Tinker, Tailor, Soldier, Spy - 4/6 Ponyo - 5/6 A Perfect World - 6/6 The Witches of Eastwick - 5/6 Døde Poeters Klub - 4/6 Take Shelter - 3/6 Alice i Eventyrland (1951) - 3/6 Marley - 6/6 Lady og Vagabonden - 4/6
Det er faktisk ved at være over en uge siden at jeg færdiggjorte denne komedieserie(som ligger på det danske Netflix), men på grund af eksamenspres, har jeg ikke lige haft overskud til at skrive om den, men det måtte jeg hellere få rådet bod på nu.
Selvom at jeg indtil videre kun har fået set hele serien én gang, så tøver jeg ikke med at kalde den for en af mine absolut favorit komedieserier. Den ligger sig formentlig på en 2. plads lige bag "Arrested Development", selvom at den ligesom "Arrested Development" desværre blev hevet af plakaten før tid, og derfor kun har 2 sæsoner(der arbejdes dog på en film).
Den omhandler et lille cateringfirma i Los Angeles, som består af en gruppe håbefulde skuespillere, der dog ikke har den store succes(eller talent) i hverken show business eller catering-branchen. Det er svært at beskrive meget mere af det, udover at sige at det er hamrende sjovt!
Skaberne af showet er Paul Rudd, samt en manuskriptforfatter og en producer fra serien "Veronica Mars", så en stor del af skuespillerne har også været med i den serie, og der er også flere der er gengangere i diverse Judd Apatow-film og fra "The State"-gruppen. Hovedgruppen består af Adam Scott, Ken Marino, Ryan Hansen, Martin Starr, Lizzie Kaplan, Jane Lynch, Megan Mullally, og undervejs er også mindre roller spillet af bl.a. Kristen Bell, J.K. Simmons, Ken Jeong og endda en fed gæsteoptræden af Steve Guttenberg.
Serien kan i allerhøjeste grad anbefales, og kan som nævnt findes på den danske Netflix.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Udover Hver fanden er Herning har jeg ikke set nogen af disse før nu:
Hvor fanden er Herning? ..............4/10 Smukke arne og rosa...................6-7/10 Neverwas...................................5-6/10 Pianisten....................................8-9/10 The baader meinhof komplekset....7/10 Illusionisten................................8-9/10 Mrs. Harris.................................4/10 Once upon a time in America........8/10 Battle Royale BD.........................7-8/10 Een pige og 39 sømænd...............3/10 Jeder für sich und gott gegen alle..5-6/10 Welcome to the rileys..................7/10 Big fan.......................................6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Så har jeg fået set en helvedes masse i denne uge også :)
Tre af filmene kom sgu med på min topliste!
Ugens film - først karakterne kort og derefter anmeldelse i spoiler :)
Possession, 5/10 Shame, 10/10 Mammoth, 6/10 Woman On The Beach, 4/10 Make Way For Tomorrow, 10/10 The Burmese Harp, 9/10, på top250 John Adams(miniserie), 10/10 Tinker, Taylor, Soldier, Spy(miniserie), 9/10
Possession, Andrzej Zulawski, Frankrig 1981
HVis det er godt skuespil, så må I kalde mig for Mads! Isabelle Adjani vandt en palme for skuespillet, men det er virkelig ringe. Det samme er de andres skuespillere. Nuvel, derfor kan historien godt være god - og det er den også delvis. Desværre er Adjani over the top i hendes skrige-scener. Det er en twistet film, men den lykkedes ikke helt.
5/10
----
Shame, Steve McQueen, UK 2011
I kender godt det, at man har lyst til at se en film igen lige efter, man har set den. Jeg havde lyst til at se de første 8 minutter igen, lige efter jeg havde set dem. Sjældent har en film haft så effektiv et hook - og resten af filmen følger heldigvis med! Den bedste film jeg har set i lang tid, og en af de bedste film, jeg nogensinde har set. Fassbender og Mulligan er absolut forrygende.
10/10
----
Mammoth, Lukas Moodysson, Sverige 2009
Lukas Moodysson har igen lavet en film, der i store træk er trøsteløs. Personerne er lettere distanceret fra dem selv, og er ikke tilfreds i deres hverdag. Den har ikke helt samme kraft som hans tidligere film, men historierne er interessante, og Michelle Williams er blændende.
7/10
----
Woman On The Beach, Hong Sang-soo, Sydkorea 2006
Et lille trekantsdrama, der er ganske lowkey. Alt, alt for meget lowkey. Dertil kommer et irriterende soundtrack og nogle amatøragtige zoom. Det er som sådan en fin historie, men den er alt for lang.
4/10
----
Make Way For Tomorrow, Leo McCarey, USA 1937
Af og til lever en film faktisk op til forventningerne! Og med den ros Make Way For Tomorrow har fået fra en del filmz'ere, havde jeg meget høje forventninger - og de blev til fulde indfriet. Det er ikke blot en af de bedste klassikere, men en af de bedste film nogensinde. Mere kan der faktisk ikke siges om det...
10/10
----
The Burmese Harp, Kon Ichikawa, Japan 1956
Smuk, smuk film.
9/10, på top250
----
John Adams, Tom Hooper, USA 2008
Sikke dog et fantastisk stykke TV! Skuespil, udstyr, historie - alt er fuldstændig i top! Hvis I mangler en god miniserie, så se John Adams. Paul Giamatti er genial, og som HBO har for vane, så er produktion perfekt ned i det mindste detaljer. Har simpelthen ikke set en bedre miniserie siden...ja, faktisk aldrig! Den haler sig foran miniserier som Lonesome Dove, Holocaust og Angels In America, som også alle er super! Castet er generelt suverænt: David Morse som George Washington, Tom Wilkinson som Benjamin Franklin og Laura Linney som John Adams kone. Krigene er nedtonet, og der er mest af alt en politisk film og et personligt portræt. Historien om The Founding Fathers er intet mindre end den bedste miniserie, der er produceret!
10/10
----
Tinker, Taylor, Soldier, Spy, John Irwin, UK 1979
En helt igennem velspillet, veltalende og superspændende miniserie. Hvis man kan lide filmen fra 2011, kan man også lide serien. Samme tempo, samme spænding. Historien er bag god!
Vidste ikke der fandtes flere udgaver, men tjekker lige.....126 min står den til. Uanset, så har Argento en til tider spændende stil, sådan meget abrupt synes jeg måske (hvis man kan kalde den det?). Men denne her fik slet slet ikke fat i mig.
Det er den lange udgave. Jeg indrømmer blankt, at jeg også synes, den er kedelig. Den korte version er vistnok 20+ minutter kortere og har bl.a. skåret det meste af den irriterende og ret ligegyldige romance væk.
Thomas E. Nielsen (17011) skrev:
Thomsen (17007) skrev:
I dag vil jeg langt hellere se Bava, Freda, Margheriti eller Fulci.
Af de nævnte synes jeg kun Fulci får en klokke til at ringe. Men vil holde øje med de andre, så jeg giver dem en chance, hvis jeg render på dem. Kan du anbefale eventuelle titler?
Jeg har jo en svaghed for gotisk horror, altså noget med gode, gammeldags, forfaldne slotte og spindelvæv i krogene. Så det er mest deres gotiske film og i mindre grad deres "gialli", jeg kan lide.
Men gode titler af de tre herrer:
Black Sunday (La maschera del demonio, Bava, 1960) Black Sabath (I tre volti della paura, Bava, 1963) The Whip and the Body (La frusta e il corpo, Bava, 1963) Blood and Black Lace (Sei donne per l'assassino, Bava, 1964) Kill Baby, Kill (operazione paura, Bava, 1966) Rabid Dogs (Cani arribbiati, Bava, 1974) L'orribile segreto del Dr. Hichcock (The Horrible Dr. Hichcock, Freda, 1962) The Ghost (Lo spettro, Freda, 1963) The Virgin of Nuremberg (La verging di Norimberga, Margheriti, 1963) Castle of Blood (Danza macabre, Margheriti, 1964)
Blood and Black Lace er værd at se, fordi det mere eller mindre er den film, der lægger grund til hele giallo-genren (mordmysterier), som Profondo Rosso er en del af. Hvis du hellere vil se de blodige mordmysterier end klassisk gotisk skræk, så er der i hvert fald et par hundrede at vælge imellem - og også nogle gode i blandt. Men jeg er som sagt mest til det gotiske, så det er ved at være nogle år siden, jeg dyrkede giallo'en, og jeg kan ikke lige huske de gode titler på stående fod.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#17021 Ericmase 13 år siden
Rettet. ;)
#17022 Åkepool 13 år siden
Tak tak.
Jeg ligger også selv omkring 4-5/6
#17023 Zombi 13 år siden
Tinker, Tailor, Soldier, Spy - 4/6
Ponyo - 5/6
A Perfect World - 6/6
The Witches of Eastwick - 5/6
Døde Poeters Klub - 4/6
Take Shelter - 3/6
Alice i Eventyrland (1951) - 3/6
Marley - 6/6
Lady og Vagabonden - 4/6
#17024 Kruse 13 år siden
Det er faktisk ved at være over en uge siden at jeg færdiggjorte denne komedieserie(som ligger på det danske Netflix), men på grund af eksamenspres, har jeg ikke lige haft overskud til at skrive om den, men det måtte jeg hellere få rådet bod på nu.
Selvom at jeg indtil videre kun har fået set hele serien én gang, så tøver jeg ikke med at kalde den for en af mine absolut favorit komedieserier. Den ligger sig formentlig på en 2. plads lige bag "Arrested Development", selvom at den ligesom "Arrested Development" desværre blev hevet af plakaten før tid, og derfor kun har 2 sæsoner(der arbejdes dog på en film).
Den omhandler et lille cateringfirma i Los Angeles, som består af en gruppe håbefulde skuespillere, der dog ikke har den store succes(eller talent) i hverken show business eller catering-branchen. Det er svært at beskrive meget mere af det, udover at sige at det er hamrende sjovt!
Skaberne af showet er Paul Rudd, samt en manuskriptforfatter og en producer fra serien "Veronica Mars", så en stor del af skuespillerne har også været med i den serie, og der er også flere der er gengangere i diverse Judd Apatow-film og fra "The State"-gruppen. Hovedgruppen består af Adam Scott, Ken Marino, Ryan Hansen, Martin Starr, Lizzie Kaplan, Jane Lynch, Megan Mullally, og undervejs er også mindre roller spillet af bl.a. Kristen Bell, J.K. Simmons, Ken Jeong og endda en fed gæsteoptræden af Steve Guttenberg.
Serien kan i allerhøjeste grad anbefales, og kan som nævnt findes på den danske Netflix.
#17025 MOVIE1000 13 år siden
Hvor fanden er Herning? ..............4/10
Smukke arne og rosa...................6-7/10
Neverwas...................................5-6/10
Pianisten....................................8-9/10
The baader meinhof komplekset....7/10
Illusionisten................................8-9/10
Mrs. Harris.................................4/10
Once upon a time in America........8/10
Battle Royale BD.........................7-8/10
Een pige og 39 sømænd...............3/10
Jeder für sich und gott gegen alle..5-6/10
Welcome to the rileys..................7/10
Big fan.......................................6/10
#17026 Collateral 13 år siden
:O
#17027 duuk74 13 år siden
Jep, faldt også over serien for noget tid siden. Herlig!
Ærgerligt at den ikke er længere.
#17028 Skeloboy 13 år siden
Tre af filmene kom sgu med på min topliste!
Ugens film - først karakterne kort og derefter anmeldelse i spoiler :)
Possession, 5/10
Shame, 10/10
Mammoth, 6/10
Woman On The Beach, 4/10
Make Way For Tomorrow, 10/10
The Burmese Harp, 9/10, på top250
John Adams(miniserie), 10/10
Tinker, Taylor, Soldier, Spy(miniserie), 9/10
Possession, Andrzej Zulawski, Frankrig 1981
HVis det er godt skuespil, så må I kalde mig for Mads! Isabelle Adjani vandt en palme for skuespillet, men det er virkelig ringe. Det samme er de andres skuespillere. Nuvel, derfor kan historien godt være god - og det er den også delvis. Desværre er Adjani over the top i hendes skrige-scener. Det er en twistet film, men den lykkedes ikke helt.
5/10
----
Shame, Steve McQueen, UK 2011
I kender godt det, at man har lyst til at se en film igen lige efter, man har set den. Jeg havde lyst til at se de første 8 minutter igen, lige efter jeg havde set dem. Sjældent har en film haft så effektiv et hook - og resten af filmen følger heldigvis med! Den bedste film jeg har set i lang tid, og en af de bedste film, jeg nogensinde har set. Fassbender og Mulligan er absolut forrygende.
10/10
----
Mammoth, Lukas Moodysson, Sverige 2009
Lukas Moodysson har igen lavet en film, der i store træk er trøsteløs. Personerne er lettere distanceret fra dem selv, og er ikke tilfreds i deres hverdag. Den har ikke helt samme kraft som hans tidligere film, men historierne er interessante, og Michelle Williams er blændende.
7/10
----
Woman On The Beach, Hong Sang-soo, Sydkorea 2006
Et lille trekantsdrama, der er ganske lowkey. Alt, alt for meget lowkey. Dertil kommer et irriterende soundtrack og nogle amatøragtige zoom. Det er som sådan en fin historie, men den er alt for lang.
4/10
----
Make Way For Tomorrow, Leo McCarey, USA 1937
Af og til lever en film faktisk op til forventningerne! Og med den ros Make Way For Tomorrow har fået fra en del filmz'ere, havde jeg meget høje forventninger - og de blev til fulde indfriet. Det er ikke blot en af de bedste klassikere, men en af de bedste film nogensinde. Mere kan der faktisk ikke siges om det...
10/10
----
The Burmese Harp, Kon Ichikawa, Japan 1956
Smuk, smuk film.
9/10, på top250
----
John Adams, Tom Hooper, USA 2008
Sikke dog et fantastisk stykke TV! Skuespil, udstyr, historie - alt er fuldstændig i top! Hvis I mangler en god miniserie, så se John Adams. Paul Giamatti er genial, og som HBO har for vane, så er produktion perfekt ned i det mindste detaljer. Har simpelthen ikke set en bedre miniserie siden...ja, faktisk aldrig! Den haler sig foran miniserier som Lonesome Dove, Holocaust og Angels In America, som også alle er super! Castet er generelt suverænt: David Morse som George Washington, Tom Wilkinson som Benjamin Franklin og Laura Linney som John Adams kone. Krigene er nedtonet, og der er mest af alt en politisk film og et personligt portræt. Historien om The Founding Fathers er intet mindre end den bedste miniserie, der er produceret!
10/10
----
Tinker, Taylor, Soldier, Spy, John Irwin, UK 1979
En helt igennem velspillet, veltalende og superspændende miniserie. Hvis man kan lide filmen fra 2011, kan man også lide serien. Samme tempo, samme spænding. Historien er bag god!
9/10
----
#17029 Thomsen 13 år siden
Det er den lange udgave. Jeg indrømmer blankt, at jeg også synes, den er kedelig. Den korte version er vistnok 20+ minutter kortere og har bl.a. skåret det meste af den irriterende og ret ligegyldige romance væk.
Jeg har jo en svaghed for gotisk horror, altså noget med gode, gammeldags, forfaldne slotte og spindelvæv i krogene. Så det er mest deres gotiske film og i mindre grad deres "gialli", jeg kan lide.
Men gode titler af de tre herrer:
Black Sunday (La maschera del demonio, Bava, 1960)
Black Sabath (I tre volti della paura, Bava, 1963)
The Whip and the Body (La frusta e il corpo, Bava, 1963)
Blood and Black Lace (Sei donne per l'assassino, Bava, 1964)
Kill Baby, Kill (operazione paura, Bava, 1966)
Rabid Dogs (Cani arribbiati, Bava, 1974)
L'orribile segreto del Dr. Hichcock (The Horrible Dr. Hichcock, Freda, 1962)
The Ghost (Lo spettro, Freda, 1963)
The Virgin of Nuremberg (La verging di Norimberga, Margheriti, 1963)
Castle of Blood (Danza macabre, Margheriti, 1964)
Blood and Black Lace er værd at se, fordi det mere eller mindre er den film, der lægger grund til hele giallo-genren (mordmysterier), som Profondo Rosso er en del af. Hvis du hellere vil se de blodige mordmysterier end klassisk gotisk skræk, så er der i hvert fald et par hundrede at vælge imellem - og også nogle gode i blandt. Men jeg er som sagt mest til det gotiske, så det er ved at være nogle år siden, jeg dyrkede giallo'en, og jeg kan ikke lige huske de gode titler på stående fod.
#17030 Pécuchet 13 år siden
Bah. Det er dog næppe den ideelle introduktion til Hong, men nuvel.
Godt, mit barn.