Jeg går ud fra at det er begge dele du anmelder? Første del er i hvert fald fremragende! Og ramte tegneserien ganske godt. Jeg glæder mig til at få set del 2.
Driver (18102) skrev:
Det er der mange der har gjort eller gør.
Ja, og? Så har de vel også stor engagement. Shane Carruth har bare også enormt talent, hvilket skiller ham ud fra de mange andre.
De fleste af dem, der er slået igennem med at finansiere sine egne film og som stadig er i gamet i dag, har logisk nok også talent - Chris Nolan, Gavin O'Connor m.f.
Jeg påpeger bare, at det nok ikke er hans engagement, der skiller sig ud, for især engagement har næsten alle filminstruktører, ellers tror jeg ikke, man bliver det.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
De fleste af dem, der er slået igennem med at finansiere sine egne film og som stadig er i gamet i dag, har logisk nok også talent - Chris Nolan, Gavin O'Connor m.f.
Nu lå min pointe jo ikke kun i at han selv har finansieret den, men at han også selv har distribueret den, hvilket er et sjældent syn. Han har intet overladt til noget filmselskab på noget tidspunkt.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
The Man From Earth (2007) Endnu en lille perle af en film fra muligvis det bedste filmår, 2007. Den hører dog blandt de mindre kendte titler. The Man From Earth er en lille sci-fi/drama der praktisk talt udspiller sig på en location. En professor afslører en meget usædvanlig hemmelighed/historie overfor sine kollegaer, som både chokerer og vækker samtidig en heftig filosofisk og religiøs debat. Uden at afsløre alt for meget, så er det en fuldstændig formidabel, ambitiøs og eftertænksom film der får tingene til at virke med så simple midler. Der ligger mange fine overvejelser her. Andrei Tarkovsky ville utvivlsomt give håndslag på det her. 5/6
L'illusionniste Forrygende animationsfilm til de mere voksne. Billedskøn og ofte uden dialog, men rammer perfekt balancegangen mellem det sjove, alvorlige og tragiske og det igennem forrygende billedkompositioner. Fantastisk!! 5/6
Har fået set noget kung fu de sidste par dage, og der har været nogen ganske gode imellem. De er hovedsagligt instrueret af Cheh Chang og Chia-Liang Liu(som åbenbart døde for 3 dage siden), to af de store kung fu instruktører fra Hong Kong.
The Avenging Eagle, 1978, 8/10 Blood Brothers, 1973, 6/10 Golden Swallow, 1968, 8/10 Killer Clans, 1976, 5/10 Executioners From Shaolin, 1977, 7/10 Five Shaolin Masters, 1974, 8/10 Mad Monkey Kung Fu, 1979, 7/10 Martial Arts of Shaolin, 1986, 8/10
Jeg vil lige fremhæve et par film: Executioners From Shaolin Ikke den bedste af filmene, men midt i det hele kom der en scene, og wupti! så var jeg lige en tur ned af memory lane. Jeg har ofte tænkte på en film, jeg så i starten af 90'erne, og det var denne! Det er også den første film med Pai Mei (ham, som også er med i Kill Bill...)
Martial Arts of Shaolin Jet Li i en gang kung fu gallore! En sjov tone og en fed koreografi.
Five Shaolin Masters En overflod af kung fu og ikke mindst kung fu med en masse forskellige våben!
The Avenging Eagle Den bedste af dem, og det skyldes ikke mindst en utrolig fed slutkampscene.
----
Kung Fu-film er sgu fede, og det er faktisk selvom de er dårlige :) - men med de her otte film går man næsten ikke galt i byen. De næste der skal købes, er Come Drink With Me, One-Armed Swordsman, The Eight Diagram Pole Fighter og King Boxer(aka Fiver Fingers of Death - filmen, hvor Tarantino har Five Point Palm Exploding Heart Technique fra).
#18131 Driver 12 år siden
Jeg påpeger bare, at det nok ikke er hans engagement, der skiller sig ud, for især engagement har næsten alle filminstruktører, ellers tror jeg ikke, man bliver det.
#18132 Kruse 12 år siden
Nu lå min pointe jo ikke kun i at han selv har finansieret den, men at han også selv har distribueret den, hvilket er et sjældent syn. Han har intet overladt til noget filmselskab på noget tidspunkt.
#18133 Ispep 12 år siden
Endnu en lille perle af en film fra muligvis det bedste filmår, 2007. Den hører dog blandt de mindre kendte titler. The Man From Earth er en lille sci-fi/drama der praktisk talt udspiller sig på en location. En professor afslører en meget usædvanlig hemmelighed/historie overfor sine kollegaer, som både chokerer og vækker samtidig en heftig filosofisk og religiøs debat. Uden at afsløre alt for meget, så er det en fuldstændig formidabel, ambitiøs og eftertænksom film der får tingene til at virke med så simple midler. Der ligger mange fine overvejelser her. Andrei Tarkovsky ville utvivlsomt give håndslag på det her. 5/6
L'illusionniste
Forrygende animationsfilm til de mere voksne. Billedskøn og ofte uden dialog, men rammer perfekt balancegangen mellem det sjove, alvorlige og tragiske og det igennem forrygende billedkompositioner. Fantastisk!! 5/6
#18134 knipsknips 12 år siden
2/6
#18135 misuma 12 år siden
Et frisk og ganske kækt take på Dr Hyde And Jekyll historien.
4/6
#18136 Skeloboy 12 år siden
Takker! Har droppet ideen om at se alt Lang, så tror kun det er Secret Beyond The Door og The Woman In Window, jeg vil skaffe mig mere.
#18137 loki 12 år siden
Yes! The Man From Earth er en yderst seværdig størrelsen, og cementere hvor vigtigt en god historie er for filmen.
#18138 Sweetiebellefan 12 år siden
I en landsby bor der nogen børn og bøllen Orla Frøsnapper.
Imens er cirkus i byen og børnene og Orla vil være med i forestillingen.
Ikke så ringe endda.
8/10
#18139 Skeloboy 12 år siden
The Avenging Eagle, 1978, 8/10
Blood Brothers, 1973, 6/10
Golden Swallow, 1968, 8/10
Killer Clans, 1976, 5/10
Executioners From Shaolin, 1977, 7/10
Five Shaolin Masters, 1974, 8/10
Mad Monkey Kung Fu, 1979, 7/10
Martial Arts of Shaolin, 1986, 8/10
Jeg vil lige fremhæve et par film:
Executioners From Shaolin
Ikke den bedste af filmene, men midt i det hele kom der en scene, og wupti! så var jeg lige en tur ned af memory lane. Jeg har ofte tænkte på en film, jeg så i starten af 90'erne, og det var denne! Det er også den første film med Pai Mei (ham, som også er med i Kill Bill...)
Martial Arts of Shaolin
Jet Li i en gang kung fu gallore! En sjov tone og en fed koreografi.
Five Shaolin Masters
En overflod af kung fu og ikke mindst kung fu med en masse forskellige våben!
The Avenging Eagle
Den bedste af dem, og det skyldes ikke mindst en utrolig fed slutkampscene.
----
Kung Fu-film er sgu fede, og det er faktisk selvom de er dårlige :) - men med de her otte film går man næsten ikke galt i byen. De næste der skal købes, er Come Drink With Me, One-Armed Swordsman, The Eight Diagram Pole Fighter og King Boxer(aka Fiver Fingers of Death - filmen, hvor Tarantino har Five Point Palm Exploding Heart Technique fra).
#18140 duuk74 12 år siden
Ja gu er de fede :D Fedt du har fået set så mange