Jeg har tidligere kun set den første film i serien, men den seneste har fået pæne anmeldelser (7.5 IMDB, 61% Metacritic, 70% RT) så jeg gav den en chance. Men ak. Skal man vitterligt acceptere, at historien og dialogen er hovedrystende ringe når man ser en actionfilm? Magen til tåbeligt plot og forceret handling med det ene formål at se på hurtige biler skal man lede længe efter. Men i det mindste fandt de en magisk lufthavn med verdens suverænt længste takeoff-runway...
2/6
Haha. Det kan ikke siges bedre. Hold kæft en dårlig film på stort set alle parametre. Landingsbanen derimod, den får 6/6. Hold da op, hvor var den imponerende. Send tour-feltet et smut på den og så når Cavendish & Co ikke med til Post Danmark rundt.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Til tider liiiidt kedelig, men den rummer alligevel nok mystik til at man skifter skive efter skive.
4/6
Orange Is The New Black. (Skabt af Netflix)
Se, dét er en serie som greb kæresten og jeg med det samme, til trods for at den ikke er så komisk som jeg troede den ville være. Her er lagt mere vægt på dramaet imo. Det funker!
Godt og spændende indblik i mange af fangernes liv uden at miste fokus på hovedpersonen.
På papiret skriger den B-film og burde ikke funke:
En storm er på vej. Stedfaderen borer træplader på vinduer for beskyttelse. Huset ligger ved familiens nye dyrepark. Nogen lukker en yderst sulten tiger ind i huset, ind til den 16-18 årige steddatter og sin autistiske lillebror som ikke forstår faren ved tigeren.
...men jeg bed på krogen, levede mig alligevel ind i ideen og oplevede flere vellykkede intense scenarier.
Quirky for the sake of being quirky. Jeg bryder mig normalt egentligt ikke om den slags udtryk, men det følte alligevel rammende for denne film. Dens særheder føles ofte ikke naturlige, men istedet forcerede, og jeg kan ikke følge karakternes motivation for deres handlinger. Når det så er sagt, så er det ikke alt der føles "off", og skuespillerne gør det sådan set glimrende. Jeg ville gerne kunne lide filmen, men det må jeg erkende ikke lykkedes.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Har fået set nogle film for det sidste, som er følgende
50/50
En ret fantastisk film, Joseph er helt superb i den her film, han er virkelig en fantastisk skuespiller hold da op. Scenen i bilen om natten, og især scenen hvor han siger farvel på hospitalet er en utrolig rammende og velspillet scene, begyndte ærligt talt at trille en tåre eller to. Seth rogen var for mig ikke en sten i skoen her, men han var rigtig hjælpsom for det komiske, perfekt castet. Stort set alle gjorde et formidabelt job i den her film, og jeg er rigtig spændt på at se Gordon Levits instruktør debut film Don jon som ser ud til være modtaget godt indtil videre.
9/10
The outlaw Josey Wales
Clint laver squ de fedeste lone wolf westerns må jeg sige, og det her ikke en undtagelse. Dejligt at vi for en persons om har en baggrund og den er ikke "gemt" til siden, som mange af de andre Eastwood mænd som han spiller i hans film.
7,5-8/10
Lawless
Ganske okay film, med et fedt soundtrack og skuespillet er helt i top her. Den er dog måske meget urealstisk til tider, her snakker jeg om Hardys rolle og behøver ikke just at gå i detaljer. Hans mumlen er dog helt genial, og stort set stemningen i filmen er herlig. Guy Pearce brillere i den her film, og er ret enig i Nadias beskrivelse af Shia Lebøfs rolle, at han er godt castet her og han kan bestemt spille godt, selvom jeg er en af de få der synes han gjorde det godt i Transformers filmene.
7/10
In Burges
Jeg elskede den, det her er er en film der bare er genialt skruet sammen og wow hvor er det sjovt at se Ralph i sådan en rolle, han var genial i den. Tårn scenen med ham og Brendan var genial, hele filmen var genial.
10/10
An idiot Abroad sæson 1
Genial komedie dokumentar, Karl er jo en fantastisk personlighed og er ond at sige det men hvor er det sjovt at se ham lide. Ricky Gervais havde ret i at det er her er den bedste pratical joke han har gjort længe.
8/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Jeg er helt vild med serien. Den balancerer humor og drama og er skabt af Jenji Kohan, som også har skabt 'Orange is the New Black', som jeg endnu har til gode.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#18211 Åkepool 12 år siden
Jeg har givet den samme karakter.
Er egentlig enig i meget af det MikkelAbel skriver, men der var alligevel et eller andet der holdt interessen og hev den op på 6-tallet.
#18212 Driver 12 år siden
Haha. Det kan ikke siges bedre. Hold kæft en dårlig film på stort set alle parametre.
Landingsbanen derimod, den får 6/6. Hold da op, hvor var den imponerende. Send tour-feltet et smut på den og så når Cavendish & Co ikke med til Post Danmark rundt.
#18213 misuma 12 år siden
Til tider liiiidt kedelig, men den rummer alligevel nok mystik til at man skifter skive efter skive.
4/6
Orange Is The New Black. (Skabt af Netflix)
Se, dét er en serie som greb kæresten og jeg med det samme, til trods for at den ikke er så komisk som jeg troede den ville være. Her er lagt mere vægt på dramaet imo. Det funker!
Godt og spændende indblik i mange af fangernes liv uden at miste fokus på hovedpersonen.
5/6
#18214 misuma 12 år siden
På papiret skriger den B-film og burde ikke funke:
En storm er på vej. Stedfaderen borer træplader på vinduer for beskyttelse. Huset ligger ved familiens nye dyrepark. Nogen lukker en yderst sulten tiger ind i huset, ind til den 16-18 årige steddatter og sin autistiske lillebror som ikke forstår faren ved tigeren.
...men jeg bed på krogen, levede mig alligevel ind i ideen og oplevede flere vellykkede intense scenarier.
3,5/6
#18215 Sweetiebellefan 12 år siden
Jack Frost er en ungdommelig knægt, julemanden North er en muskelmand og sammen med deres venner må de kæmpe mod monstret under snegen.
Hvor Dreamworks har vokset siden 1990erne og dette er en must see på Blu Ray.
10/10
Illusionisten
Dette er tegnefilmen om en ældre tryllekunster og hans kanin der rejser til England.
En must see.
10/10
Final Destination
Nogen unge bliver smidet af flyet hvor der kort efter sker en katastrofe, og senere hen kommer der bl.a. en togulykke.
En god start på denne gyser serie.
7/10
#18216 Collateral 12 år siden
#18217 misuma 12 år siden
#18218 Kruse 12 år siden
Quirky for the sake of being quirky. Jeg bryder mig normalt egentligt ikke om den slags udtryk, men det følte alligevel rammende for denne film. Dens særheder føles ofte ikke naturlige, men istedet forcerede, og jeg kan ikke følge karakternes motivation for deres handlinger. Når det så er sagt, så er det ikke alt der føles "off", og skuespillerne gør det sådan set glimrende. Jeg ville gerne kunne lide filmen, men det må jeg erkende ikke lykkedes.
#18219 Batsy 12 år siden
50/50
En ret fantastisk film, Joseph er helt superb i den her film, han er virkelig en fantastisk skuespiller hold da op. Scenen i bilen om natten, og især scenen hvor han siger farvel på hospitalet er en utrolig rammende og velspillet scene, begyndte ærligt talt at trille en tåre eller to.
Seth rogen var for mig ikke en sten i skoen her, men han var rigtig hjælpsom for det komiske, perfekt castet. Stort set alle gjorde et formidabelt job i den her film, og jeg er rigtig spændt på at se Gordon Levits instruktør debut film Don jon som ser ud til være modtaget godt indtil videre.
9/10
The outlaw Josey Wales
Clint laver squ de fedeste lone wolf westerns må jeg sige, og det her ikke en undtagelse. Dejligt at vi for en persons om har en baggrund og den er ikke "gemt" til siden, som mange af de andre Eastwood mænd som han spiller i hans film.
7,5-8/10
Lawless
Ganske okay film, med et fedt soundtrack og skuespillet er helt i top her. Den er dog måske meget urealstisk til tider, her snakker jeg om Hardys rolle og behøver ikke just at gå i detaljer. Hans mumlen er dog helt genial, og stort set stemningen i filmen er herlig. Guy Pearce brillere i den her film, og er ret enig i Nadias beskrivelse af Shia Lebøfs rolle, at han er godt castet her og han kan bestemt spille godt, selvom jeg er en af de få der synes han gjorde det godt i Transformers filmene.
7/10
In Burges
Jeg elskede den, det her er er en film der bare er genialt skruet sammen og wow hvor er det sjovt at se Ralph i sådan en rolle, han var genial i den. Tårn scenen med ham og Brendan var genial, hele filmen var genial.
10/10
An idiot Abroad sæson 1
Genial komedie dokumentar, Karl er jo en fantastisk personlighed og er ond at sige det men hvor er det sjovt at se ham lide. Ricky Gervais havde ret i at det er her er den bedste pratical joke han har gjort længe.
8/10
#18220 Collateral 12 år siden
Har skrevet en længere smøre om den her: http://poesimedtaender.blogspot.dk/2013/05/weeds.h...
Jeg er helt vild med serien. Den balancerer humor og drama og er skabt af Jenji Kohan, som også har skabt 'Orange is the New Black', som jeg endnu har til gode.