Gravatar

#17131 Kruse 13 år siden

Jeg følte mig desværre aldrig 100 % opslugt af filmen i samme grad, som jeg blev af "For a Few Dollars More" og "The Good, the Bad, and the Ugly", selvom at den da er fremragende og har nogle fantastiske scener.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#17132 Ispep 13 år siden

Jeg hælder mere til andre western end dem Leone har lavet. Film som 3:10 To Yuma, Jesse James, Proposition, Unforgiven er mere mig.
Gravatar

#17133 Hr. Nielsen 13 år siden

Ispep (17132) skrev:
Jeg hælder mere til andre western end dem Leone har lavet.
Du er hermed ignoreret som en useriøs bruger;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17134 Wangsgaard 13 år siden

The Good, the Bad, and the Ugly og butch cassidy and the sundance kid er to af mine yndlings western film:)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#17135 BN 13 år siden

MOVIE1000 (17127) skrev:
Jeg kan nu bedre lide Once upon a time in America ...

Også jeg. Den er fantastisk.

MOVIE1000 (17127) skrev:
... og især den gode den onde og den grusomme :)

Den er også på min top 200 - 'Once Upon a Time in the West' ligger bare højere oppe.

MOVIE1000 (17127) skrev:
Jeg synes den var rigtig go, men alt for mange lange scener, hvor folk bare glor på hinanden eller der ikke rigtig sker noget udover den samme harmonika der spiller igen og igen, hvis de havde cuttet lidt ned på det, var den sat op til 8-9/10.

Uha, uha, uha! Netop disse lange og langsomme scener er dem, der sammen med Morricones musik skaber filmens fabelagtige stemning. For stemningen, billederne og musikken er over det halve af oplevelsen ved dén film. Den er for mig et mønstereksempel på ren filmmagi.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17136 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (17135) skrev:
Også jeg. Den er fantastisk.
Ved ikke, dommer dem begge til 10/10. De er begge mesterværker i min bog!

BN (17135) skrev:
Den er også på min top 200 - 'Once Upon a Time in the West' ligger bare højere oppe.
Gør den også på min, hvis jeg havde en. Once ville dog være længere nede end Good, Bad, Ugly (som er min favoritwestern!)

BN (17135) skrev:
Uha, uha, uha! Netop disse lange og langsomme scener er dem, der sammen med Morricones musik skaber filmens fabelagtige stemning. For stemningen, billederne og musikken er over det halve af oplevelsen ved dén film. Den er for mig et mønstereksempel på ren filmmagi.
Hørt og enig!!! Men måske krævende for nogle, hvis de ikke indfanges og betages som os to gør.
Gravatar

#17137 Collateral 13 år siden

Jeg foretrækker Once Upon a Time in the West fremfor The Good, The Bad and The Ugly. I mine øjne er de begge fremragende, men West er et decideret mesterværk. Lange scener hvor folk "bare glor på hinanden"? Jeg ville kalde det opbygning. Af stemning, spænding og sågar karakterer. Det er ikke selve actiondelene der er spændende, men det der leder frem til dem.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17138 Hr. Nielsen 13 år siden

Collateral (17137) skrev:
men West er et decideret mesterværk.
Det er den, men det er Ugly også og den vinder netop på ikke at prøve så hårdt på at være det!
Gravatar

#17139 BN 13 år siden

Ispep (17132) skrev:
Jeg hælder mere til andre western end dem Leone har lavet. Film som 3:10 To Yuma, Jesse James, Proposition, Unforgiven er mere mig.

Tjah, to af dem, nemlig 'The Assassination of Jesse James ...' og 'Unforgiven', ligger også i den øverste del af min top 200. '3:10 to Yuma'

Det er ikke selve actiondelene der er spændende, men det der leder frem til dem.

That's a BINGO! (again)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17140 MOVIE1000 13 år siden

elwood (17130) skrev:
Tog scenen i starten er da noget af det bedste en så dialog løs scene, men hvor man mærker intensiteten langsomt stige, da man ikke hel ved hvad man skal forvente.

Der er jeg så enig, jeg sad og var virkelig opslugt af introen.

Jeg foretrækker Once Upon a Time in the West fremfor The Good, The Bad and The Ugly. I mine øjne er de begge fremragende, men West er et decideret mesterværk. Lange scener hvor folk "bare glor på hinanden"? Jeg ville kalde det opbygning. Af stemning, spænding og sågar karakterer. Det er ikke selve actiondelene der er spændende, men det der leder frem til dem.

Det virkede bare ikke i min verden at de står der i flere minutter og man nærmest selv skal tænke over hvad de selv tænker, der kunne godt komme lidt engang imellem en kommentar, ikke så overdrevet som Tintin der nærmest taler før han tænker. Jeg manglede bestemt ikke action, det jeg også blev en smule skuffet iforhold til Leones The good, the bad and the ugly og Once upon a time in america var karakterne, jeg manglede en del info om dem.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: