Gravatar

#16481 Ispep 13 år siden

Neranders (16475) skrev:
den benyttes heller ikke særlig ofte filmens længde

Det gør det heller ikke. Men den fungerer mere som en kommentar på nogle ting, men egentlig kunne man godt have undværet den her.
Gravatar

#16482 Sweetiebellefan 13 år siden

Finding Neverland

Her går vi bag kulissen igen bag Peter Pan.

Johnny Depp spiller manden som skrev Peter Pan.

En must see film.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16483 Batsy 13 år siden

King kong (2005) forlængede version
BD

Jeg er elskede den her film ligefra jeg så den første gang i biffen med en ven, tilbage i 2005.

Synes stadig den er ligeså god, et mesterværk og selvom effekterne ikke er lige gode alle steder (langhalsene ughh) så er Kong helt fantastisk godt lavet, og ikke mindst insekterne, føj for satan!

Soundtracket gør den her film så meget en tjeneste, James Newton howard er fantastisk, medrivende, episk, trist og et fantastisk soundtrack.

Jeg er så en af de få der ikke synes filmen er langtrukken, synes den køre lige ud af landevejen, ja den første time er måske langsom, men synes nu vi bliver smidt ud i et eventyr når Jack opdager "kaffepletten" på kortet. Det eneste jeg så blive smidt ud af filmen er langhalse scenen, som jeg finder en rodet CGI scene, den formår ikke at imponere og så de langhalse er simpelthen så skuffende lavet, de dog ikke så slemme men kunne have været bedre i sådan en stor Blockbuster film. Jeg havde fortrækket at de bare havde blevet jagtet af de mindre kødæder, men nej.

King kong Vs T-rex'en scenen derimod sparker så meget røv, elskede den film mig og min lillebror (som er snart hen imod 5) er enige om det den bedste scene i filmen.
Skal dælme ikke glemme insekt scenen, der synes jeg effekterne var i top.
Især effekterne til de store tykke kødædene orme, kan man vel sige de er som spiste Lumpy (Andy serkis) er stadig en ulækker scene!

Dog den bedste halvdel er den sidste, jeg bliver stadig forsturet og ked af Kongs død, og Watts er helt vildt fantastisk i den scene. Den sidste scene med hende og kong, har mere kærlighed end tonsvis af Romantiske komedier derude. Better love story, then twilight ;)

Angående de ekstra scener, der ikke så meget nyt i dem eller kød, men det nogle underholdene scener især sø monster scenen, er rigtig god underholdning.

Peter Jackson skabte for mig et mesterværk, meget bedre end den ældre udgave. Andy serkis skal snart have en oscar, han formår at give så mange CGI væsner så meget sjæl, følelse og give seerne sympati for væsnet.
Kong er ikke en undtagelse, griner stadig af scenen hvor han bliver ved med at vælte smukke Watts.

Film 10/10
Lyd 10/10 Fantastisk lyd, soundtracket, monster lydene (især kong) har en enorm god slag kraft!
Billede 10/10 utrolig flot billedkvalitet, og jeg så mange flere detajler som jeg først opdagede til dette gensyn, har haft DVD'en lige siden 2005.

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#16484 Riqon 13 år siden

Har du set originalen fra 1933, Batsy? Den er faktisk rigtig underholdende.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16485 Batsy 13 år siden

Riqon (16484) skrev:

Ja har jeg, men for rigtig lang tid siden, min afdøde oldefar havde mange klassiker i hans hylde. Mindes om at jeg synes den var god, men tror sikkert jeg vil finde Jacksons bedre.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#16486 Riqon 13 år siden

A Clockwork Orange (første gang nogensinde)

Utrolig film. Kubrick's billeder, det pompøse score, den gakkede historie, den kreative dialog og de interessante temaer. Jeg ved ikke, hvad jeg havde forestillet mig, det ville være, men blev i hvert fald overrasket. Egentlig er filmen dybt grotesk, men på en meget selvbevidst og velovervejet måde - mange andre film med nogle af de samme elementer (ja, vold og sex) havde jeg afskrevet som bras, men på en eller anden måde formår Kubrick at få det hele til at gå op i en højere enhed. 6/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16487 Muldgraver 13 år siden

Riqon (16484) skrev:

Og væsentlig bedre end Jacksons.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#16488 Kruse 13 år siden

Riqon (16486) skrev:
A Clockwork Orange (første gang nogensinde)

Utrolig film. Kubrick's billeder, det pompøse score, den gakkede historie, den kreative dialog og de interessante temaer. Jeg ved ikke, hvad jeg havde forestillet mig, det ville være, men blev i hvert fald overrasket. Egentlig er filmen dybt grotesk, men på en meget selvbevidst og velovervejet måde - mange andre film med nogle af de samme elementer (ja, vold og sex) havde jeg afskrevet som bras, men på en eller anden måde formår Kubrick at få det hele til at gå op i en højere enhed. 6/6.

Helt enig, en fantastisk film :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16489 Sweetiebellefan 13 år siden

Hannah and her Sisters

En komedie der foregår mellem to Thanksgiving fester af Woody Allen.

Woody Allen serverer endnu en fremragende New Yorker komedie.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16490 jessup 13 år siden

Sweetiebellefan (16489) skrev:
Hannah and her Sisters

En komedie der foregår mellem to Thanksgiving fester af Woody Allen.

Woody Allen serverer endnu en fremragende New Yorker komedie.

9/10

Enig - super film
This is just until June

Skriv ny kommentar: