Jason Statham spiller hård politimand i London, som er på sporet af seriemorderen "The Blitz der dræber.. politimænd.
Troede jeg skulle være vidne til en fuldstændig ligegyld thriller-krimi, men må indrømme jeg blev glædeligt overrasket! Jason Staham skinner igennem som den hårdførte detektiv og specielt Aidan Gillen gør det godt som psykotisk morder. Jeg er vild med filmens rå og voldelige tilgang, da man godt kunne frygte denne ville være mere seer-venlig, hvilket dog ikke ville passe den.
Filmen kæmper dog med nogle ligegyldige side-historier og pusten går desværre lidt af mod slutningen (specielt omkring morderens motiver)...
Men alt i alt en gangske habil lille thriller, som helt sikkert er værd at smide en halvanden time efter, men hellere ikke noget der hænger ved særlig lang tid efter.
Efter jeg har fået ny BD-afspiller, har jeg igen fået blod på tanden mht. at få set nogle af de film, jeg har stående på hylderne, men ikke har fået set endnu, så i dag fik jeg set tre:
Shame God og flot film, virkelig stemningsfuld, gode præstationer og Michael Fassbender er virkelig ved at blive en af de helt store (i mere end en betydning, nudge, nudge). Jeg er ikke helt oppe at ringe, ligesom så mange andre har været, men den kan anbefales, ingen tvivl.
Colossus: The Forbin Project Jeg har læst bogen et par gange, hvilket var et rent tilfældigt køb på et bibliotek, hvor de solgte ud af brugte bøger. Jeg spottede også, at den åbenbart er på tegnebrættet mht. et remake, åbenbart med Will Smith, nu da han havde så meget held med "I Am Legend", eller...
Anyways, filmen har naturligvis nogle mangler i forhold til bogen, men overall er det en rigtig fin sci-fi-film af den gamle skole, som jeg holder ret meget af. Den har ikke mesterværkstatus, men jeg kunne forestille mig, at den måske har noget kultklassikerstatus, det er dog første gang, jeg ser den og var faktisk ikke klar over, at den var blevet filmatiseret.
God stemning, fornuftige skuespillere og det er især sjovt at se den gamle teknologi, i en verden, hvor man i dén grad var bange for dedér computere, så den får også en anbefaling med på vejen. Den britiske dvd står i øvrigt rigtig flot og kommer den på BD en dag, er jeg lidt i tvivl om hvorvidt de kan få meget mere ud af den.
The Music Never Stopped
Jeg missede den i biffen desværre og har haft den stående et stykke tid, men blev ved med at glemme at se den. Dette er J.K. Simmons' film, ingen tvivl om det, han er virkelig dygtig til at levere en varm og troværdig præstation. Filmen ramte mig ikke helt så dybt, som jeg havde regnet med, men jeg fik da et par fugtige øjne undervejs, så den er bestemt ikke helt forkert på den. Masser af god musik fra 60'erne og 70'erne, så en tredje anbefaling herfra.
#18081 Wangsgaard 12 år siden
#18082 misuma 12 år siden
Der var laaaaaangt mellem grinene, både fra store og små.
#18083 Mikkel Abel 12 år siden
Jason Statham spiller hård politimand i London, som er på sporet af seriemorderen "The Blitz der dræber.. politimænd.
Troede jeg skulle være vidne til en fuldstændig ligegyld thriller-krimi, men må indrømme jeg blev glædeligt overrasket! Jason Staham skinner igennem som den hårdførte detektiv og specielt Aidan Gillen gør det godt som psykotisk morder. Jeg er vild med filmens rå og voldelige tilgang, da man godt kunne frygte denne ville være mere seer-venlig, hvilket dog ikke ville passe den.
Filmen kæmper dog med nogle ligegyldige side-historier og pusten går desværre lidt af mod slutningen (specielt omkring morderens motiver)...
Men alt i alt en gangske habil lille thriller, som helt sikkert er værd at smide en halvanden time efter, men hellere ikke noget der hænger ved særlig lang tid efter.
4/6
#18084 misuma 12 år siden
Begge er set og indtrykket? Saw-serien i ny lakering.
3/6
#18085 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden
Shame
God og flot film, virkelig stemningsfuld, gode præstationer og Michael Fassbender er virkelig ved at blive en af de helt store (i mere end en betydning, nudge, nudge). Jeg er ikke helt oppe at ringe, ligesom så mange andre har været, men den kan anbefales, ingen tvivl.
Colossus: The Forbin Project
Jeg har læst bogen et par gange, hvilket var et rent tilfældigt køb på et bibliotek, hvor de solgte ud af brugte bøger. Jeg spottede også, at den åbenbart er på tegnebrættet mht. et remake, åbenbart med Will Smith, nu da han havde så meget held med "I Am Legend", eller...
Anyways, filmen har naturligvis nogle mangler i forhold til bogen, men overall er det en rigtig fin sci-fi-film af den gamle skole, som jeg holder ret meget af. Den har ikke mesterværkstatus, men jeg kunne forestille mig, at den måske har noget kultklassikerstatus, det er dog første gang, jeg ser den og var faktisk ikke klar over, at den var blevet filmatiseret.
God stemning, fornuftige skuespillere og det er især sjovt at se den gamle teknologi, i en verden, hvor man i dén grad var bange for dedér computere, så den får også en anbefaling med på vejen. Den britiske dvd står i øvrigt rigtig flot og kommer den på BD en dag, er jeg lidt i tvivl om hvorvidt de kan få meget mere ud af den.
The Music Never Stopped
Jeg missede den i biffen desværre og har haft den stående et stykke tid, men blev ved med at glemme at se den. Dette er J.K. Simmons' film, ingen tvivl om det, han er virkelig dygtig til at levere en varm og troværdig præstation. Filmen ramte mig ikke helt så dybt, som jeg havde regnet med, men jeg fik da et par fugtige øjne undervejs, så den er bestemt ikke helt forkert på den. Masser af god musik fra 60'erne og 70'erne, så en tredje anbefaling herfra.
#18086 MOVIE1000 12 år siden
Jeg så The collector for første gang i lørdags, hvor har du set The Collection henne, kan ikke finde dne nogensteder.
#18087 misuma 12 år siden
#18088 Lord Beef Jerky 12 år siden
Den har da været på amazon i lang tid.
#18089 MOVIE1000 12 år siden
Jeg køber aldrig hos amazon.
#18090 Collateral 12 år siden
Hvorfor?