Elwood er helt enig i dine bemærkninger på begge film, det med at de skal gå efter den hæse batman film virkede godt i Nolans film, men ikke i andre og det er en skam. Der er også andre helt fine batman skuespiller derude, borset fra Kevin the legend, så synes jeg nu ham i The batman, The brave and the bold var vældig fine som batman. Peter Weller var dog helt superb som batman, that guy is awesome!
-Var dog underholdt lige så meget af TDKR som BTDKR, som begge er drøn hamrende fantastiske film. Især soundtracket, hvor man første gang ser det ikoniske billede at batman, og så lynet slår ned se det var et rigtig fedt moment, awesome awesome.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Er det et mesterværk? nej det er det squ ikke, er det et makværk nej, er den middelmådig nej det er den ikke, den er squ fremragende.
Skuespillet her fejler intet, Henry cavil er min favorit superman indtil videre, ja jeg synes de ældre film er kedelige og middelmådige. Guess im into the more chaotic action, than øhm er det action eller leger de i superman I og II?
Michael shannon sparker røv, og giver os en sårbar, nødvendigt onde skurk, som jeg fortrækker mere end den klassiske kliche Terrence Stamp Zod (han var dog en fed skurk, no doubt, men kedelig film)
Russel Crowe spiller forrygende, og er højdepunktet i filmen sammen med den sexede Kommandør spillet af Antje Traue. Hold kæft hun var en badass, og hun havde squ æren for at give os den bedste action scenen i filmen.
Action sekvenserne, som der var mange af og i store dele synes jeg sparkede røv, de var brutale, kyniske og især den sidste scene med Zod og Kal El/clark kent/superman whatveves, var en herlig lille detalje om Morale. Jeg havde sympati for Klark, og dem han mistede havde jeg samme for, selv skurken Zod kunne jeg godt have givet et lille skulderklap. Så jeg forstår ikke hvorfor nogen synes at der manglede bedre persongalleri, for jeg synes Zod her, Jor El, planten krypton var meget mere fokuseret på end de andre superman film, som egentlig kun gav en dille om Superman og hvor god, og super han var.
Det eneste som jeg kan sætte øv på er, Louis og Supermans lidt forhastede kærligheds drama, de skulle have gemt det til forsættelsen, og kun givet også må hints af kærlighed i den her film, som eksempel i ørkenen, Holding hands already???
Borset fra det, var jeg rigtig godt underholdt, et fremragende soundtrack af Hans Zimmer, fede action sekvenserne, som jeg ikke faldt kedelige heldigvis, de gjorde den sidste kamp mellem Zod og Man of steel helt perfekt, glæder mig til at se den igen på blu ray. Der squ egentlig også mange rigtige fede Easter eggs!
8/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
While The City Sleeps, Fritz Lang 1956 Mediamogulen Amos Kyne dør, og efterlader hans imperium til hans søns, Walter. I stedet for at overtage selv som direktør, laver han en "konkurrence": den, der først kan finde "The Lipstick Killer", får posten. De tre konkurrenter bruger hver deres metode til at nå deres mål.
Det er en ret spændende film, hvor skuespillet skal nævnes.
8/10
----
Ministry of Fear, Fritz Lang, 1944 Indtil videre den "dårligste" Fritz Lang-film, jeg har set. Der er som sådan ikke noget i vejen med den, men jeg blev aldrig helt opslugt af den. Men Lang's bundniveau er tårmhøjt, så det er bestemt ikke en dårlig film.
7/10
----
You Only Live Once, Fritz Lang 1937 Se, her har vi en lille tæt og knaldgod film! Fra start til slut var jeg på tæerne, og sjældent har det været så spændende at følge en mands skæbne! Lidt over 80 minutters intensitet.
9/10
----
Dablova Past (The Devil's Trap), Frantisek Vlacil 1962 Man følger sig lidt priviligeret, når man ser en lidt svær tilgængelig film. Og når det så er en film af manden bag Marketa Lazarova, The Valley of the Bees og Adelheid, er man spændt!
Dablova Past indeholder mange af de samme elementer som Marketa Lazarova, den er dog en del kortere. Den har desværre ikke samme episke niveau, men der er masser af mystik og et suverænt soundtrack.
7/10
----
The Wicker Man, Robin Hardy 1973
En mærkelig størrelse film - emnet og historien er super, mens den føles meget outdated på nogen områder. Men det er også en mystisk horror/thriller, hvor man konstant er interesseret i dens univers.
8/10
----
Alt i alt en god dag med lidt forskellige film - og et par afsnit af Battlestar Galactica :)
I morgen står den nok på Jodorowskys Sante Sangre og Kieslowskis The Double Life of Veronique. Kan desværre ikke nå mere, fordi jeg skal skubbe dukker og lege med tryllepap :)
You Only Live Once, Fritz Lang 1937 Se, her har vi en lille tæt og knaldgod film! Fra start til slut var jeg på tæerne, og sjældent har det været så spændende at følge en mands skæbne! Lidt over 80 minutters intensitet.
9/10
Oh yeah, den er fantastisk. Jeg genså den faktisk efter, jeg havde skrevet Lang-artiklen og fortrød lidt, at jeg ikke havde smidt et par superlativer mere efter den. :)
Hvis vi får chancen, skal jeg næsten lige vise noget ekstramateriale jeg har på en dvd, hvor Claude Chabrol taler meget passioneret og indsigtsfuldt om netop den film. Bl.a. om det sidste blik som Henry Fonda giver i slutbilledet, hvor det nærmest virker som om, at han ser lige "gennem" lærredet og direkte ind i ens sjæl. Ifølge Chabrol er det faktisk meget få skuespillere, der kan gøre det efter.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Ifølge Chabrol er det faktisk meget få skuespillere, der kan gøre det efter.
Henry Fondas blik er ret unik - og det er hans skuespilstalent også. You Only Live Once er fra 1937, og her er han eminent. Og det er han også 44 år senere i On Golden Pond.
Jeg har for i øvrigt ledt på FB, men kan ikke finde din Fritz Lang-liste?
Jeg har lavet et par små ændringer, men ellers få du den lige her:
M (1931) Das Testament des Dr. Mabuse (1933) Metropolis (1927) Scarlet Street (1945) Die Nibelungen (1924) The Big Heat (1953) Spione (1928) You Only Live Once (1937) Fury (1936) Dr. Mabuse, der Spieler (1922) Man Hunt (1941) Secret Beyond the Door... (1948) The Tiger of Eschnapur (1959) Das indische Grabmal (1959) The Woman in the Window (1944) Moonfleet (1955) Frau im Mond (1929) Ministry of Fear (1944) House by the River (1950) The Thousand Eyes of Dr. Mabuse (1960) While the City Sleeps (1956) Rancho Notorious (1952) Die Spinnen (1920) Der müde Tod (1921) Cloak and Dagger (1946) Hangmen Also Die! (1943) Western Union (1940) Beyond a Reasonable Doubt (1956) Liliom (1934) You and Me (1938) Moontide (1942) The Blue Gardenia (1953) Vier um die Frau (1921) Human Desire (1954) Harakiri (1919) Clash by Night (1952) Das wandernde Bild (1920) The Return of Frank James (1940) American Guerrilla in the Philippines (1950)
Generelt synes jeg hans film bliver bedre ved gensyn. Måske også fordi man i første omgang har travlt med at følge med i plottet, hvorimod man anden gang har mere tid til at dvæle ved hele udtrykket og bemærke, hvor forbløffende rigt på facetter det er. Det er ikke alle film, der er lige gode, men selv de lidt svage har næsten altid et par geniale detaljer.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Man ved man er i kyndige hænder, når man er fanget inden det første minut er gået. Jeg blev fanget af pacingen, lyset....æstetikken. Filmen er en blød sammensmeltning af sci-fi, kærlighed og thriller.
En film som enten kan tolkes simpel eller kompleks. En tolkning jeg stadig tygger på...
#18121 Batsy 12 år siden
-Var dog underholdt lige så meget af TDKR som BTDKR, som begge er drøn hamrende fantastiske film. Især soundtracket, hvor man første gang ser det ikoniske billede at batman, og så lynet slår ned se det var et rigtig fedt moment, awesome awesome.
#18122 Åkepool 12 år siden
Jeg har det på præcis samme måde, så det er ikke bare dig ;)
#18123 Batsy 12 år siden
Er det et mesterværk? nej det er det squ ikke, er det et makværk nej, er den middelmådig nej det er den ikke, den er squ fremragende.
Skuespillet her fejler intet, Henry cavil er min favorit superman indtil videre, ja jeg synes de ældre film er kedelige og middelmådige. Guess im into the more chaotic action, than øhm er det action eller leger de i superman I og II?
Michael shannon sparker røv, og giver os en sårbar, nødvendigt onde skurk, som jeg fortrækker mere end den klassiske kliche Terrence Stamp Zod (han var dog en fed skurk, no doubt, men kedelig film)
Russel Crowe spiller forrygende, og er højdepunktet i filmen sammen med den sexede Kommandør spillet af Antje Traue. Hold kæft hun var en badass, og hun havde squ æren for at give os den bedste action scenen i filmen.
Action sekvenserne, som der var mange af og i store dele synes jeg sparkede røv, de var brutale, kyniske og især den sidste scene med Zod og Kal El/clark kent/superman whatveves, var en herlig lille detalje om Morale. Jeg havde sympati for Klark, og dem han mistede havde jeg samme for, selv skurken Zod kunne jeg godt have givet et lille skulderklap. Så jeg forstår ikke hvorfor nogen synes at der manglede bedre persongalleri, for jeg synes Zod her, Jor El, planten krypton var meget mere fokuseret på end de andre superman film, som egentlig kun gav en dille om Superman og hvor god, og super han var.
Louis og Supermans lidt forhastede kærligheds drama, de skulle have gemt det til forsættelsen, og kun givet også må hints af kærlighed i den her film, som eksempel i ørkenen, Holding hands already???
Borset fra det, var jeg rigtig godt underholdt, et fremragende soundtrack af Hans Zimmer, fede action sekvenserne, som jeg ikke faldt kedelige heldigvis, de gjorde den sidste kamp mellem Zod og Man of steel helt perfekt, glæder mig til at se den igen på blu ray. Der squ egentlig også mange rigtige fede Easter eggs!
8/10
#18124 Skeloboy 12 år siden
While The City Sleeps, Fritz Lang 1956
Mediamogulen Amos Kyne dør, og efterlader hans imperium til hans søns, Walter. I stedet for at overtage selv som direktør, laver han en "konkurrence": den, der først kan finde "The Lipstick Killer", får posten. De tre konkurrenter bruger hver deres metode til at nå deres mål.
Det er en ret spændende film, hvor skuespillet skal nævnes.
8/10
----
Ministry of Fear, Fritz Lang, 1944
Indtil videre den "dårligste" Fritz Lang-film, jeg har set. Der er som sådan ikke noget i vejen med den, men jeg blev aldrig helt opslugt af den. Men Lang's bundniveau er tårmhøjt, så det er bestemt ikke en dårlig film.
7/10
----
You Only Live Once, Fritz Lang 1937
Se, her har vi en lille tæt og knaldgod film! Fra start til slut var jeg på tæerne, og sjældent har det været så spændende at følge en mands skæbne! Lidt over 80 minutters intensitet.
9/10
----
Dablova Past (The Devil's Trap), Frantisek Vlacil 1962
Man følger sig lidt priviligeret, når man ser en lidt svær tilgængelig film. Og når det så er en film af manden bag Marketa Lazarova, The Valley of the Bees og Adelheid, er man spændt!
Dablova Past indeholder mange af de samme elementer som Marketa Lazarova, den er dog en del kortere. Den har desværre ikke samme episke niveau, men der er masser af mystik og et suverænt soundtrack.
7/10
----
The Wicker Man, Robin Hardy 1973
En mærkelig størrelse film - emnet og historien er super, mens den føles meget outdated på nogen områder. Men det er også en mystisk horror/thriller, hvor man konstant er interesseret i dens univers.
8/10
----
Alt i alt en god dag med lidt forskellige film - og et par afsnit af Battlestar Galactica :)
I morgen står den nok på Jodorowskys Sante Sangre og Kieslowskis The Double Life of Veronique. Kan desværre ikke nå mere, fordi jeg skal skubbe dukker og lege med tryllepap :)
#18125 Benway 12 år siden
Oh yeah, den er fantastisk. Jeg genså den faktisk efter, jeg havde skrevet Lang-artiklen og fortrød lidt, at jeg ikke havde smidt et par superlativer mere efter den. :)
Hvis vi får chancen, skal jeg næsten lige vise noget ekstramateriale jeg har på en dvd, hvor Claude Chabrol taler meget passioneret og indsigtsfuldt om netop den film. Bl.a. om det sidste blik som Henry Fonda giver i slutbilledet, hvor det nærmest virker som om, at han ser lige "gennem" lærredet og direkte ind i ens sjæl. Ifølge Chabrol er det faktisk meget få skuespillere, der kan gøre det efter.
#18126 Skeloboy 12 år siden
Henry Fondas blik er ret unik - og det er hans skuespilstalent også. You Only Live Once er fra 1937, og her er han eminent. Og det er han også 44 år senere i On Golden Pond.
Jeg har for i øvrigt ledt på FB, men kan ikke finde din Fritz Lang-liste?
#18127 Benway 12 år siden
M (1931)
Das Testament des Dr. Mabuse (1933)
Metropolis (1927)
Scarlet Street (1945)
Die Nibelungen (1924)
The Big Heat (1953)
Spione (1928)
You Only Live Once (1937)
Fury (1936)
Dr. Mabuse, der Spieler (1922)
Man Hunt (1941)
Secret Beyond the Door... (1948)
The Tiger of Eschnapur (1959)
Das indische Grabmal (1959)
The Woman in the Window (1944)
Moonfleet (1955)
Frau im Mond (1929)
Ministry of Fear (1944)
House by the River (1950)
The Thousand Eyes of Dr. Mabuse (1960)
While the City Sleeps (1956)
Rancho Notorious (1952)
Die Spinnen (1920)
Der müde Tod (1921)
Cloak and Dagger (1946)
Hangmen Also Die! (1943)
Western Union (1940)
Beyond a Reasonable Doubt (1956)
Liliom (1934)
You and Me (1938)
Moontide (1942)
The Blue Gardenia (1953)
Vier um die Frau (1921)
Human Desire (1954)
Harakiri (1919)
Clash by Night (1952)
Das wandernde Bild (1920)
The Return of Frank James (1940)
American Guerrilla in the Philippines (1950)
Generelt synes jeg hans film bliver bedre ved gensyn. Måske også fordi man i første omgang har travlt med at følge med i plottet, hvorimod man anden gang har mere tid til at dvæle ved hele udtrykket og bemærke, hvor forbløffende rigt på facetter det er. Det er ikke alle film, der er lige gode, men selv de lidt svage har næsten altid et par geniale detaljer.
#18128 misuma 12 år siden
Man ved man er i kyndige hænder, når man er fanget inden det første minut er gået. Jeg blev fanget af pacingen, lyset....æstetikken. Filmen er en blød sammensmeltning af sci-fi, kærlighed og thriller.
En film som enten kan tolkes simpel eller kompleks. En tolkning jeg stadig tygger på...
5,5/6
#18129 Kruse 12 år siden
#18130 knipsknips 12 år siden
Anden gang jeg ser den og den fanger mig stadigvæk utrolig meget.
6/6