Gravatar

#17151 Sweetiebellefan 13 år siden

Frankenweenie

En dreng genopliver sin hund.

Og derefter går byens bøller igang og hans venner graver døde dyr fra deres kirkegård op for at genoplive dem med avanceret udstyr.

En af de bedste Disney film.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17152 Batsy 13 år siden

Beetlejuice

Årh hvor jeg elskede den film, så sjov, orginal, Elfmans soundtrack er helt vildt fantastisk i den her film, har lyttet til main soundtracket i lange drag nu, elsker universet og Keaton.. han er da for sej, vild og ownede i rollen som Beetlejuice!

8-9/10

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#17153 misuma 13 år siden

Naboer, netflix.

Jeg faldt over denne her norske film ved et tilfælde.

Sikke en ubehagelig go' overraskelse. En psykoerotisk thriller som syder af tung foruroligende stemning.

5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17154 Sweetiebellefan 13 år siden

Hotel Transylvania

I denne version af Dracula har Dracula et hotel hvor de klassiske monstre bor.

Let kopmedie der fortjente en Golden Globe nominering.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17155 misuma 13 år siden

Alphas, amerikansk Netflix.

Spændende nok til at holde den kørende, ikke så kompliceret at hjernen ikke kan hvile. Det' ganske godt ramt.

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17156 MOVIE1000 13 år siden

Aladdin............................7/10
Ice age 3 3D BD................5/10
Narnia 1.........................3-4/10
Narnia 2.........................4-5/10
Narnia 3 3D BD..................6/10
Wrath of the titans 3D BD...5-6/10

Film jeg ikke har set før nu:

Dont be afraid of the dark.....5-6/10
Top gear 17.........................8/10
John Carter BD....................5/10
American Pie: Reunion BD.....7/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17157 Batsy 13 år siden

MOVIE1000 (17156) skrev:
Narnia 1.........................3-4/10
Narnia 2.........................4-5/10
Narnia 3 3D BD..................6/10

Det en skam egentlig.. elskede de film som lille, og ikke for at nævne musikken, sikke et flot soundtrack.. men når man bliver ældre så blev de bare svagere, svagere og svagere.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#17158 Collateral 13 år siden

Jeg synes 3eren er den ringeste. 1/6 for en sløv fortælling der også fejler rent visuelt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17159 Thomsen 13 år siden

Jeg er med Collateral mht. Once Upon a Time in the West. For mig ligger den ultimativt en karakter højere end The Good, the Bad, and the Ugly. Det er Sergio Leones hovedværk.

Men jeg kan sagtens forstå, at yngre seere kan finde den stillestående. Jeg så den selv første gang på video optaget fra fjernsynet, og det tog mig også flere forsøg, før det lykkedes at komme igennem startscenen. Da jeg endeligt en dag var i den rigtige stemning og havde god tid, så var jeg til gengæld også solgt.

Sådan har jeg i øvrigt haft det med en del store film gennem årene. Det tog mig også en del forsøg, før jeg kom gennem Tarkovskijs Solaris for eksempel.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#17160 Riqon 13 år siden

Indiana Jones and the Temple of Doom

Nu har jeg genset de to første film i serien, så har jeg bare "Crusade" tilbage ;) Der er en del flere irritationsmomenter i denne film end i Raiders, men også nogle ret ikoniske øjeblikke, såsom mødet med inderne, menneskeofringen og Star Wars-referencen.

Star Wars-referencen: Der er en scene i "A New Hope", hvor Han Solo løber efter et par storm troopers, men da de kommer rundt om hjørnet står han pludselig ansigt til ansigt med en kæmpestor gruppe troopers - og må selvfølgelig tage benene på nakken. Nøjagtig det samme sker her, da Indy løber efter et par indiske sværdkrigere, men pludselig står ansigt til ansigt med en hel hær af dem og pludselig må tage benene på nakken i stedet. Forskellen er naturligvis, at vi denne gang ikke ser hæren, men bare ser hans sigende ansigtsudtryk ("Oh fuck" kunne han have sagt), før han tager benene på nakken, og vi endelig forstår hvorfor. Det er bl.a. disse humoristiske øjeblikke, der er med til at løfte Indy over gennemsnits actionhelten.

Filmen falder lidt i karakter hos mig på grund af sit irriterende cast. Hans sidekick kunne jeg godt have levet uden, og kvindemennesket er irriterende dum, egoistisk og billig. Der er for lidt rigtigt menneske over hende. Sådanne kvinder skal der selvfølgelig være plads til, men så er hun jo den eneste kvinde i hele filmen. Hvis jeg var kvinde, ville jeg måske have følt, filmen sked på mit køn :p Jeg savnede Marion fra "Raiders" eller i hvert fald nogle, der i mindre grad er en omvandrende karikatur. (Dog hjalp det ikke IV'eren synderligt, at Marion var tilbage.) Heldigvis er Harrison Ford ikke blevet mindre tiltalende i rollen siden "Raiders".

4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: