Har genset "Die Hard" filmene over de sidste par dage.
Die Hard - 6/6 Die Hard 2 - 5/6 Die Hard 3 - 4/6 Die Hard 4 - 3/6 (Den sprang jeg dog over denne gang, men kan tydeligt huske hvor middelmådig den er.)
Hvis det forsætter på den måde, har jeg ikke lyst til at se 5'eren.
Var til testscreenen i går - her er resultatet: Thomas Vinterbergs film 'Jagten' formår at udnytte hele følelsesspektret i fortællingen om en pædagog som bliver anklaget for pædofili af sin bedste vens datter. Mads Mikkelsen gør det fremragende i hovedrollen og bakkes solidt op af troværdige roller i form af bl.a. Lars Ranthe, en øretæveindbydende Susse Wold og selv Thomas Bo Larsen leverer en hæderlig indsats som hans bedste ven. Filmen er utroligt flot filmet og stemningen undervejs trykker næsten ligeså meget som 'Festen' gjorde. Der er dog stadig også plads til lidt kulsort dansk humor ind imellem. Slutningen er både elegant og tankevækkende. Filmen vandt 3 priser til årets Cannes Film Festival, retfærdigvis til Mads Mikkelsen, Thomas Vinterberg og Charlotte Bruus Christensen (fotografen), og var nomineret til Palme d'Or. Det er helt klart en af de bedste danske film jeg har set i lang tid - kan varmt anbefale den. Se den i biografen til januar. 5½ / 6
Var til testscreenen i går - her er resultatet: Thomas Vinterbergs film 'Jagten' formår at udnytte hele følelsesspektret i fortællingen om en pædagog som bliver anklaget for pædofili af sin bedste vens datter. Mads Mikkelsen gør det fremragende i hovedrollen og bakkes solidt op af troværdige roller i form af bl.a. Lars Ranthe, en øretæveindbydende Susse Wold og selv Thomas Bo Larsen leverer en hæderlig indsats som hans bedste ven. Filmen er utroligt flot filmet og stemningen undervejs trykker næsten ligeså meget som 'Festen' gjorde. Der er dog stadig også plads til lidt kulsort dansk humor ind imellem. Slutningen er både elegant og tankevækkende. Filmen vandt 3 priser til årets Cannes Film Festival, retfærdigvis til Mads Mikkelsen, Thomas Vinterberg og Charlotte Bruus Christensen (fotografen), og var nomineret til Palme d'Or. Det er helt klart en af de bedste danske film jeg har set i lang tid - kan varmt anbefale den. Se den i biografen til januar. 5½ / 6
En soso film og det er altid godt at se Dennehy selvom det kun er en birolle. Få som ham kræver ens opmærksomhed. Banks præstation er overraskende god.
Har dog ikke mehet til overs for
slutningen hvor hun vel bliver pure frikendt - det er et spørgsmål de godt kunne lade ligge
Har ikke noget imod "flugt film" men det hele går lidt for smooth i alt i alt er filmen ikke helt tilfredsstillende og for poleret.
#16011 Zombi 13 år siden
Die Hard - 6/6
Die Hard 2 - 5/6
Die Hard 3 - 4/6
Die Hard 4 - 3/6 (Den sprang jeg dog over denne gang, men kan tydeligt huske hvor middelmådig den er.)
Hvis det forsætter på den måde, har jeg ikke lyst til at se 5'eren.
#16012 McPeter 13 år siden
Thomas Vinterbergs film 'Jagten' formår at udnytte hele følelsesspektret i fortællingen om en pædagog som bliver anklaget for pædofili af sin bedste vens datter. Mads Mikkelsen gør det fremragende i hovedrollen og bakkes solidt op af troværdige roller i form af bl.a. Lars Ranthe, en øretæveindbydende Susse Wold og selv Thomas Bo Larsen leverer en hæderlig indsats som hans bedste ven. Filmen er utroligt flot filmet og stemningen undervejs trykker næsten ligeså meget som 'Festen' gjorde. Der er dog stadig også plads til lidt kulsort dansk humor ind imellem. Slutningen er både elegant og tankevækkende. Filmen vandt 3 priser til årets Cannes Film Festival, retfærdigvis til Mads Mikkelsen, Thomas Vinterberg og Charlotte Bruus Christensen (fotografen), og var nomineret til Palme d'Or. Det er helt klart en af de bedste danske film jeg har set i lang tid - kan varmt anbefale den. Se den i biografen til januar. 5½ / 6
#16013 Ericmase 13 år siden
YES! Skal se den på mandag! :)
#16014 MMB 13 år siden
Edit: Park bio er mit bud. ;)
#16015 Richard Burton 13 år siden
Et skud penicillin og et ønske om god bedring på vej!
#16016 elwood 13 år siden
Den slår self. ikke hverken Raiders eller The last Crusade
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16017 Ericmase 13 år siden
Skal du da også se den der? ;)
#16018 MMB 13 år siden
Nej, det er ikke planen. Jeg var bare overrasket over, at den kunne ses allerede nu nu og blev derfor nysgerrig :)
#16019 McPeter 13 år siden
Fedt! Glæder mig til at høre hvad du synes om den. :-)
#16020 jessup 13 år siden
En soso film og det er altid godt at se Dennehy selvom det kun er en birolle. Få som ham kræver ens opmærksomhed. Banks præstation er overraskende god.
Har dog ikke mehet til overs for
Har ikke noget imod "flugt film" men det hele går lidt for smooth i alt i alt er filmen ikke helt tilfredsstillende og for poleret.