Gravatar

#17461 Batsy 12 år siden

BN (17450) skrev:
Objektivt set (altså set med mine øjne): JO!

;-)

Agreed!, men det gjorde The dark Knight rises også!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#17462 Ispep 12 år siden

Nu har jeg ikke set den, din knold. Men tvivler lidt på den er blandt Coens bedste efter hvad jeg sådan kunne læse mig lidt omkring. Der er lidt mere delte meninger. Og ser vi bort fra vores personlige mening, så vinder Hurt Locker klart over den mht både priser og omtale. Ta' den din skiderik :0
Gravatar

#17463 Lord Beef Jerky 12 år siden

#62 selv en halvdårlig coenfilm er bedre end en middelmådig bigelowfilm.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17464 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

JannikAnd (17459) skrev:
misuma (17458) skrev:
Amerikansk Netflix. Doku'en Indie Game.

Jeg er overrasket over hvor meget den ramte i hjertet. Det ærlige portræt gjorde sit til.

5/6
Enig. Jeg var rørt til sidst og genså den kort efter.

Ja, det er en god film. :)
Gravatar

#17465 Ispep 12 år siden

Useriøst!
Gravatar

#17466 Skeloboy 12 år siden

Lord Beef Jerky (17455) skrev:
A Serious Man var bestemt den bedste film i Oscar-konkurrencen 2010! Langt mere begavet end hvad den gennemsnitlige Hurt Locker fan nogensinde vil kunne fange og værdsætte!

It's a trap!

Synes begge er ganske fantastiske, men Hurt Locker er nu den bedste IMO
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17467 Kruse 12 år siden

gi-jones (17456) skrev:
Hmm. Ser ud som om du har ret (i det første udsagn). Men IMDB lister dem begge som 2008. Weird...

Det lader til at "The Hurt Locker" havde premiere på nogle festivaller i 2008, og nogen på IMDb så har valgt 2008 som udgivelsesår, selvom at den først blev udgivet i de amerikanske biografer i 2009.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#17468 HonoDelLoce 12 år siden

50/50

En herlig film, der lige fik et lille ekstra løft af, at jeg få timer inden filmens begyndelse erfarede, at Seth Rogen faktisk spiller "sig selv" (så meget, som i at han i hvert fald spiller en karakter, der er løst baseret på sig selv :D ).

Udover det, så var det en af de film, som fungerede så godt, fordi det hele tiden var nemt at mærke, at den var skrevet af en, der vidste, hvad han skrev om.

8/10

Harry Potter & The Deathly Hallows Part 1

Hold da op for en omgang stillestående, mestendels ligegyldig nonsens af en dårlig undskyldning for et eventyr at være.

Indrømmet, jeg er ikke den største Harry Potter-fan (og bliver det aldrig), og har indtil videre kun fundet to af filmene bare nogenlunde gode. Men med al den ros, der har været givet til film-seriens sidste to kapitler, så var jeg på én gang overordentligt skuffet og samtidigt utroligt lettet i går aftes, da rulleteksterne begyndte.

Jeg er med på, at dette essentielt blot er en halv film, men det er af den simple grund edderrøvme også nødvendigt, at den giver en lyst til at se den sidste halvdel (især, når nu første halvdel er så lang!), og det kan jeg bare ikke sige, at den gjorde.

På et tidspunkt anede jeg håb, da der endelig begyndte at vise sig lidt menneskeligt i de tre teenagetroldmænd, blot for at erfare, at det, på allerbedste Ringenes Herre-stil, selvfølgelig blot var et stykke smykkes skyld, at der skete bare en lille smule spændende med tre ellers ualmindeligt forudsigelige og kedelige karakterers personlighed. Bommer.

Udover det virkede hele filmen som en lang udpensling af, at disse tre ungersvende heldigvis har den unikke evne, at de kan flygte langt væk i en skov, lige så snart der er fare på færde - så længe de selvfølgelig lige husker at gå og svinge deres penisforlænger mens de kaster en besværgelse, så ingen kan se dem.

Eneste rigtige spænding opstår da også i det øjeblik, at de "glemmer" dette - blot for selvfølgelig at blive hjulpet alt for let af endnu en troldmandsagtig trold, der selvfølgelig også lige kan hjælpe dem til at flygte langt væk fra farerne (denne gang til en strand) - et setup, hvor der forsøges med et emotionelt pondus, der for mit vedkommende fuldstændigt havde så lidt effekt, fordi jeg allerede sad og håbede på rulletekster.

Ja, sorry, men det var dælendytme godt nok en skuffelse langt ud over det sædvanlige.

4/10

Nuvel, jeg er højst sandsynligt tvangsindlagt til at se den sidste (og forhåbentligt langt bedre!) halvdel i aften sammen med min egen bedre halvdel.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#17469 Sweetiebellefan 12 år siden

Shrooms

En flok unge amerikanere strander i den irske ødemark og imens har en af dem spist en farlig svamp.

Rodet, men et kig værd alligevel.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17470 Ericmase 12 år siden

Kruse (17449) skrev:
Det var nu året før. Men derfor fortjente den stadig ikke en nominering :)

Pfffft... ;)
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: