Filmen handler om et ungt kærestepar, der tager på en romantisk weekend i skønne naturomgivelser et sted i Storbritannien. Helt så idyllisk som beskrivelsen giver udtryk for bliver det dog ikke, da det viser sig at lokalbefolkningen i området er af en noget anden, og mere rå, mentalitet end de to. Måske er det netop denne mentalitetsforskel, der gør at de kommer i klammeri (for nu at underdrive på det groveste) med en gruppe børn.
Jeg kan næsten med sikkerhed sige at jeg aldrig skal se denne film igen. Ikke fordi den er dårlig på nogen måde - snarere fordi den er for god. For god til at fremkalde den følelse af væmmelse og antipati hos dens publikum, som formentlig er formålet med den. Klart den mest effektive jeg har set inden for sin genre, som vel må defineres som horror - jeg tror dette skyldes at den faktisk holder sig inden for realismens rammer, men alligevel er helt ude og tangere disse. Absolut ikke en film jeg ville anbefale til hvem som helst.
Det skal ikke lyde som om jeg mener det er en dårlig film, for jeg ville absolut ikke have været foruden denne oplevelse - den efterlod mig bare rystet, men på en fed måde.
Fik set de sidste to afsnit og endnu engang topklasse. Manuskriptforfatter Matthew Weiner sætter ikke en fod galt i den serie og alle som en spiller røven ud af bukserne. Kan ikke vente med at se, hvad der er i vente i sæson 3, men desværre går der lige 10-12 måneder :( Uf hvor er den strålende og January Jones er i særklasse som Betty.
Ja, jeg mener det her er en perfekt serie og den vil givetvis kede en del.
Måske spillede øjnene mig et puds, men den visuelle kvalitet, som har været i top hele tiden, havde synlige fejl de sidste par afsnit. Der var edge enhancement i et par scener og tydelig digitalt støj i mange scener. Formentlig skyldes det sidste disc 3, at ekstra materialet optager så meget plads, at bitraten er lavere i disse afsnit.
Serie: 10/10
Cutthroat Island - BD
Har kun tjekket den tekniske kvalitet ud. Visuelt er det meget svingende. Fra virkeligt gode sekvenser, med skarphed og høj detaljegrad, oftest i nærbilleder, til slørede billeder, når objekter var lidt længere væk. Det skiftede fra den ene scene til den anden. Sortniveauet var godt.
Lyden var noget bedre i et meget kompetent 7.1 DTS Master Audio spor og hold da kæft, hvor skal man bare skrue op for indledningen, når John Debneys score brager igennem.
Filmen? Renny Harlin er ikke nogen stor instruktør og jeg må medgive, at Geena Davis, Matthew Modine og Frank Langella ikke er det bedste pirat cast jeg har set. Men det her er en 15 år gammel piratfilm til $100 mio. med masser af old school stunts og flotte tropiske omgivelser og det i sig selv kan købe en del aflad.
Video: 6/10 Audio: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1626 Hvis jeg nu introducerede 100 skalaen, så kunne det jo være, at jeg ville give Mad Men 95/100 og Deadwood 100/100, så måske ikke HELT perfekt ;) Men jeg har ikke set en anden serie i den klasse de sidste år. Og nej, jeg ved godt at jeg ikke har set The Wire endnu :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Det lyder helt sikkert som om at "Cutthroat Island" skal købes. Jeg havde godt regnet med at den ikke var top notch på billedsiden, da jeg så en HD-udgave på tv for et par måneder siden, men det er ganske sikkert en kæmpe opgradering fra min gamle dvd, der var fyldt med billedstøj.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
#1621 filmz-Bruce 15 år siden
#1622 Fable 15 år siden
Filmen handler om et ungt kærestepar, der tager på en romantisk weekend i skønne naturomgivelser et sted i Storbritannien. Helt så idyllisk som beskrivelsen giver udtryk for bliver det dog ikke, da det viser sig at lokalbefolkningen i området er af en noget anden, og mere rå, mentalitet end de to. Måske er det netop denne mentalitetsforskel, der gør at de kommer i klammeri (for nu at underdrive på det groveste) med en gruppe børn.
Jeg kan næsten med sikkerhed sige at jeg aldrig skal se denne film igen. Ikke fordi den er dårlig på nogen måde - snarere fordi den er for god. For god til at fremkalde den følelse af væmmelse og antipati hos dens publikum, som formentlig er formålet med den. Klart den mest effektive jeg har set inden for sin genre, som vel må defineres som horror - jeg tror dette skyldes at den faktisk holder sig inden for realismens rammer, men alligevel er helt ude og tangere disse.
Absolut ikke en film jeg ville anbefale til hvem som helst.
Det skal ikke lyde som om jeg mener det er en dårlig film, for jeg ville absolut ikke have været foruden denne oplevelse - den efterlod mig bare rystet, men på en fed måde.
#1623 duuk74 15 år siden
Ja den er sgu ret styg. God film, og klart bedre end The Strangers, Vacancy og andre indenfor genren.
Jeg mangler stadig at få set Funny Games og Ils (Them), som jeg regner med er lidt i samme boldgade.
#1624 Thomsen 15 år siden
PM sendt
#1625 filmz-Bruce 15 år siden
Fik set de sidste to afsnit og endnu engang topklasse. Manuskriptforfatter Matthew Weiner sætter ikke en fod galt i den serie og alle som en spiller røven ud af bukserne. Kan ikke vente med at se, hvad der er i vente i sæson 3, men desværre går der lige 10-12 måneder :( Uf hvor er den strålende og January Jones er i særklasse som Betty.
Ja, jeg mener det her er en perfekt serie og den vil givetvis kede en del.
Måske spillede øjnene mig et puds, men den visuelle kvalitet, som har været i top hele tiden, havde synlige fejl de sidste par afsnit. Der var edge enhancement i et par scener og tydelig digitalt støj i mange scener. Formentlig skyldes det sidste disc 3, at ekstra materialet optager så meget plads, at bitraten er lavere i disse afsnit.
Serie: 10/10
Cutthroat Island - BD
Har kun tjekket den tekniske kvalitet ud. Visuelt er det meget svingende. Fra virkeligt gode sekvenser, med skarphed og høj detaljegrad, oftest i nærbilleder, til slørede billeder, når objekter var lidt længere væk. Det skiftede fra den ene scene til den anden. Sortniveauet var godt.
Lyden var noget bedre i et meget kompetent 7.1 DTS Master Audio spor og hold da kæft, hvor skal man bare skrue op for indledningen, når John Debneys score brager igennem.
Filmen? Renny Harlin er ikke nogen stor instruktør og jeg må medgive, at Geena Davis, Matthew Modine og Frank Langella ikke er det bedste pirat cast jeg har set. Men det her er en 15 år gammel piratfilm til $100 mio. med masser af old school stunts og flotte tropiske omgivelser og det i sig selv kan købe en del aflad.
Video: 6/10
Audio: 8/10
#1626 elwood 15 år siden
Jeg sku spørge fra Swearenger om du havde fundet en anden bar eller ?
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1627 filmz-Bruce 15 år siden
#1628 rockysds 15 år siden
Så må vi håbe, den holder. 10 months it ain't! :)
#1629 filmz-Bruce 15 år siden
Og kan se Braveheart og Gladiator ankommer i morgen aften, i tide til en god weekend :)
#1630 filmz-Utyske 15 år siden
Det lyder helt sikkert som om at "Cutthroat Island" skal købes. Jeg havde godt regnet med at den ikke var top notch på billedsiden, da jeg så en HD-udgave på tv for et par måneder siden, men det er ganske sikkert en kæmpe opgradering fra min gamle dvd, der var fyldt med billedstøj.