En flok fyre kan tjene lidt ekstra gryn ved at bryde ind i et hus og skaffe ét bestemt VHS-bånd ud af mange. Det er historien i en nøddeskal, hvilket i bund og grund blot er undskyldingen for at forskellige instruktørerer kan lave små horrorfilm samlet i én pakke.
På plussiden, er hver historie faktisk små guldkorn og byder på en god omgang uhygge.
...desværre rammer uhyggen ikke dybt nok. Små og relativt korte historier er ikke nok til opbygge momentum imo. Desuden er langt de fleste karakterer lettere usympatiske. Ydermere er brugen af shakycam's lige en tand for meget, jeg sad med kvalme af alle de forkerte grunde.
Har fået tiltusket mig lidt Breaking Bad, og de første seks afsnit af første sæson er eminente. Jeg ser ivrigt frem til mere.
Af den mere spøjse filmhistorie, har jeg fået set Le sang d'un poète af Cocteau, som jeg desværre var lidt for træt til rigtigt at få udbytte af, men som ikke desto mindre var en fascinerende omvæltning via surrealismens tegnombrud. Derudover en meget legesyg instruktør, så filmen spræller af underfundige opstillinger og special effects, som passer glimrende til det absurde univers.
Jeg elsker 60-skalaen, misuma! Synes dog selv filmen var så dårlig som forventet. Fandt twistet forudsigeligt og irriterende, og moralen var lige lovligt prædikende til min smag. 2,2/6,1 herfra.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Den korte version er vistnok 20+ minutter kortere og har bl.a. skåret det meste af den irriterende og ret ligegyldige romance væk.
Så vil jeg tage det som en anbefaling/opfordring til at se den igen, hvis jeg støder på den korte version.
Thomsen (17029) skrev:
Jeg har jo en svaghed for gotisk horror, altså noget med gode, gammeldags, forfaldne slotte og spindelvæv i krogene.
Jeg kan se begge dele (som du også), men skulle jeg vælge, så ville jeg nok ende med at lade min forkærlighed for film som The Horror Of Dracula, Dracula: Prince Of Darkness eller de endnu ældre Frankenstein (Karloff), The Wolfman (den gamle originale) og den slags. Ikke at jeg nødvendigvis rater dem til at ende helt oppe blandt de film jeg giver 10/10, men det er film jeg igen og igen vender tilbage til. Nå, jeg ville egentlig høre, om det var bestemte titler du tænkte på, så jeg måske fandt lidt inspiration der?
Thomsen (17029) skrev:
Men gode titler af de tre herrer:
Spændende. Et par af titlerne er jeg stødt på og Black Sunday har jeg været tæt på at bestille nogle gange. Mange tak Thomsen. Det er værdsat!!!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Looper har en masse uforklarede ting... især i slutningen. De fleste kalder det plothuller, hvilket det muligvis også er, men det giver i hvert fald anledning til en masse diskussion, så jeg overlever nok. Holder mig selv til 4,1/6,1.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
En film som fangede mig med det samme. Jeg nød historien og selve universet.
Plothuller? Hvilke plothuller? Nogle er farveblinde, jeg er plothulsblind...sådan noget opdager jeg sjældent.
5/6
Var også rigtig glad for den og lander formentlig på samme karakter. Særligt på det følelsesmæssige plan fungerer den rigtig godt. Både Willis og Gordon-Levitt gør det super godt IMO.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#17031 misuma 13 år siden
En flok fyre kan tjene lidt ekstra gryn ved at bryde ind i et hus og skaffe ét bestemt VHS-bånd ud af mange.
Det er historien i en nøddeskal, hvilket i bund og grund blot er undskyldingen for at forskellige instruktørerer kan lave små horrorfilm samlet i én pakke.
På plussiden, er hver historie faktisk små guldkorn og byder på en god omgang uhygge.
...desværre rammer uhyggen ikke dybt nok. Små og relativt korte historier er ikke nok til opbygge momentum imo. Desuden er langt de fleste karakterer lettere usympatiske. Ydermere er brugen af shakycam's lige en tand for meget, jeg sad med kvalme af alle de forkerte grunde.
3/6
#17032 Muldgraver 13 år siden
Af den mere spøjse filmhistorie, har jeg fået set Le sang d'un poète af Cocteau, som jeg desværre var lidt for træt til rigtigt at få udbytte af, men som ikke desto mindre var en fascinerende omvæltning via surrealismens tegnombrud. Derudover en meget legesyg instruktør, så filmen spræller af underfundige opstillinger og special effects, som passer glimrende til det absurde univers.
To anbefalinger.
#17033 Sweetiebellefan 13 år siden
Den her gang er Snehvide en actionhelt.
Snehviode kræver hævn over heksen der prøvede på at forgifte hende efter hun blev jaget ud i en skov fyldt med monstre.
Hele ventetiden værd.
9/10
Season of the Witch 2011
Nicholas Cage er en ridder der med sine venner skal lave en exorcisme på en pige der virkelig er en dæmon.
Flot, men lidt for hurtig lavet.
7/10
Darkness Falls
Tandfeen er i denne udgave et monster der overfalder folk i de mørke skove ved byen Darkness Falls.
Lidt dateret, men et must see alligevel.
7/10
#17034 misuma 13 år siden
Bedre end forventet. Lidt uhygge som faktisk ender med at besidde et twist og lidt dybde.
3,8/6
#17035 Lord Beef Jerky 13 år siden
#17036 misuma 13 år siden
#17037 Hr. Nielsen 13 år siden
Jeg kan se begge dele (som du også), men skulle jeg vælge, så ville jeg nok ende med at lade min forkærlighed for film som The Horror Of Dracula, Dracula: Prince Of Darkness eller de endnu ældre Frankenstein (Karloff), The Wolfman (den gamle originale) og den slags. Ikke at jeg nødvendigvis rater dem til at ende helt oppe blandt de film jeg giver 10/10, men det er film jeg igen og igen vender tilbage til. Nå, jeg ville egentlig høre, om det var bestemte titler du tænkte på, så jeg måske fandt lidt inspiration der?
Spændende. Et par af titlerne er jeg stødt på og Black Sunday har jeg været tæt på at bestille nogle gange. Mange tak Thomsen. Det er værdsat!!!
#17038 misuma 13 år siden
En film som fangede mig med det samme. Jeg nød historien og selve universet.
Plothuller? Hvilke plothuller? Nogle er farveblinde, jeg er plothulsblind...sådan noget opdager jeg sjældent.
5/6
#17039 Lord Beef Jerky 13 år siden
#17040 Collateral 13 år siden
Var også rigtig glad for den og lander formentlig på samme karakter. Særligt på det følelsesmæssige plan fungerer den rigtig godt. Både Willis og Gordon-Levitt gør det super godt IMO.