Gravatar

#16731 Hr. Nielsen 13 år siden

Ispep (16730) skrev:
for ingen har set den endnu
STORT:) First man to walk the moon...ISPEP;)

Ispep (16730) skrev:
og approach'et det svære forlæg
Altså bogen? Er den god, hvis du altså har læst den (det lyder lidt sådan som du omtaler forlægget, men måske jeg misforstår dig?)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16732 Thomsen 13 år siden

Genså lige THE SHINING i den lange, amerikanske udgave. Første gang jeg ser den i ordentlig kvalitet på BD (hidtil har jeg kun set den lange udgave på TCM).

Jeg har altid syntes, at den var noget middelmådig, men denne gang steg den virkeligt i graderne. Den lange udgave har en del ting med, der lægger til følelsen af kumulativ horror (og enkelte ting, der til gengæld sætter det hele i stå, som fx Dick Halloranns rejse). Jack overspiller naturligvis stadigvæk fuldstændigt vildt, og det er nemt at forstå Stephen Kings problem med castingen, for man er aldrig i tvivl om, at han er bindegal. Men på den anden side er det en utroligt mindeværdig performance.

Det var rart endeligt at se den i samme format, som den blev vist i biografen, i stedet for de gamle open matte-transfers, og lyden og ikke mindst scoret kom endeligt til sin ret.

5/6 (op fra 4/6 og med mulighed for at stige ved næste gensyn)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#16733 Riqon 13 år siden

King kan kritisere alt det, han vil, men i dette tilfælde mener jeg helt sikkert, at filmen er bedre end dens forlæg, selv om de fortæller to lidt forskellige historier.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16734 Ispep 13 år siden

King skulle vist også have skåret tingene mere ud i pap end Kubrick gjorde, og gjort det hele mere "menneskelig" at relatere til hovedkarakteren.
Gravatar

#16735 Riqon 13 år siden

#34 -

Ja, og så ville han vel også, at alkoholtemaet fyldte mere. Men Kubrick var vist ikke én, man stillede sådanne krav til. ;)
Gravatar

#16736 Sweetiebellefan 13 år siden

Færgekroen

I nærheden af Holbæk ligger Færgekroen, og det er der nogen slyngler som vil have fat i.

God gammeldags komedie.

8/10

Good Bye, Lenin!

En døende mor ved ikke at Berlinmuren er faldet.

Et par velfortjente priser til denne film.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16737 Riqon 13 år siden

Jeg så Pusher for et par dage siden, altså for første gang. Historien virker jo ret ordinær og uden de store overraskelser, alligevel sad jeg på kanten af stolen (i billedlig forstand). Den er virkelig spændende fortalt, har stærke karakterer og bliver aldrig kedelig. God film. 5/6.

Jeg prøvede at gå i gang med Pusher II dagen efter, men den virkede noget mere ufokuseret og havde slet ikke samme bid (altså den første halve time), så stoppede den igen... Kan være jeg giver den en chance mere en anden gang.
Gravatar

#16738 Sweetiebellefan 13 år siden

Home Movie 2008

En mand fra Top Gun er far i denne håndholdt kamera film.

To unge mødre i en ødemark får deres ferier forstyrret af deres to unger, og de klæder sig ud med sække over hovedet og korsfæster katten.

Så ikke frem til filmen, men den er alt det værd.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16739 Riqon 13 år siden

Nu gjorde jeg det så alligevel: Så Pusher II færdig. Det kunne godt svare sig. Blev mere spændende efterhånden, da der kom lidt mere på spil (dog ikke i samme grad som i den første), og slutningen var intens på den gode måde. I øvrigt må det siges at være godt klaret, at en overfladisk, overvejende klovnagtig karakter fra den første, på den måde kunne tages alvorligt og fungere som hovedperson i 2'eren. 4/6. (Gemmer 3'eren til en anden gang.)
Gravatar

#16740 Sweetiebellefan 13 år siden

Everyone's Hero

En dreng tager fra New York City tl Chicago for at aflevere Babe Ruth's bat.

Farverig men lidt for hurtig tegnefilm.

7/10

Beethoven's 2nd

Beethoven får en kæreste i denne typiske 90er komedie.

Velfortjent Oscar nomingering for filmen.

8/10

Skriv ny kommentar: