Kan den holde intensiteten og farten lover det godt.
Kig væk elwood:
Udfra første afsnit, er jeg mere til denne her serie end eksempelvis Justified.
Så fik jeg også set piloten. Den starter helt klart lovende ud. Nu er det svært at sammenligne den med Justified allerede, men hvis jeg blev tvunget til det, så var Justified foran på point. Det bliver helt klart interessant at se Ulrik Thomsen folde sig ud som skurk, jeg er mere ængstlig omkring hovedpersonen. Nu må vi se... 4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
En jæger finder et mumificere lig i en skov. Ved siden af liget finder man desuden en dagbog, som detaljeret beskriver et bizart hændelses forløb. Vedkommende har valgt at afslutte sit liv ved at sulte sig selv ihjel. Igennem hele dokumentaren hører vi en voice-over, som dag for dag læser op af dagbogen og beretter om hans vej imod de dødes land. Det hele er akkompagneret af lyd og billeder og hele dokumentaren er meget kunstnerisk og alternativ. Men jeg synes det fungere og det er en ganske god dokumentar på trods at det triste tema.
Så vidt jeg kan se, så er dette en løst opdigtet historie af et eller flere hændelsesforløb. Historien er baseret på en novelle Masahiko Shimada. På trods af dette, så står jeg stadig fast ved min karakter, da jeg synes filmen i sin helhed var ganske godt lavet.
4,5/6
-
Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father
Jeg vil blot lige copy/paste dette:
Shortly after his best friend, Dr. Andrew Bagby, was slain by jealous ex-girlfriend Dr. Shirley Turner, filmmaker Kurt Kuenne was shocked to learn that Turner was pregnant with Bagby's unborn child. Hoping to create a film that would serve as both a memorial to Bagby and an introduction to the father the boy would never know, Kuenne quickly began production on a film celebrating the life of his late friend. Traveling across the entire continental United States, Kuenne made it his personal mission to interview everyone who had ever known his best friend so their memories would be captured on camera before they faded. Meanwhile, upon learning that Turner had fled to Newfoundland, Bagby's devastated parents uprooted their entire lives and relocated to the easternmost providence of Canada in order to fight for the future of their newborn grandson, Zachary. During the production, however, the Canadian government freed Turner on bail as she awaited extradition to the United States. Unfortunately, during that crucial time, the situation took a turn for the worse -- a turn that could have been prevented had the Canadian justice system heeded all the warning signs.
Jeg er ret enig. Det er nok den film/dokumentar der har fået mig længst ud i gråd. Især de øjeblikke hvor faren til Andrew bryder sammen af gråd mens han fortæller, var virkelig hårde at overvære.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg er ret enig. Det er nok den film/dokumentar der har fået mig længst ud i gråd. Især de øjeblikke hvor faren til Andrew bryder sammen af gråd mens han fortæller, var virkelig hårde at overvære.
Ja, det var stærke sager!
Slutningen var bestemt heller ikke nem. Det er jo en dybt tragisk historie....puuha, jeg føler godt nok med familien.
#16881 Hr. Nielsen 13 år siden
#16882 MMB 13 år siden
NEJ!!!
#16883 BN 13 år siden
Også et NEEEEJ!!
#16884 Batsy 13 år siden
Sætter mig lige i "fremragende" båsen!
#16885 wiseguy 13 år siden
Så fik jeg også set piloten.
Den starter helt klart lovende ud. Nu er det svært at sammenligne den med Justified allerede, men hvis jeg blev tvunget til det, så var Justified foran på point.
Det bliver helt klart interessant at se Ulrik Thomsen folde sig ud som skurk, jeg er mere ængstlig omkring hovedpersonen. Nu må vi se...
4/6
#16886 Snaden 13 år siden
En jæger finder et mumificere lig i en skov. Ved siden af liget finder man desuden en dagbog, som detaljeret beskriver et bizart hændelses forløb. Vedkommende har valgt at afslutte sit liv ved at sulte sig selv ihjel. Igennem hele dokumentaren hører vi en voice-over, som dag for dag læser op af dagbogen og beretter om hans vej imod de dødes land. Det hele er akkompagneret af lyd og billeder og hele dokumentaren er meget kunstnerisk og alternativ. Men jeg synes det fungere og det er en ganske god dokumentar på trods at det triste tema.
4,5/6
-
Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father
Jeg vil blot lige copy/paste dette:
Fantastisk dokumentar. Virkelig virkelig rørende.
6/6
#16887 Kruse 13 år siden
#16888 Ispep 13 år siden
#16889 Snaden 13 år siden
Ja, det var stærke sager!
#16890 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
Jeg har ikke set ovenstående dokumentar, men denne tager prisen for mig: http://www.imdb.com/title/tt1929387/
Den er virkelig stærk.