, at jeg ikke kan lade være med at more mig.
#16008 elwood 13 år siden
Elsker når Søren Pilmark ikke kan holde masken, fordi Niels Olsen lige har sagt noget ude for scriptet, og så lige flakker med øjnene eller hvad det lige hedder, hvorefter Søren Pilmark bare ikke kan holde masken.
#16009 MOVIE1000 13 år siden
Indiana Jones and the temple of doom BD.......................6/10
Indiana Jones and the last crusade BD............................8/10
Indiana Jones and the kingdom of the krystal skull BD......5/10
Clash of the titans BD...................................................4/10
Wrath of the titans 3D BD..........ikke set før....................5-6/10
Mystic river..............................ikke set før....................7/10
Heist.......................................ikke set før....................5/10
The king of Marvin garden..........ikke set før....................5/10
#16010 elwood 13 år siden