Et gensyn med The Hobbit: An Unexpected Journey på blu-ray - jeg så den en enkelt gang i biografen og har ikke set den siden.
Det var en noget bedre oplevelse at slippe for 3D, hvilket forstyrrede min oplevelse af filmen i biografen.
Det er sandt, at filmen ikke har samme tone som LOTR - der er lagt mere vægt på det morsomme, hvilket stemmer meget godt overens med, at originalmaterialet er en børnebog og der er ikke ligeså meget på spil, da heltene ikke skal redde verden.
Når det er sagt, er det lykkedes Peter Jackson at lave en fornuftig tur tilbage til den verden, man kender fra LOTR-filmene. Det er ikke en film på niveau med LOTR-filmene, men mindre kan også gøre det og en af mine største beklagelser ved filmen er, at man lader til at være sprunget lidt mere på CGI-vognen i denne omgang, hvilket også er med til at give filmen en lidt anden tone.
Jeg er rigtigt godt underholdt af den og glæder mig til anden del. Hvordan en extended edition ser ud, når den kommer, må tiden vise, men på nuværende tidspunkt, har jeg svært ved at se hvordan man kan klemme mere historie ud af den enkelte bog og hvad man ellers arbejder med, uden at det ender med at blive et virkelig kedeligt resultat.
Jeg var positivt overrasket og jeg endte med et hint af den gode gåsehud. Desuden spiller Tom Petty vist sig selv, hvilket jeg fandt ganske spass. Det må tælle på plussiden.
Spansk/italiensk(?) thriller hvor et hjemmerøveri går galt. Den var god, men forestiller mig at den ville være bedre hvis jeg slap for det superringe tvangsdub!
#17681 MMB 12 år siden
#17682 Ispep 12 år siden
#17683 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden
Det var en noget bedre oplevelse at slippe for 3D, hvilket forstyrrede min oplevelse af filmen i biografen.
Det er sandt, at filmen ikke har samme tone som LOTR - der er lagt mere vægt på det morsomme, hvilket stemmer meget godt overens med, at originalmaterialet er en børnebog og der er ikke ligeså meget på spil, da heltene ikke skal redde verden.
Når det er sagt, er det lykkedes Peter Jackson at lave en fornuftig tur tilbage til den verden, man kender fra LOTR-filmene. Det er ikke en film på niveau med LOTR-filmene, men mindre kan også gøre det og en af mine største beklagelser ved filmen er, at man lader til at være sprunget lidt mere på CGI-vognen i denne omgang, hvilket også er med til at give filmen en lidt anden tone.
Jeg er rigtigt godt underholdt af den og glæder mig til anden del. Hvordan en extended edition ser ud, når den kommer, må tiden vise, men på nuværende tidspunkt, har jeg svært ved at se hvordan man kan klemme mere historie ud af den enkelte bog og hvad man ellers arbejder med, uden at det ender med at blive et virkelig kedeligt resultat.
#17684 Åkepool 12 år siden
Hov, det har Ispep vist ikke fået sendt mig en PM om ;)
#17685 Skeloboy 12 år siden
70'er sci-fi med fjollede robotter...
6/10
----
Westworld
70'er sci-fi, der er vildt fed!
8/10
----
Music In Darkness
Tidlig Bergman-film om en blind mand. God!
8/10
#17686 palooka 12 år siden
En af mine favoritter når det kommer til ren underholdning. Ville nok give den en ekstra stjerne :D
#17687 misuma 12 år siden
Nu er den bestilt for ca 40 kr. Jeg sku' ikke ha' læst tråden!
#17688 Skeloboy 12 år siden
Det er absolut et godt køb :)
#17689 misuma 12 år siden
Postapokalyptisk western med og af Kevin Costner.
Jeg var positivt overrasket og jeg endte med et hint af den gode gåsehud.
Desuden spiller Tom Petty vist sig selv, hvilket jeg fandt ganske spass.
Det må tælle på plussiden.
4/6
#17690 misuma 12 år siden
Spansk/italiensk(?) thriller hvor et hjemmerøveri går galt. Den var god, men forestiller mig at den ville være bedre hvis jeg slap for det superringe tvangsdub!