Gravatar

#17701 Hr. Nielsen 12 år siden

#17699 På den måde:) Takker.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17702 Skeloboy 12 år siden

BN (17700) skrev:
Hehe. Den havde jeg godt set komme. Utroligt, at du og jeg har den samme nummer 1 på vores toplister! ... Men ikke desto mindre sandt og bekræftende for den gode smag! ;-)

Hehe. Vi har jo masser af film til fælles - især når vi bevæger os lidt tilbage i filmhistorien.

Men jeg er bare ikke så meget til "moderne" action. Og med det mener jeg film, der hovedsagligt er lavet på en green screen og computer. Det bliver alt for kunstigt.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17703 BN 12 år siden

Skeloboy (17702) skrev:
Vi har jo masser af film til fælles - især når vi bevæger os lidt tilbage i filmhistorien.

True. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17704 Batsy 12 år siden

Iron man 3

Bedste iron man film, en fremragende slutningen på Roberts æra som Iron man, men hvis han er ikke i The Avengers 2, så er far skuffet.. rigtig skuffet.

Men underholdene er den, The Mandarin er da en herligt mindeværdig skurk :D

8-9/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#17705 misuma 12 år siden

Hemlock Grove

Så blev jeg færdig med serien og nød hvert sekund. Jeg kan stadig ikke blive enig med mig selv, om seriens tråde blev flettet ordentlig sammen til slut, og om det er nødvendigt.

4,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17706 Skeloboy 12 år siden

Ugens film! Og det blev lige til et par stykker :)

Den hurtige oversigt!

The Gold Diggers, 4/10
The Tango Lessons, 7/10
Ginger & Rosa, 8/10
Viva Zapata!, 7/10
Wild River, 8/10
Splendor In The Grass, 8/10
Woman of the Year, 8/10
Keeper of the Flame, 9/10
Pat & Mike, 7/10
Prison, 7/10
Summer Interlude, 8/10
Waiting Women, 7/10
Summer With Monika, 8/10
Smiles of Summer Night, 9/10
The Magician, 8/10
From the Life of the Marionettes, 7/10
The Dark Knight, 5/10 (for anmeldelse, se ovenfor)

[u]3 film af Sally Potter

The Gold Diggers

Sally Potters første film er en feministisk, radikal og eksperimentalfilm. Det lykkedes ikke helt for hende, for på trods af den korte spiltid, er den ret kedelig og alt for rodet. Julie Christie kan ikke redde det den. Den er dog ikke helt uden kvaliteter, og billederne er ganske smukke – det vidner om hendes æstetiske sans, som også kommer til udtryk i hendes senere film.

4/10

----

The Tango Lessons

Æstetik er netop hvad The Tango Lessons er om: Sally Potter spiller sig selv – som forfatter, der har skriveblokade til en film, der hedder Rage(også titelen på hendes film fra 2009). Hun kaster sig over tangoen, og netop tangoscenerne er ganske smukke. Der opstår sød musk mellem hende og hendes underviser, men de kan ikke helt finde hinanden.

Filmen havde fået en karakter højere, hvis ikke det var for Sally Potter selv. Hun burde have fundet en skuespiller til at spille sig selv, for hun er ikke specielt god.

7/10

----

Ginger & Rosa

Den nyeste film fra Sally Potter, der har en del interessante film bag sig. I Danmark har den fået middel til dårlige anmeldelser, og i USA har den fået middel til gode anmeldelser. Jeg var ret vild med filmen, og det er et fremragende periode-stykke, hvor frygten for en atomkrig er på sit højeste.

Skuespillet er lidt ”off”, men jeg tror, at det er bevidst. Det giver en slags uvirkelig distance til filmen, og for mig er det med til at øge den uvirkelige frygt, det må være at have en atomkrig tæt på.

8/10

--------

[u]3 film af Elia Kazan

Viva Zapata!

Marlon Brando er overbevisende som den mexicanske helt, Emiliano Zapata, Det er et periode-drama og en biografi, og det er også en ret så god film, der dog lider lidt af en uengageret fortællestil.

7/10

----

Wild River

Montgomery Clift og især Jo Van Fleet er helt suveræne i dette drama. Clift arbejder for staten, og har til opgave at få Fleet til at flytte, fordi hendes hus ligger i vejen for en dæmning. Men hun vil absolut ikke give sige, og det bliver ikke lettere for Clift, da han forelsker sig i hendes barnebarn.

Velspillet og godt drama!!!

8/10

----

Splendor In The Grass

En historie om opvækst og kærlighed. God! Og en superkort anmeldelse :)

8/10

--------

[u]3 film med Spencer Tracy & Katharine Hepburn

Woman of the Year

Den første Tracy/Hepburn-film er noget af en debut. De er forrygende sammen fra første scene! Hepburn er den succesfulde og selvstændige politiske journalist, mens Tracy er down-to-earth sportsjournalisten. De finder hurtigt sammen, og filmen handler ikke om, at de falder for hinanden, men om deres forhold.

Der er både varme og humor ifilmen, og den er bestemt anbefalelsesværdig!

8/10

----

Keeper of the Flame

Dette er IKKE en kærlighedshistorie som sådan, og det er nu meget rart at se, at det ikke er endnu en Tracy-render-efter-Hepburn-film. Robert Forrester er en amerikansk helt, der dør en tragisk død. Derfor vil Tracy skrive den historien om helten, men efter han møder Forresters kone, Hepburn, er sandheden ikke helt, som han tror.

Det er knivskarp spillet, fedt soundtrack og superspændende historie!

9/10

----

Pat & Mike

Den 7. Tracy/Hepburn-film. Pat er en kvindelige, atletisk sensation, Mike er en promoter med forbindelse til mafiaen. Selvfølgelig falder de for hinanden – men desværre brænder deres samspil ikke helt igennem lærredet. Hver for sig er de dog forrygende. Historien har ikke mange fejl, men Pat er blevet gjort lidt for perfekt. Hun kan simpelthen det hele: golf, tennis, boksning, ridning, baseball etc.

7/10

--------

[u]7 film af Ingmar Bergman

Prison

En film-i-en-film om helvede på jord! Prison er Bergmans første film, hvor han selv har stået for hele den kreative proces. Og den er ganske, ganske dyster. I starten ser vi en pitch af en film, og senere bliver denne film så handlingen. I filmens film handler det om to personer, der lever i deres eget personlig helvede, og som finder sammen.

Der er en del tekniske vidunderligheder i filmen, og fotograferingen er fantastisk. Dog mangler den lidt den følelsesmæssige slagkraft, som Bergmans senere film har. Dertil er den ikke stram nok, men det er bestemt en god film!

7/10

----

Summer Interlude

En ældre ballerina for tilsendt en gammel dagbog. Det får hende til at tænke tilbage på en anden tid, da hun oplevede en sommers store kærlighed. Hendes nuværende liv består af ballet og en elsker, som hun ikke kan fordybe sig 100%.

Det er en smuk film og en film om rigtige personer. Den er rørende og velspillet.

8/10

----

Waiting Woman

En gruppe kvinder venter på, at deres mænd kommer hjem. I mellemtiden taler de om episoder i deres forhold. Den starter ret suverænt, men desværre er ikke alle episoderne lige interessante at følge.

7/10

----

Summer With Monika

En sommers forelskelse bliver lidt mere alvorlig end forventet. Fra romantisk komedie til realistisk drama.

8/10

----

Smiles of Summer Night

En dejlig let Bergman-komedie om utroskab! Mange sjove momenter og en let tone gør denne film til en lille lækkerbisken!

9/10

----

The Magician

En form for thriller, hvor Max Von Sydow tilsyneladende spilleren stum magiker. Rigtig spændende!

8/10

----

From The Life of the Marionettes

Det starter med et mord – og derefter kommer det til en glædesløs historie om et ægtepar i problemer. Tonen er den depressive Bergman, og selv med tyske skuespillere formår han at få superspil ud af blot samtaler. Men den afbrudte og opdelte historie er lidt for tung i længden, og selvom det meget spændende, skal lige tag sig lidt sammen for at bevare interessen.

7/10

--------
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17707 misuma 12 år siden

Nightmare On Left Bank/Linkerouver

Belgisk krydsning mellem 'Rosemary's Baby' og Triers 'Riget'.

4/6
Gravatar

#17708 Sweetiebellefan 12 år siden

Chernobyl Diaries

Serbien lægger kulisser til denne gyser hvor nogen folk strander i Chernobyl sent om natten.

Et af sidste sommers højdepunkter.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17709 misuma 12 år siden

Asylum Blackout/The Accident

Køkkenpersonalet på en psykiatrisk institution får sig en lang nat da strømmen ryger.

Filmen foregår i 80'erne. (Hvor er det forfriskende at se en film uden div. mobilscenarier). Ret hurtigt fik jeg en Assault On Precinct 13-vibe, hvilket faktisk bliver nævnt i ekstramaterialet.

Skuespillet føles fri fra karikerede personligheder og unødvendig sniksnak.

Angsten og horroren føles så pokkers ægte, at jeg tog mig selv i at vride lidt i afsky.

5/6
Gravatar

#17710 misuma 12 år siden

White Squall/Skibbrud

Målt efter gåsehudsfaktoren, så står oplevelsen lige pt til 6/6

Skriv ny kommentar: