Gravatar

#1611 Highland Park 15 år siden

#1609 & #1610: Tak for info vedr. den japanske udgave. :)

Thomsen (1609) skrev:
Med lidt snilde så kan man dog finde en "fan-edit", der kombinerer den japanske dvd med de malaysiske undertekster.

Den slags snilde besidder jeg ikke... jeg må vel bare væbne mig med tålmodighed.

Og ja, den malaysiske holder jeg mig langt væk fra:
http://www.yesasia.com/global/loft-dvd-english-subtitled-malaysia-version/1004878542-0-0-0-en/info.html skrev:
kurosawa's latest and, sadly, weakest film is made even less enjoyable by this bootleg-level transfer. the low grade video quality is unforgivably cropped to 4:3 which destroys practically every carefully composed shot. until another territory picks the film up for distribution, this is the only option for those of us in need of english subs.

Det pudsige er blot, at den ifølge DDDHouse ikke skulle være med engelske undertekster:
http://dddhouse.com/v3/product_details.php?Product...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#1612 Skeloboy 15 år siden

Nu har jeg anmeldt den længere oppe...men jeg kan slet ikke få Cinema Paradiso ud af mit sind...jeg tror sgu den ryger op på en top3-placering...

Nr.1 er Pans Labyrint, helt sikkert....nr. 2 og 3 må Cinema Paradiso og Godfather kæmpe om...
Gravatar

#1613 Skeloboy 15 år siden

The Nun's Story, 1958

Audrey Hepburn i en langt mere alvorlig rolle end jeg har set hende. Men hun fuldfører det stadig til perfektion. Det er en langt mere afdæmpet side end hendes herlige komedier. Gabrielle er datter af en anerkendt doktor, men har en drøm om at blive nonne, og komme til Congo for at hjælpe. Historien følger Gabrielle igennem flere år.

Hepburn er genial som set så ofte før. Historien er dog ikke så interessant, og man langt hen i filmen før, der kommer mere kød på.

4/6
IMDB
Gravatar

#1614 filmz-jonasgr 15 år siden

Amadeus : Director's Cut

Jeg så Amadeus for nogle år siden og synes at den var god. Jeg fik lyst til at se Director's Cut udgaven for at se om filmen stadigvæk holder og det gør den. Filmen indkapsler fint personen Mozart og Salieris forhold til ham. Den tager højst sandsynlig sine friheder nogle gange, men igen så er der meget uenighed omkring Mozarts liv. Og så spiller F. Murray Abraham pokkers godt.

8/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1615 rockysds 15 år siden

They Call Me MISTER Tibbs!

Men det siger, vi nu ikke højt. Citatet fra den første film med drabsefterforskeren Virgil Tibbs bruges slet ikke, og synes mest at være et simpelt markedsføringstrick, der skal kæde den sammen med den succesfulde Oscar-vinder "In the Heat of Night" fra tre år før.

Så central er racespændinger ikke i fortsættelse, der er i besiddelse af et ret forudsigeligt plot, som den dog formår at komme igennem uden at blive kedelig grundet den gritty, 70'er krimistil og Sidney Poitier i hovedrollen. Martin Landau gør det også godt som en politisk engageret præst, der kommer under efterforskning for mord, og der er noget ganske underholdende ved Anthony Zerbes rolle i filmen, som, vi ved, er en skidt fyr, fordi han går med farvede solbriller.

Stilistisk er filmen meget anderledes end dens forgænger, som den også har andre interesser end: Politisk uro og Tibbs' familieliv, specielt sønnens opdragelse, der dog bliver håndteret ret akavet. Jeg ville gerne give point, fordi den ikke bare genbruger fra den første film, men havde gerne set, at den gået mere i dybden med det politiske og skåret lidt fra i det hjemlige.

Alt i alt ender filmen som en middelmådig affære, der kan ses helt frit fra den overlegne forgænger, selvom titlen alluderer så kraftigt til den.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#1616 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg er lige begyndt at se extended versionerne af LOTR. De tre timer som de oprindelige versioner var på, var rigelige og de 30 minutter ekstra på den første i trilogien gør simpelthen filmen utroligt langtrukken.

Det er stadigvæk gode film, men jeg kan godt forstå at Jackson foretrak biografudgaverne.

Nu overvejer jeg så om jeg skal udsætte mig selv for The Two Towers eller om jeg bare skal lade det være ved biografudgaven.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1617 filmz-Utyske 15 år siden

#1616 -

Det kan jeg så slet ikke sætte mig ind i, da jeg klart foretrækker EE, men ok, jeg har så kun set biografudgaverne i biffen og holdt mig til EE efterfølgende. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#1618 database 15 år siden

#1616 Jeg vil helt sikkert anbefale dig at se de forlængede versioner af TT og ROTK. Der er meget mere kød på handlingen i de to, end i den første, hvor der kun bliver tilføjet nogle detaljer til Tolkiens univers. Jeg holder mig, ligesom Utyske også til de forlængede versioner.
Gravatar

#1619 RasmusFL 15 år siden

The Consequence of Love

Wow. Just wow.

Dette er virkelig et pragteksemplar på den moderne, originalt tænkende film. De utrolige billeder og den dybest set umådeligt smukke historie går fantastisk overéns. Som billedfortælling tipper vægtskålen muligvis til 'Il Divo' med et enkelt sandkorn eller to, men som et værk af meningsfyldt kaliber er denne tæt på mesterklassen. Sikken pacing, sikken slutning, sikket afvægtet og usvigeligt håndelag.

5,5/6.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#1620 RFriis 15 år siden

#1619 - Lyder godt. Glæder mig til at se den på lørdag.

Skriv ny kommentar: