Filmen er ikke noget stort autentisk drama omkring the Master of suspence, derimod er det mere en slags kærlig fortælling om mand og kone der sammen må gå så meget igennem, før de ender med værket psycho. Anthony Hopkins i rollen som mesteren selv, spiller rollen med en ja varme og lune jeg ikke hel tror stemmer overens med den rigtig Hitchcock, hans rolle er ikke dårlig, og jeg sikker på han har hygget sig med rollen, men man har hele tiden et indtryk af det hele er lidt for pænt, der er dog enkelte ting som bryder med dette, primært hans små samtaler og oplevelser med seriemorderen der lægger til grunde for historen psycho, som filmen også indledes med.
Helen Mirren spiller hans kone, der må stå model til meget som kone til en så perfektionistisk mand, hun formår og gi ham modstand, og har en herlig bidskhed over sig, men samtidig er hun kærlig. Det slår gnister når Anthony Hopkins og Helen mirren mødes, og man nyder deres små stridigheder, og mundhuggen. Scarlett Johanson wauvvv...
Plottet kendes nærmest på forhånd, det er skuespillerne der her skal nydes, især en scene hvor Hitchcock skal overbevise censorne for film om hans nyeste projekt er ganske munter sat op, og er en scene der fint illustrer hvordan vi har det med censur i dag og dengang, hitchcocks kommentar/ros til censorne sætter prikken over i'et og frembragte et højt grin herfra. Og scenen da filmen skal præsenteres for publikum er også ganske munter, hvor Hitchcock nærmest styre det hele som et orkestrer.
Så ja filmen kan varmt anbefales, men noget storladne historisk drama omkring en af de mest skilsættene film er det ikke. Jeg fristes lidt til og sige at det minder om en dyr dyr tv produktion, uden at det skal være negativt.
Slutningen kendes nærmest på forhånd, men det sidste billede før rulleteksterne, synes jeg dog var lidt fjollet sat op. Bli efter rulleteksterne, for den eneste rigtige slutning.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Avatar bog 3 ild....................8/10 Drive angry 3D BD................5/10 Clash of the titans 3D BD....3-4/10
Film jeg ikke har set før nu:
Ed wood............................7-8/10 Once upon a time in the west..7/10 Apollo 18..............................4/10 Top gear 13..........................7/10 Top gear 14..........................8/10 Top gear 15.......................7-8/10 Top gear 16..........................8/10 Judge dredd..........................4/10 Animal kingdom....................7/10 Cocktail................................5/10 The cabin in the woods BD......7/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg synes den var rigtig go, men alt for mange lange scener, hvor folk bare glor på hinanden eller der ikke rigtig sker noget udover den samme harmonika der spiller igen og igen, hvis de havde cuttet lidt ned på det, var den sat op til 8-9/10. Jeg var imponeret over soundtracket og kvaliteten, troede ikke at den var fra 1968. Jeg kan nu bedre lide Once upon a time in America og især den gode den onde og den grusomme :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Tog scenen i starten er da noget af det bedste en så dialog løs scene, men hvor man mærker intensiteten langsomt stige, da man ikke hel ved hvad man skal forvente.
Og så den ildevarslene Mundharmonica, med det velkendte simpel theme, jeg var til koncert i musik huset med Århus Sumforny orkestrer, hvor dette nummer blandt andet blev spillet, det gav hel gåsehud over det hele og høre det fremført live på den måde.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#17121 elwood 13 år siden
Filmen er ikke noget stort autentisk drama omkring the Master of suspence, derimod er det mere en slags kærlig fortælling om mand og kone der sammen må gå så meget igennem, før de ender med værket psycho. Anthony Hopkins i rollen som mesteren selv, spiller rollen med en ja varme og lune jeg ikke hel tror stemmer overens med den rigtig Hitchcock, hans rolle er ikke dårlig, og jeg sikker på han har hygget sig med rollen, men man har hele tiden et indtryk af det hele er lidt for pænt, der er dog enkelte ting som bryder med dette, primært hans små samtaler og oplevelser med seriemorderen der lægger til grunde for historen psycho, som filmen også indledes med.
Helen Mirren spiller hans kone, der må stå model til meget som kone til en så perfektionistisk mand, hun formår og gi ham modstand, og har en herlig bidskhed over sig, men samtidig er hun kærlig. Det slår gnister når Anthony Hopkins og Helen mirren mødes, og man nyder deres små stridigheder, og mundhuggen. Scarlett Johanson wauvvv...
Plottet kendes nærmest på forhånd, det er skuespillerne der her skal nydes, især en scene hvor Hitchcock skal overbevise censorne for film om hans nyeste projekt er ganske munter sat op, og er en scene der fint illustrer hvordan vi har det med censur i dag og dengang, hitchcocks kommentar/ros til censorne sætter prikken over i'et og frembragte et højt grin herfra. Og scenen da filmen skal præsenteres for publikum er også ganske munter, hvor Hitchcock nærmest styre det hele som et orkestrer.
Så ja filmen kan varmt anbefales, men noget storladne historisk drama omkring en af de mest skilsættene film er det ikke. Jeg fristes lidt til og sige at det minder om en dyr dyr tv produktion, uden at det skal være negativt.
Slutningen kendes nærmest på forhånd, men det sidste billede før rulleteksterne, synes jeg dog var lidt fjollet sat op. Bli efter rulleteksterne, for den eneste rigtige slutning.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#17122 Åkepool 13 år siden
der ligger jeg nok nogenlunde på linie med dig Kruse.
#17123 MOVIE1000 13 år siden
Drive angry 3D BD................5/10
Clash of the titans 3D BD....3-4/10
Film jeg ikke har set før nu:
Ed wood............................7-8/10
Once upon a time in the west..7/10
Apollo 18..............................4/10
Top gear 13..........................7/10
Top gear 14..........................8/10
Top gear 15.......................7-8/10
Top gear 16..........................8/10
Judge dredd..........................4/10
Animal kingdom....................7/10
Cocktail................................5/10
The cabin in the woods BD......7/10
#17124 BN 13 år siden
Kun 7/10?! Dette er en tragisk dag for ungdommen!
;-)
#17125 Åkepool 13 år siden
Endnu værre er det vel næsten, at en ældre herre som mig, slet ikke har set den?
#17126 Kruse 13 år siden
Ja, det siger jeg også!....Jeg vil gerne hæve den til 8/10 :P
#17127 MOVIE1000 13 år siden
#17128 Hr. Nielsen 13 år siden
#17129 Hr. Nielsen 13 år siden
#17130 elwood 13 år siden
Og så den ildevarslene Mundharmonica, med det velkendte simpel theme, jeg var til koncert i musik huset med Århus Sumforny orkestrer, hvor dette nummer blandt andet blev spillet, det gav hel gåsehud over det hele og høre det fremført live på den måde.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"