Gravatar

#17671 Ispep 12 år siden

Breaking Bad sæson 3

Sæson 3 fortsætter overraskende de gode takter, hvor vores centrale personer nu er et led i større planer. Vi får indblik i organiseret kriminalitet, hvidvaskning af penge, omkostningerne (økonomiske såvel som de menneskelige), masseproduktion etc. Det hele er blevet en professionel forretning, som styres af særlige folk bag. Der er flere fede højdepunkter af fremragende historiefortælling, men også nervepirrende spænding (shootout-scenen med Hank er fantastisk). Humoren er næsten skåret helt væk, og enkelte afsnit er måske lidt tunge i røven (laboratorie-scenen med fluen) trækker i særdeleshed lidt tænder ud, selvom den også var ganske morsom. Så altså, mere end vellykket sæson, dog med et par afsnit hist og her, som ikke liiiige ramte 100% plet, men stadig absolut godkendt.

5/6
Gravatar

#17672 MMB 12 år siden

Ispep (17671) skrev:
Breaking Bad sæson 3

Sæson 3 fortsætter overraskende de gode takter, hvor vores centrale personer nu er et led i større planer. Vi får indblik i organiseret kriminalitet, hvidvaskning af penge, omkostningerne (økonomiske såvel som de menneskelige), masseproduktion etc. Det hele er blevet en professionel forretning, som styres af særlige folk bag. Der er flere fede højdepunkter af fremragende historiefortælling, men også nervepirrende spænding (shootout-scenen med Hank er fantastisk). Humoren er næsten skåret helt væk, og enkelte afsnit er måske lidt tunge i røven (laboratorie-scenen med fluen) trækker i særdeleshed lidt tænder ud, selvom den også var ganske morsom. Så altså, mere end vellykket sæson, dog med et par afsnit hist og her, som ikke liiiige ramte 100% plet, men stadig absolut godkendt.

5/6

Skam dig, 5/6 er en uværdig karakter. :P Desuden synes jeg også, "Fly" er et fantastisk afsnit, der virkelig illustrerer,
hvor langt ude Walter er kommet, og hvor svært han har det med ikke at have kontrol over sit liv. Samtidig viser afsnittet, at det ikke kun er pengene, som er drivkraften.
Gravatar

#17673 Ispep 12 år siden

Foeller min gode ven. Jeg ved godt hvad afsnittet handler om. No need to explain. Men når der bruges 45min på at jage en flue (uanset hvad scenen prøver at sige) så synes jeg pointerne bliver slået fast med syv tommer søm :D Men ideen er stadig glimrende - det blev blot lidt for gentagende.
Gravatar

#17674 MOVIE1000 12 år siden

gi-jones (17665) skrev:
Den første er jo en Don Bluth klassiker, men så er det vist også det. Lidt ligesom som "Land Before Time"...

I det mindste er det ikke gået så voldsomt som med Landet for længe siden, hvad er der lige i den serie 13 film og en tv serie?

Men synes det er fedt Speilberg producerede disse film, en anden barndomsfilm jeg prøver at skaffe, som jeg også havde rigtig gode minder om er "Den tapre lille brødrister"
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17675 MMB 12 år siden

Ispep (17673) skrev:

Foeller min gode ven. Jeg ved godt hvad afsnittet handler om. No need to explain. Men når der bruges 45min på at jage en flue (uanset hvad scenen prøver at sige) så synes jeg pointerne bliver slået fast med syv tommer søm :D Men ideen er stadig glimrende - det blev blot lidt for gentagende.

Det er poesi, fortæller jeg dig. ;) Nej, ikke så begivenhedsrigt som mange andre episoder, men et helt fantastisk afsnit, der griber det hele anderledes an og sætter hovedpersonerne endnu mere i centrum end normalt. Dejligt forfriskende.
Gravatar

#17676 Ispep 12 år siden

:D

Mit ankepunkt er lidt spilletiden og ikke tanken bag. Så vi kan så sandelig godt blive enige om, at afsnittet indeholder indhold :D Jeg ved så ikke lige om 45min er berettiget, men okay. Det er heller ikke kun dét afsnit der trækker læsset en anelse ned i karakteren ift. de to første sæsoner - men sådan lidt hist og her, synes jeg 3 sæson havde en tendens til at køre lidt med trukket håndbremse (ikke meget dog, jeg giver jo stadig 5/6). Men indtil videre, hvis jeg skulle vælge en favorit, så er det nok sæson 1, som jeg mener har den rette blanding af flere ting, som jeg elsker. Kan sagtens se formålet hvor det hele kører hen, det er ikke det, men sæson 1 er lige i skabet. Men lad os da se hvordan sæson 4 runder af.
Gravatar

#17677 MMB 12 år siden

Ispep (17676) skrev:

:D

Mit ankepunkt er lidt spilletiden og ikke tanken bag. Så vi kan så sandelig godt blive enige om, at afsnittet indeholder indhold :D Jeg ved så ikke lige om 45min er berettiget, men okay. Det er heller ikke kun dét afsnit der trækker læsset en anelse ned i karakteren ift. de to første sæsoner - men sådan lidt hist og her, synes jeg 3 sæson havde en tendens til at køre lidt med trukket håndbremse (ikke meget dog, jeg giver jo stadig 5/6). Men indtil videre, hvis jeg skulle vælge en favorit, så er det nok sæson 1, som jeg mener har den rette blanding af flere ting, som jeg elsker. Kan sagtens se formålet hvor det hele kører hen, det er ikke det, men sæson 1 er lige i skabet. Men lad os da se hvordan sæson 4 runder af.

Jeg kan da også sagtens forstå sin holdning! :) Sæson 4 er den bedste, det har jeg jo allerede fortalt. ;)
Gravatar

#17678 Sweetiebellefan 12 år siden

Granny

Hvis du vil se en film om den russiske hverdag, så se denne.

Her foregår filmen omkring krigen i Tjetenien.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17679 Hr. Nielsen 12 år siden

#17676 Tror du også det kan have noget at gøre med, at du kører træt i det? Ved jo, du før har nævnt at du begynder at kede dig ved så lange serier.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17680 Ispep 12 år siden

Det ved jeg såmænd ikke. For niveauet er jo stadig højt nok til interessen ikke er røget. Vil dog ikke udelukke at trætheden langsomt har sneget sig ind, men der var afsnit som træk lige rigeligt ud, uden at jeg følte jeg fik "mere for pengene".

Skriv ny kommentar: