Gravatar

#17521 MOVIE1000 12 år siden

Hvorfor skal det være sådan hver gang jeg kommer med en lav karakter, så kommer i med jeres jeg er uenig, MEN for det meste ikke de karaktere i er enige i.

Skeloboy (17518) skrev:
Det er en af mine absolut favorit-film...faktisk er den i top5 :) - vil du uddybe den lave karakter? :)

Det kan du tro jeg vil svare på :)

Superskuespil og drama, men jeg forstår ikke hvorfor vi skal tæskes igennem en ret langtrukket film om en mand, hvor vi følger hans problemer og de valg han har taget og de konsekvenser der måtte følge med, hvor vi til sidst får sådan et klask i hovedet, om at han ikke vil forandre sig alligevel, selvom han prøver. Han prøver at hjælpe sin datter og man håber virkelig det lykkes, men så giver han op. Jeg føler fuldstændig budskabet bliver krøllet sammeni sidste ende. Hvilket gør mig forvirret og føler at filmen i det store og det hele er spild af tid. Ellers er filmen ret dårlig billedmæssig ringe, ihvertfald min BD.

Nu har i hørt min begrundelse. Hvad er det der gør at den er så framragende hos jer andre?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17522 Hr. Nielsen 12 år siden

Collateral (17520) skrev:
Kan jo ikke udtale mig (selv når det kun er i smileys) om noget jeg ikke har set :)
Endelig en mand med en pointe:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17523 Collateral 12 år siden

MOVIE1000 (17521) skrev:
Superskuespil og drama, men jeg forstår ikke hvorfor vi skal tæskes igennem en ret langtrukket film om en mand, hvor vi følger hans problemer og de valg han har taget og de konsekvenser der måtte følge med, hvor vi til sidst får sådan et klask i hovedet, om at han ikke vil forandre sig alligevel, selvom han prøver. Han prøver at hjælpe sin datter og man håber virkelig det lykkes, men så giver han op. Jeg føler fuldstændig budskabet bliver krøllet sammeni sidste ende. Hvilket gør mig forvirret og føler at filmen i det store og det hele er spild af tid. Ellers er filmen ret dårlig billedmæssig ringe, ihvertfald min BD.

Ja hvis budskabet var at man altid kan nå at rette op på det man har gjort forkert og at det ikke er specielt besværligt. Det er frustrerende hvordan det får ham i filmen, det forstår jeg godt, men livet har sjældent en happy ending, når man i den grad har brændt lyset i begge ender, som vores hovedkarakter har det i den film. Jeg siger ikke at han nødvendigvis fortjener hvad han får, men filmen forekommer meget ægte og nuanceret, hvilket jeg synes slutningen bakker fint op om.

Men ja forstår godt din frustration, fordi det kan føles som om vi ender hvor vi startede og det gør vi jo på et eller andet niveau også. Det er deri tragikken ligger.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17524 Ispep 12 år siden

Godt sagt eller modargumenteret. Jeg forstår dog ikke helt Movie1000s frustrationer. Wrestler er virkelig en film der forsøger at være ærlig og troværdig i sit portræt, som du også er inde på, og kommer samtidig ind på hvorfor det er så forbandet svært for ham at knytte bånd til sin datter og gøre op med de ting han plejede at gøre. Fremragende film. Vil man se noget mere let, typisk og budskabsagtig, findes der mange kedelige eksempler derude.

Og grunden til filmen ser "dårlig" ud billedmæssig skyldes det fotografiske udstyr. Altså æstetisk. Den er ikke tænkt som en "pæn" film, men "slidt" og meget hverdagsagtig og grumset idet. Det er lidt typisk for Aronofsky.
Gravatar

#17525 Skeloboy 12 år siden

Collateral (17523) skrev:
Jeg føler fuldstændig budskabet bliver krøllet sammeni sidste ende.

Jeg ser det faktisk ikke som en film med et budskab. Det er en skæbneskildring, hvor budskabet er underordnet.

Men tak for din uddybning :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17526 gi-jones 12 år siden

Jeg går ud at spoilerwarnings er for sent nu :-) Jeg prøver alligevel:
Er jeg den eneste der tolkede Wrestler's slutning som åben? Ved godt at adskillige ting peger i retning af en "down"-slutning, men netop manglen på en tydelig konklusion tolker jeg som et ret tydeligt (og entydigt) budskab: At uanset hvor smadret man er, og hvad livet har budt én - så er der altid mere end en slutning at finde.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#17527 Batsy 12 år siden

GI:Joe Retaliation

Jeg gik ind og forventede en hjernedød action basker, og det hvad jeg fik. Det her er en enten hade film eller elsk den, jeg var egentlig helt vildt underholdt og kedede mig ikke et spilt sekund. Hvis man forventer en intelligent film så tro om, det her er baseret på legetøj og jeg må indrømme jeg er synes at den ikke behøvede at være bagklog. Den var fed, underholdene, havde nogle imponerende action scener hele vejen igenmen. Især skal bjerg scenen og London spræningen nævnes, se det var virkelig CGI der ville noget.

The Rock, Bruce Willis levere alle en fin og nogle mindeværdige roller, og The rock og Bruce de jo bare for seje i den her film. Dog skal Ray Park nævnes, han er jo den fødte Snake eyes, virkelig en fed og badass karakter og han levere masser af fede stunts. Pryce skal dog lige nævnes for han gjorde det jo helt emninet som den kække onde præsident.

Den er ikke meget mere at sige end den er meget bedre end den første halv dårlige GI:Joe film, hvorimod den her var frisk og havde nogle gode jokes og bemærkninger, og som sagt mindede lidt om Iron sky, selvom den den var til tidere også havde mange dårlige jokes men der var mange postive ting i den, og det same gælder i GI:Joe 2.
7/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#17528 Driver 12 år siden

Captain America: The First Avenger

Chris Evans er perfekt i rollen som Steve Rodgers/Captain America. Tommy Lee Jones og Hugo Weaving kaster stjernestøv over filmen. Stanley Tucci er lun og godhjertet som Dr. Erskine og Hayley Atwell er billedskøn i rollen som Peggy Carter.

Scenen er 2. verdenskrig og det fungerer rigtig godt. Historien om Steve Rodgers forandring fra splejs til supersoldat er velfortalt og godt lavet og den resterende historie indeholder masser af nostalgi, action, humor, drama og kærlighed. Her er en Marvel-film, der for alvor har noget på hjerte og formår at væve en kompleks kærlighedshistorie ind i en action/adventure-film.

Det er tredje gang, jeg ser Captain America: The First Avenger og den triumferer stadig hos mig og går umiddelbart ind på en 3. plads over mine yndlings Marvel-film.

Jeg ser frem til Cap. America 2: The Winter Soldier, selvom Joe Johnston desværre ikke vender tilbage i instruktørstolen og scenen nok desværre heller ikke centrerer om 2. verdenskrig og Hayley Atwells scenetid nok også bliver begrænset. Men så kan man altid nyde Captain America: The First Avenger. Igen og igen

8/10.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#17529 MOVIE1000 12 år siden

#17523 Det er præcis som du skriver, vi slutter hvor vi startede.

Jeg elsker Darrens Black Swan og især Requiem for a dream. The Wrestler er en film jeg rigtig gerne ville kunne lide, men det kan jeg bare ikke. Selvom slutningen og store dele af filmen bliver ødelagt for mig, er jeg alligevel imponeret over den realisme filmen har, og et dejligt rå soundtrack. Jeg synes hverken filmen er dårlig eller god, men middelmådig og extrem overvurderet. Nu er det jo kun 2 gang jeg ser filmen, første gang jeg så den var for 3 år siden, og der havde jeg samme mening om den. Så jeg vil give den et par år til, og gense den der. Hvis der er noget jeg har lært herinde på filmz i de 8 år jeg har været her, så er det at der er nogle film, bliver enten bedre eller værre med tiden, eller hvordan ens eget liv ser ud nu og hvad man har været igennem, så kan der nå at ske meget på 2-3 år, som måske kan få en til at ændre sit syn på nogle film. Om The Wrestler er en af dem, kan jeg ikke svare på endnu for mit vedkommende.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17530 Skeloboy 12 år siden

Buffy Sæson 6
Er lige blevet færdig med den 6. sæson af Buffy - og det er sgu nok min favorit. Dyster og depressiv som det sjældent er set i en tv-serie. Der er lige et par afsnit i midten, der er under standard - men alle sæsoner har et par afsnit, der er under standard.

Joss Whedon har sagt, at livet i sig selv, er den store forbryder, og det tør sgu nok sige. Det er et modigt valg at lade karakterne går igennem så mange real-life problemer. En af seriens styrker er karakterskrivningen: de har rigelig med fejl, og de valg som forfatterne tager, er nogen gange imod det, man som seer gerne vil se - han tager favoritterne og twister dem i en negativ retning, og det er fandeme fedt! Alt i alt en super sæson med et par afsnit under par.

9/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: