Gravatar

#1771 filmz-jonasgr 15 år siden

The Soloist

Gab siger jeg bare. En umiddelbart interessant historie, som bare ikke bliver eksekveret særlig godt. Kedelig, forudsigelig og uden det nødvendige drama. Det føles som om at Downey Jr. kører på autopilot og man kommer ikke ind under huden på Ayers eller Lopez. De er ret så endimensionelle. Jovist lider Ayers af skizofreni eller en lignende sygdom, men man går ikke nok ind under huden på personen og f.eks ser på hvad der er skyld i dette, i hvert fald ikke på en tilfredsstillende måde. Resultatet er at man er ligeglad med personen, han er ikke så interessant som han kunne være fremstillet og musikken hænger mærkeligt i baggrunden. Her har vi en mand med et kæmpe musikalsk talent som lever på gaden, men der bliver bare ikke brugt særlig meget tid på musikken. Den er mere interesseret i at fortælle en historie om forholdet imellem Ayers og Lopez og ja det er slet og ret uinteressant og kedeligt.

5/10

Coraline

En rigtig flot film, men med en historie som nok ikke appelerer rigtig til mig. Historien er temmelig ordinær. Pige er træt af sine forældre og søger trøst i en fantasiverden som ser bedre ud end den i virkeligheden er. Og så skal man igennem det sædvanlige historiemønster. Men den er vanvittig flot lavet og det skal den have cadeux for og stemmeskuespillet er for det meste også godt.

6/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1772 Benway 15 år siden

#1769 Du er velkommen. Jeg ville bare ønske, at flere af hans film fik samme fine behandling - så mange af dem har aldrig fået en ordentlig udgivelse - men så er det dog i det mindste opmuntrende, at se Criterion gøre et så stort og fornemt arbejde med disse to.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#1773 jessup 15 år siden

#1763 har set begge film men de står fjernt - F for fake ser Kael (så vidt jeg husker) som et genmale på hendes kritik af auteur teorien - giver det mening?
This is just until June
Gravatar

#1774 Benway 15 år siden

#1773 Det skal jeg ikke kunne sige, men sådan kan filmen måske godt læses. Særlig i forhold til debatten om Kanes manuskript. Hun bliver dog ikke nævnt med et ord i hverken filmen eller på noget af det ekstramateriale, jeg har set.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#1775 filmz-Bruce 15 år siden

Så er Robert Harris ENDELIG kommet med sin vurdering af Gladiator på blu-ray, den mand jeg sætter mest lid til, når det kommer til at kunne skelne skidt og kanel fra hinanden, når det kommer til billedkvalitet. Manden har trods alt restaureret Lawrence of Arabia, Vertigo og Godfather, så jeg tillader mig at tro, han ved bedst. Uddrag herunder:

Let's return to the concept of "size dependent" for a moment. Anyone viewing this film on a screen up to about 40" or even a bit larger should have no problems. This is because the discs negative attributes, inclusive of a softening of the image, and the requisite addition of sharpening, which gave the standard definition DVD its acceptability, are no where in the league of that found on Patton and Gangs. The Academy Award winning special effects, which have been affected by the processing, along with a myriad of other digital problems, simply don't show up at the smaller size. Yes, this includes the errant arrows.

Run them at a good, modern, high-end home theater size, however, of 100 inches or thereabouts, and they become all too obvious. Again, not so obvious as Patton or Gangs, but when compared to the extended footage, an obvious loss of the quality that should have been on screen.

...

If I ruled the world, which unfortunately, I don't, I would do the following:

Go back to original film elements, scan them in 4k, re-insert the extended footage, and view the resultant HD master for quality on a LARGE SCREEN. 35 or 40 inches will not do. Once it is found that things are truly in order, do a running change between printings, with some indication to the interested consumer on the packaging. Make it known that a new printing up to Sapphire standards is available, and institute an exchange program for those with home theaters of high enough quality to perceive the upgrade and who desire it. Is this making lemonade from lemons? Possibly. But in providing the product that should have been in the marketplace initially, all bases end up covered.

Can I give Gladiator as it stands a recommendation?

I'm afraid that I can't
. But with the requisite changes and upgrade to what should have been released, Gladiator would then rate Very Highly. We'll wait to see what the next move is, hope that the studio stands behind what I'm certain was its intended product, as opposed to what was released, and then re-visit.

Artikel
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1776 jessup 15 år siden

Ingloriuis Basterds - fremragende underholdning.
This is just until June
Gravatar

#1777 Bates 15 år siden

The Day The Earth Stood Still (2008).

Slukkede efter 1 time...forfærdelig film.
Gravatar

#1778 wimmie 15 år siden

Enig - og jeg så endda hele filmen. Den blev ikke bedre til slut, så du missede intet.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1779 DarkLight 15 år siden

Infestation
[url=

God underholdning på en mandag aften. Man skal ikke tage den alt for alvorligt, som traileren nok give et lille hint til *host* :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#1780 Skeloboy 15 år siden

Buddha Collapsed Out of Shame, 2007

Det nyeste skud på Mahkmalbaf-stammen er Hana Mahkmalbaf. Hvis hun kan leve op til far Mohsen og søster Samira, så er det imponerende. Blot 19 år var hun da denne film blev lavet.

Filmen starter ikke overraskende med Talibans sprængninger af Buddha-statuerne. Som jeg betragter som en af de største ødelæggelser af kulturskatte nogensinde. Det er gjort med effektiv musik, der dikterer følelsen, men billedsiden bestemmer ikke noget for os. Det ændrer ikke på, at jeg fik kuldegysninger.

Herefter følger kameraet Baktay, en 6.årig pige der får alt i verden vil gå i skole. Så er man på vagt: hele filmen kan falde, hvis hovedpersonen ikke kan spille ordentligt. Men det gør hun heldigvis.

Som så mange andre af Mahkmalbaf-klanens film, handler denne om fattigdom, krig og kvinder. Det er fortalt på en ganske usentimental og dokumentarisk facon, som er et kendetegn ved iranske film. Vi bliver ikke fortalt, hvad vi skal tro og mene. Under hendes kamp bliver vi ført igennem adskillige hjerteskærende scenarier. Den er præget af lidt for lange sekvenser, som f.eks. hendes forsøg på at sælge æg, der varer over 6 min af de første 20 min.

Men på trods af en lidt ujævn spændingskurve, så er det en stærk, grum men også fantastisk film. Livet er ikke let for folk i Afghanisten, og ved at bruge en 6-årig, uskyldig pige, forstærkes effekten.

5/6
IMDB

Still af Bakhtay

Skriv ny kommentar: