Gravatar

#1791 Kruse 15 år siden

Sunset Blvd.

Wauw! Sikke en fantastisk film! Den eneste anden Billy Wilder film som jeg har set er "Stalag 17" som er en rigtig god film, men "Sunset Blvd." er i en helt anden liga. Den er straks røget højt ind på min liste over favoritfilm.

6/6

Jeg skal helt sikkert se flere Billy Wilder film, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad folk vil anbefale? "Double Indemnity", "The Apartment", "Some Like It Hot" og "Ace in the Hole" har jeg allerede smidt på min liste over film som der skal købes. Hvad kan ellers anbefales?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1792 McPeter 15 år siden

Har lige set Dykkerklokken og Sommerfuglen i TV. Den var fantastisk flot og meget bevægende. Blev dog lidt forstyrret af nogle mails som jeg skulle svare på og da jeg ikke fatter et klap fransk blev det lidt svært at følge med 100% af tiden. Er ikke vant til at se film i TV hehe. Kunne sagtens finde på at købe den på dvd til et gensyn på et tidspunkt.

Med forbehold da jeg ikke så 100% af filmen, så må jeg dog indrømme at jeg varmt kan anbefale den.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#1793 Bony 15 år siden

heTTeh - Du får virkelig set nogle skønne film for tiden. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1794 McPeter 15 år siden

Jeg må se at få set Nuevo Cinema Paradiso hvis den ligefrem er bedre end Casablanca som jo ellers er en af mine stor-favoritter. ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#1795 filmz-Bruce 15 år siden

Jeg tog på en mainstream tur med Robert Langdon til Rom, til møde med

Engle og Dæmoner - BD

Havde set den i analog version i Frederiksberg biograf, hvilket var en frygtelig oplevelse og jeg havde forudset, at det blev ganske anderledes i HD. Ganske rigtigt. Flot billed, hvor kun en anelse mangel på skarphed og detaljer i sort var eneste svaghed. Nærbilleder afslørede ingen brug af DNR. Lyden (DTS-HD MA) var god, meget fyldig og en god klar dialog. Flot brug af atmosfærisk surround lyd i stille sekvenser.

Filmen var, som Ron Howard film er flest. Godt håndværk, med flair for detaljer, men med en eksekvering, som på bundlinien giver underskud af spænding. Tom Hanks er god som den alvidende såkaldte symbologist. Hans store styrke er efterhånden hans alder, at han har fået en middelalderlig karisma, som gør ham troværdig som gådeløser, hvor f.eks Nicolas Cage fejler grumt i National Treasure.

Desværre eksekveres historien alt for hurtigt trods de 138 minutters spilletid (Extended Cut). Når Hanks brillierer med hans alvidenhed og deduktion af de forelagte præmisser, så fungerer Engle og Dæmoner bedst. Desværre indeholder filmen også en pæn del aktionsekvenser, som er limen mellem Hanks' veje igennem det historiske Rom og disse er drænet for spænding. Filmen kunne sagtens have brugt en time mere til spændingsopbygning, eller skåret ned på et par af de eksisterende mellemspil for at give mere kød på resten. Men Howard har aldrig været den rigtige mand til denne franchise, som virkelig kunne have været sublim, havde den rette inspirator stået bag kameraet. Det gør den rette inspirator ikke og derfor har vi nu fået to middelmådige film, som burde have været i klasse med Indiana Jones.

Film: 6/10
Billed: 9/10
Lyd: 9/10

Sunset Boulevard er topklasse. Ren 10'er! Double Indemnity er en af de bedste film noirs nogensinde. Formidabel. The Apartment, en sjov og meget intelligent komedie med vanlig Wildersk vid. Wilder fortsatte på en måde den gamle 30'er tradition med screwball komedier som His Girl Friday. Replikkerne var veltænkte og de kom som en lind strøm gennem hans film, ligeså i Some Like it Hot. Derudover skal du se Lost Weekend, Sabrina, Witness for the Prosecution. Derudover kan jeg rigtig godt lide den mindre kendte Avanti.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1796 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg mangler sgu også stadig Sunset Boulevard, men jeg synes bestemt ikke Cinema Paradiso er bedre end Casablanca. Det er en hyggelig lille feel-good film, men Casablanca anser jeg stadig som noget af det bedste filmhåndværk nogensinde.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1797 jessup 15 år siden

Eden lake (2008-UK)

En ubehagelig thriller/horror film der på fineste vis spiller på frygten for sindsyge unge/børn og meningsløs vold. Intet nyt under solen men meget effektivt udført.

4.5/6
This is just until June
Gravatar

#1798 Kruse 15 år siden

#1794 og #1796: Jeg ved nu heller ikke om jeg faktisk synes at Cinema Paradiso direkte er bedre end Casablanca, men på dagen jeg så Casablanca følte jeg bare ikke at jeg ville give den 6/6. Normalt bruger jeg ikke decimal tal, så Casablancas 5,5 kan faktisk være ligeså godt som den 6/6 jeg har givet til Cinema Paradiso. 6/6 betyder jo ikke at filmen nødvendigvis er en 10/10 (Hvilket jeg heller ikke synes at den er). 5,5 er en anden måde at sige 6/6, men stadig gøre det klart at jeg ikke synes at den helt er ligeså god som nogle af mine favoritter Strangers on a Train, 12 Angry Men og Sunset Blvd.

Jeg skrev om Cinema Paradiso og Casablanca på to forskellige dage, men jeg satte dem ind i samme indlæg her på filmz. Men derfor var det nu stadig Cinema Paradiso som jeg blev mest overrasket af.
Gravatar

#1799 Highland Park 15 år siden

#1798: Du var aldrig blevet rodet ud i den snak, hvis du havde undladt at give filmene karakterer. ;)
Jeg vil give dit indlæg 1,7/pi.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#1800 Kruse 15 år siden

#1799: Jeg giver egentligt også kun karakterer for god ordens skyld. Det er ikke altid at jeg lige ved hvilken karakter jeg vil give, da man jo nogen gange lige skal have en film på afstand inden man bedømmer den. Så fremover vil jeg nok undlade at give karakter med mindre at jeg er 100 % sikker.

Jeg takker for din karakter....tror jeg nok? ;)

Skriv ny kommentar: