Gravatar

#16611 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

Riqon (16608) skrev:
(Men jeg hører, der skulle findes en tv-serie, som er bedre.)

Tættere på bøgerne, ja, bedre, nej. Den er fyldt med åndsvagt dårlige skuespillere og virkelig mange fejl, som fx. Jessica Atreides skifter mellem at være gravid og ikke-gravid fra shot til shot.
Gravatar

#16612 Lord Beef Jerky 13 år siden

Steffan Rasmussen (16604) skrev:
Njah ... synes nu den var udemærket. Hvis man har set, og kunne lide The Notebook, så vil man også kunne lide denne film. Men det kræver at man ikke bliver irriteret over lidt melodrama.

Not true. The Notebook er en 8/10'er hos mig... den her lander helt nede på 2/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16613 Riqon 13 år siden

utyske (16611) skrev:
Jessica Atreides skifter mellem at være gravid og ikke-gravid fra shot til shot.

Nå ja, men de der bene gesseriter har også lidt anderledes graviditeter, kan man sige ;) men hvad Lynch har gjort med dem generelt er mærkeligt: Udstillet dem som excentriske, skaldede nonner.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16614 Snaden 13 år siden

Blood In The Face - 4/6 (wow...just wow. Hold kæft en flok tosser.)

Eternal Sunshine of the Spotless Mind - 5-6/6 (den ligger lige på vippen. Kan ikke helt bestemme mig.)
Gravatar

#16615 Ispep 13 år siden

Snaden (16614) skrev:
Kan ikke helt bestemme mig.)

Så kan jeg hjælpe dig med på vejen. 6/6... Vidunderlig intelligent og rørende film :D
Gravatar

#16616 Hr. Nielsen 13 år siden

Her lidt jeg har set/genset, en karakter og et par korte kommentarer.

Stagecoach - 9/10
John Ford's klassiske western, holdt mesterligt i en enkelt opbygget fortælling, hvor vægten lægges på karaktererne og deres forskellighed, i en spændende rejse. John Wayne fik her sit endelig gennembrud som ikonisk revolvermand i en af hans bedre roller.

The Evil of Frankenstein - 5/10
Hammer Studio forsætter deres række af Frankenstein film, i en forsættelse som alligevel ikke kan finde ud af om den faktisk er dette, trods Peter Cushing atter spiller hovedrollen. Uanset, så er ideerne begyndt at virke udtømte og niveauet faldende.

A Very Harold & Kumar Christmas - 3/10
Den første komedie om Harold og Kumar, var egentlig en okay lille sjov film. Det kan ikke siges om dette slappe forsøg på at lave en morsom julefilm.

Rock of Ages - 4/10
Svag sødsuppe musical, der ikke kan leve op til den opskrift af sex, drugs and Rock'n'Roll den påstår at ville hylde, men mere minder om en klam omgang kapitalistisk musikalsk tankegang, som den falsk påstår at gå imod. Det minder mest af alt om en disneyfiseret fortælling om den søde pige og den unge flotte fyr, er castet som sådan og havde det ikke været for en herlig Tom Cruise som gakket Rock'n'Roller, havde karakteren været lavere.

Robin Hood - 5/10
Habil og ofte autentisk udseende genfortælling om Robin Hood, her spillet af Patrick Bergin. Det er indrømmet middelmådigt underholdende, men dog ikke helt uden tæft i enkelte scener. Lavet til Tv.

The Last Sunset - 8/10
fermt spændende og overraskende vedkommende western, men interessant psykologisk spil mellem Douglas' og Hudsons karakterer. Historien er godt iscenesat og fint filmet.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16617 Wangsgaard 13 år siden

Snaden (16614) skrev:

Eternal Sunshine of the Spotless Mind - 5-6/6 (den ligger lige på vippen. Kan ikke helt bestemme mig.)

Min yndlings film som mit profil billede nok afslører, så det er da helt klart en 6/6
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#16618 Riqon 13 år siden

Hjortshøj: I virkeligheden
Jeg er ikke så vildt imponeret af Lars Hjortshøj, som jeg ellers finder ganske morsom i andre sammenhænge, på sin egen platte og simple facon. Men i dette show var der lidt langt mellem grinene og selve udførelsen i øvrigt var forudsigelig og ensartet (hvis man ser bort fra en glimrende indledning). 2/6.

Anden På Coke
Meget innovativt meta-stand-up show fra Anden og som én, der er ret træt af Arne og Stewart Stardust-figurerne, så bød jeg den hjerteligt velkommen. Jokes'ne var måske ikke så gode som i andre shows han har lavet, men de andre kreative indslag kompenserer rigtig godt for dette. 4/6.

A Muppets Christmas Carol
Det er én af mine juletraditioner at se denne hvert år, men i år mærkede jeg, jeg nok har set den lidt for mange gange. Udover en veloplagt Michael Caine og fornøjelig (skønt barnlig) muppets humor, så har filmen et superb, stemningsfuldt og velskrevet soundtrack. Efter min mening langt bedre end det seneste forsøg fra Zemeckis. 5/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16619 Batsy 13 år siden

Riqon (16618) skrev:
A Muppets Christmas Carol
Det er én af mine juletraditioner at se denne hvert år, men i år mærkede jeg, jeg nok har set den lidt for mange gange. Udover en veloplagt Michael Caine og fornøjelig (skønt barnlig) muppets humor, så har filmen et superb, stemningsfuldt og velskrevet soundtrack. Efter min mening langt bedre end det seneste forsøg fra Zemeckis. 5/6.

Enig, gensynet med den var rørende, Caine var superb!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#16620 elwood 13 år siden

Elsker scenen hvor Gonzo tager Rizzo The Rat og lige bruger som pudseklud :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: