Gravatar

#17051 Ispep 13 år siden

Den var et forsøg på noget. Men den var sgu kedelig.
Gravatar

#17052 misuma 13 år siden

Film som inkluderer agenter, spioner eller lejemordere prikker sjældent til mig. To film som i min optik sprænger den gængse form, er The American samt Leon.

------------

The Echo

Jesse Bradford (Flags Of Our Fathers) er netop løsladt fra fængsel og overtager sin nu afdøde mors lejlighed i en blok. Ret hurtigt begynder han at høre lyde fra gulvet, gangen og bag væggene. Hvilke hemmeligheder gemmer sig på etagen?

Med det rette look i form af udseende og belysning og en stemning som griber dig om halsen, ja så skal der ikke meget til før uhyggen melder sig. Sære lyde og klynkeri er nok i det rigtige miks. Det eskalerer dog derfra i et passende tempo, bare rolig.

Hvis du som jeg er blevet skuffet gang på gang af glatpolerede spøgelsesfilm med harmløse klicheer, så smider jeg hermed årets anbefaling. The Echo.

Med fare for at fremstå som en infantil teenager hvis iver styrer dømmekraften, så vil jeg alligevel smide fem stjerner efter denne her forsømte perle.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17053 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

Kopieret fra min blog: http://www.lxxiv.dk/#post75

The Bourne Legacy

Så blev det sørme tid til en anmeldelse igen, denne gang den fjerde film i Bourne-serien: "The Bourne Legacy".

Filmen er instrueret af Tony Gilroy, der står bag den anmelderroste "Michael Clayton" og han har bl.a. også været med på manuskriptarbejdet til de tre andre Bourne-film, så det er en mand, der kender til materialet og det kan ses.

De to bærende hovedroller spilles af den superpopulære Jeremy Renner, der dukker op overalt og den smukke Rachel Weisz. Den fantastiske Edward Norton er manden, der jager de to hovedroller.

Renner er en god actionskuespiller og han gør det ret fornuftigt som en af agenterne fra Treadstone/Blackbriar-projektet (og hvad de ellers hedder). I modsætning til Bourne, er Renners figur knapt så sammenbidt og stille, men ret nysgerrig om projektet i det hele taget.

Historien foregår delvist sideløbende med "The Bourne Ultimatum", så andre figurer fra universet dukker op hist og her, det samme gør Jason Bournes navn. Overall fungerer historien og det samme gør figurerne. Man har ikke taget store chancer, da man lidt har følelsen af, at man har set det meste før, men det faktisk ikke gør alverden, da det er en spændende actionfilm i et kendt univers.

Hvad der ikke fungerer helt i filmen, hvilket er småting, er netop, at man har et forhold til Jason Bourne, fordi man har fulgt figuren gennem tre film og det kan være lidt svært at finde de samme følelser frem for Aaron Cross, som Renners rolle hedder. Samtidig har man skruet en lille smule for højt op for actiondelen, så scenerne virker lige en tand for urealistiske. Givet, actionscenerne er jo ikke ultra-realisme i resten af Bourne-serien, men man har alligevel en følelse af, at de næsten kan lade sig gøre i virkeligheden. Den største mangel er dog kameraføringen fra de to film af Paul Greengrass - man har forsøgt at kopiere stilen og selvom jeg ikke er verdens største Greengrass-fan, kunne kameraet godt trænge til at ryste lidt mere, hvilket ville trække mig mere ind i filmens univers.

Når det er sagt, er det en god actionfilm, der godt nok kan undværes i Bourne-universet, men på ingen måde skader serien. Det er rigtig habil underholdning og kompetente folk, der står bag, så den får en anbefaling med på vejen herfra.
Gravatar

#17054 misuma 13 år siden

Goon

Jeg troede jeg sku' se lidt ala Dodgeball og den dertilhørende dummehumor. Lidt af humoren er der, men filmen besidder en næsten melankolsk stemning til tider og hjerte er der masser af.

Sean William Scott viser evner hvilket gør det ærgeligt at se ham i den "samme rolle" alt for ofte. Stik han lidt alvor og lad os se hvad han bruger denne til.

4/6
Gravatar

#17055 misuma 13 år siden

Genså Black Lightning

Langt hen ad vejen bliver Peter Parker skabelonen brugt. Skift blot superkræfterne ud med en superbil.

Russerne kan også lave superheltefilm!

4/6
Gravatar

#17056 knipsknips 13 år siden

Jagten i går. Fantastisk film og sindsygt godt skuespil af Mads Mikkelsen.

5/6 (tæt på 6/6)
Gravatar

#17057 Sweetiebellefan 13 år siden

Paranormal Activity 4

Den her gang har en ung familie nogen skumle naboer.

Det minder mig om historien Santeria Boyfriend fra Ghosts.org hvor en pige bliver forsøgt dræbt af sin religiøse mand fra syden.

Ser frem til den latinamerikanske udgave i år.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17058 Batsy 13 år siden

Antichrist

Ja... ved satme ikke hvad jeg skal sige? Skuespillet er dog noget der skal roses højt til skyerne, William er helt fantastisk, og hende som spiller Konen (orker ikke at finde hendes navn på IMDB) men det en mørk, dyster fortælling og er jeg den eneste der tænker lidt at Konen hentydes lidt til at være en slags Heks? oh well

?/10
jeg ved satme ikke hvad jeg skal give den, den var god synes jeg men var den fantastisk god? Jeg har ikke lyst til at se igen, ikke pga den var dårlig heller men bare så ja.. grænseoverskridende, og ja det var min første Von Trier film! Den man er en besynderlig type.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#17059 Collateral 13 år siden

Batsy (17058) skrev:
var den fantastisk god?

Jep!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17060 loki 13 år siden

The Master

What the f...? Sikker dog en besynderlig film. Nærmest 100% karakterdrevet og med direkte skræmmende præstationer af hhv. Joaquin Phoenix og Philip Seymour Hoffman, men hvilken historie prøver de at fortælle? Oprindelsen af Scientology? Hvad er meningen med Freddys karakter i den sammenhæng?

3/6

------------------

Mean Girls

Poptøser og lommefilosofi.

1/6

------------------

New Girl (Serie)

Quirky + Dorky != Fun.

Kunne end ikke se først afsnit færdig / 6

------------------

Arrested Development

Minder mig om Six Feet Under som jeg heller aldrig fandt spændende/sjov/interessant.

Ikke min humor/interesse / 6

------------------

House of Cards (afsnit 1-3)

Med Kevin Spacey foran og David Fincher bag kameraet så burde succesen være garanteret, og det er da absolut også en interessant ide de har fået på benene, men jeg lurer meget på Spacey's taler direkte til fjernsynet. Jeg syntes det bryder indlevelsen for meget, og får ham til at fremstå lidt for bedrevidende. Måske jeg ændre mening hen af vejen, for den skal da følges forsat.

4/6

------------------

Fringe Sæson 1-2

Ganske underholdende tosse-videnskab som man bare skal lade sig underholde af.

4/6 (uskeptisk karakter)

------------------

It's a Distaster

Tjaa... tjoo... hvis man keder sig tilstrækkeligt...

2½/6

------------------

Syntes generelt der bliver længere og længere mellem de virkelig overraskende og medrivende film og serier. Jeg er helst sikkert også blevet mere kritisk med tiden, men jeg finder det ofte svært at lade sig medrive af en god historie. Jeg tror jeg alt for ofte lader mine real world holdninger påvirker min indgangsvinkel til den pågældende historie, og hvis det viger for meget, så ryger illusionen.
www.peakoil.dk

Skriv ny kommentar: