En film som intet mistede ved andet besøg. Tværtimod. Den rummer muligvis mere symbolik end jeg først antog.
Min kammerat var svær at overtale til at se den, det var jo trods alt ugens gyseraften, men filmen opslugte ham fra første billede og slutteligt sagde han passende:
Casper og Frank: Nu som mennesker.5/10 Prometheus BD...............................8/10 The Avengers BD.............................8/10 Thor BD..........................................8/10 Iron man 2 BD.................................5/10 Captain America The first avenger BD..5-6/10 Babys day out...................................6/10 Wolf..............................................5-6/10 Analazy this.......................................6/10 Jack...............................................6/10 Hamilton: I nationens interesse............3-4/10
Film jeg ikke har set før nu:
Hamilton 2: Men ikke hvis det gælder min datter.5/10 Living Will...............................................3/10 A Good day to die hard BD................................4/10 Argo............................................8-9/10 Shame.............................................7/10 The Greatest movie ever sold............................5/10 In the heat of the night....................................7-8/10 Nausicaä fra vindenes dal.................................7/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
En klassiker. Jeg synes man kan diskutere om Michael Keaton har været det rette valg til at spille Batman, men jeg synes han gør det udemærket med en meget mild/rolig skikkelse. De bedste scener er dog Jack Nicholson som den psykotiske Joker. Jeg synes ikke det er fair at diskutere om Nicholson eller Ledger laver den bedste Joker, da de gør det så forskelligt. Heath Ledgers Joker er meget mere dyster og psykologisk, mens Nicholsons er meget mere humoristisk/morsom. Men Nicholson gør det, som kun den mand kan og det er en fornøjelse at se. Uden tvivl den bedste Batman-film af de "gamle." (ok, det måske hellere ikke så vild konkurrence)
4,5/6
The Inbetweeners Movie
Har aldrig i mit liv set serien Inbetweeners, så har intet forhold til det overhovedet og så derfor filmen med meget åbent sind. Dette er en film der lever højt på jokes om lort, sex og diverse sjofelheder og den vil rigtig gerne chokere. Det fører til mange platte jokes, men nogle af dem fungerer også ganske godt. Faktisk tog jeg mig selv i at grine flere gange, meget. Grunden er netop at samspillet mellem de fire gutter fungerer rigtig godt og humoren vil gerne være rigtig grænseoverskridende(en slags humor der tiltaler mig), og det lykkedes som sagt, da også i nogle scener. Jeg var ret overrasket faktisk.
Nu er serien for alvor kommet i gang og jeg synes den følger rigtig godt med første sæson, måske endda bedre. Mysterier bliver løst og nye kommer til, og nye karakterer tilføjes til flokken. Nogle karakterer som rent faktisk holder. Denne sæson byder også på nogle af de mest nervepirrende/tempofyldte, spændende episoder indtil videre, bla. "The Other 48 Days", "Three Minutes" og "Live Together, Die Alone: Part I & II".
Jeg er mere end klar til at kaste mig ud i sæson 3.
Nu er serien for alvor kommet i gang og jeg synes den følger rigtig godt med første sæson, måske endda bedre. Mysterier bliver løst og nye kommer til, og nye karakterer tilføjes til flokken. Nogle karakterer som rent faktisk holder. Denne sæson byder også på nogle af de mest nervepirrende/tempofyldte, spændende episoder indtil videre, bla. "The Other 48 Days", "Three Minutes" og "Live Together, Die Alone: Part I & II".
#18241 Giraffen 12 år siden
Boom!
#18242 Kruse 12 år siden
Dit skulderparti kan jeg i hvert fald ikke matche....ej heller dine store bryster ;)
#18243 Big Daddy 12 år siden
#18244 Mikkel Abel 12 år siden
#18245 misuma 12 år siden
En film som intet mistede ved andet besøg. Tværtimod. Den rummer muligvis mere symbolik end jeg først antog.
Min kammerat var svær at overtale til at se den, det var jo trods alt ugens gyseraften, men filmen opslugte ham fra første billede og slutteligt sagde han passende:
"Jeg var total hypnotiseret af filmen!"
5/6
#18246 Sweetiebellefan 12 år siden
Eventyr for det unge publikum om Anna Karenina.
Filmen er filmet på farverig scener i et teater af bl.a. snedækkede togstationer og labyrinter af hække.
En must see.
10/10
The Purge
Ude i fremtiden er det i denne film tilladt at lave kriminalitet i 12 timer.
Imens bryder nogen maskerede og bevæbnede mænd ind i et hus hvor de søger efter deres offer der gemmer sig et sted.
Et af årets bedste film.
8/10
#18247 MOVIE1000 12 år siden
Prometheus BD...............................8/10
The Avengers BD.............................8/10
Thor BD..........................................8/10
Iron man 2 BD.................................5/10
Captain America The first avenger BD..5-6/10
Babys day out...................................6/10
Wolf..............................................5-6/10
Analazy this.......................................6/10
Jack...............................................6/10
Hamilton: I nationens interesse............3-4/10
Film jeg ikke har set før nu:
Hamilton 2: Men ikke hvis det gælder min datter.5/10
Living Will...............................................3/10
A Good day to die hard BD................................4/10
Argo............................................8-9/10
Shame.............................................7/10
The Greatest movie ever sold............................5/10
In the heat of the night....................................7-8/10
Nausicaä fra vindenes dal.................................7/10
#18248 Mikkel Abel 12 år siden
En klassiker. Jeg synes man kan diskutere om Michael Keaton har været det rette valg til at spille Batman, men jeg synes han gør det udemærket med en meget mild/rolig skikkelse. De bedste scener er dog Jack Nicholson som den psykotiske Joker. Jeg synes ikke det er fair at diskutere om Nicholson eller Ledger laver den bedste Joker, da de gør det så forskelligt. Heath Ledgers Joker er meget mere dyster og psykologisk, mens Nicholsons er meget mere humoristisk/morsom. Men Nicholson gør det, som kun den mand kan og det er en fornøjelse at se. Uden tvivl den bedste Batman-film af de "gamle." (ok, det måske hellere ikke så vild konkurrence)
4,5/6
The Inbetweeners Movie
Har aldrig i mit liv set serien Inbetweeners, så har intet forhold til det overhovedet og så derfor filmen med meget åbent sind. Dette er en film der lever højt på jokes om lort, sex og diverse sjofelheder og den vil rigtig gerne chokere. Det fører til mange platte jokes, men nogle af dem fungerer også ganske godt. Faktisk tog jeg mig selv i at grine flere gange, meget. Grunden er netop at samspillet mellem de fire gutter fungerer rigtig godt og humoren vil gerne være rigtig grænseoverskridende(en slags humor der tiltaler mig), og det lykkedes som sagt, da også i nogle scener. Jeg var ret overrasket faktisk.
4/6
#18249 Mikkel Abel 12 år siden
5-6/6
#18250 Ericmase 12 år siden
Sådan!