Gravatar

#18281 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

loki (18280) skrev:
Only God Forgives

Fik set omkring 30-40 min.

Er den stadig i biffen eller er den kommet ud til hjemmemarkedet?

loki (18280) skrev:
1/6 (subjektivt)

Ja, hvad skulle det ellers være? :)
Gravatar

#18282 Ispep 12 år siden

Lige et par seneste (nye) titler som er set:

Oblivion
Overraskende god og livlig sci-fi med imponerende univers som Joseph Kosinski har fået skabt. Billederne (som i Tron) er mageløse og musikken af M83 ligeså. Plottet er fint, dog uden at være decideret intelligent som den gerne vil være, men bestemt godt skruet sammen med fine ideer og intentioner. En mainstream instruktør jeg tror man skal holde øje med. Hans visuelle sans er sjælden og forhåbentlig får han en skøn dag et mere solidt manuskript til at levere noget endnu større. 4/6

Olympus Has Fallen
Ubegavet, skematisk og bare klam amerikansk actionfilm med så pinlig politisk dagsorden, at det faktisk ødelagde oplevelsen for mig. Filmen tager sig selv ALT for seriøst, og man skal være en ekstrem stolt amerikansk borger for at finde glæde i denne fornærmende film, som egentlig ville have fungeret bedre med et par ændringer og mindre klam heroisme samt en portion ironi, men sådan skulle det ikke være. Filmen har et par glimrende intense scener, når tingene brænder på, men dette blev alt for tit afbrudt af klam snak. ØV! 2/6

The Purge
Jeg blev faktisk en smule overrasket over denne brutale thriller/horror Flick, men efter at have sovet på den, måtte jeg lige trække lidt i karakteren. Filmen spiller på en meget skræmmende, om end ret ulogisk præmis/tanke, og man skal ikke tænke for meget over den, før korthuset falder, men alligevel finder jeg et eller andet modbydeligt over selve præmissen, som nærmest fik mig til at dobbelttjekke låsene i lejligheden. 3/6

Mud
Jeff Nichols har sgu gjort det igen. Take Shelter er svær at toppe og i det hele taget blot at leve op til, men det gør Mud i den grad, selvom den er over i en anden boldgade. Mud er mere enkel og ligeud-af-landevejen, men det er et solidt drama med thriller elementer, som Nichols bare får til at fungere, både på et dybere plan, men også som elementær spænding. Der spilles virkelig fremragende, særligt af McConaughey, som ser ud til at have styr på karrieren, som kører på skinner lige pt. Børnepræstationerne er vitterligt noget af det bedste jeg har set siden..... Den Sjette Sans, hvor Haley Joel Osment gav en uforglemmelig præstation. Nichols mangler måske stadig at komme "helt derop" og begå et mesterstykke, men han er meget tæt på. 5/6
Gravatar

#18283 Sweetiebellefan 12 år siden

Monsterhuset

Dette er filmen om et levende ondskabsfuld hus der er ejet af en gammel mand.

Producenten af filmen er igang med en ny version Poltergeist der skulle udkomme næste år.

En af de bedste tegnefilm og god underholding til det kommende efterår.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#18284 loki 12 år siden

Bruno (18281) skrev:
Ja, hvad skulle det ellers være? :)

Objektivt.
www.peakoil.dk
Gravatar

#18285 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

loki (18284) skrev:
Objektivt.

Ja, jeg ved godt hvad det modsatte af "subjektivt" er og jeg går ud fra, at du misser pointen med vilje, så fair nok. :)
Gravatar

#18286 misuma 12 år siden

Hansel & Gretel - Witchhunters, BD.

Den kan da ses, men er hurtigt glemt igen. Af nyere eventyrfilm, er Snowwhite And The Huntsman og især Stardust klasser over.

3/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#18287 Riqon 12 år siden

This is 40

Bare endnu en Judd Apatow-komedie. Nogle ting lykkes, mens andre ting lykkes knap så godt. Hans film kan med rette kaldes ufokuseret, men det virker ganske overlagt, som om de har tænkt "det kunne være morsomt, hvis bedstefaderen havde tre små drenge", selv om de udmærket er klar over, det ikke bidrager til handlingen, men bare forlænger filmen. Det samme kan siges om Lost-referencerne og Megan Fox-plottet. Alligevel er jeg ganske godt underholdt, og jeg synes egentlig ganske godt om, at plottet er så påfaldende udramatisk (vi følger en families hverdagsliv), da man gives tid til både at trække på smilebåndet og at lære karaktererne at kende. En hyggelig omend letforglemmelig film at se med kæresten. 4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#18288 loki 12 år siden

Bruno (18285) skrev:
Ja, jeg ved godt hvad det modsatte af "subjektivt" er og jeg går ud fra, at du misser pointen med vilje, så fair nok. :)

Just messing with ya :p

Nej jeg mener bare, at jeg ikke finder genren specielt tiltalende, og derfor gider jeg ikke bruge tid på en mere saglig anmeldelse af plot, dialog, præstationer, scenografi osv. Der er sikkert rigeligt med symbolik og referencer som bør give filmen en højere karakter, men jeg bedømmer den stort set kun følelsesmæssigt og dermed temmelig hårdt - ergo 1/6.
www.peakoil.dk
Gravatar

#18289 Ispep 12 år siden

Trance (Danny Boyle)

Fast-paced og "sexy" mindgame thriller af Boyle, eller forsøg på sådan en, men skuffende affære. Selvom filmen holdes i Boyles typiske stil, så er Boyle slet ikke en raffineret nok instruktør til at lave en mere "thought-provoking" og innovativ film. Det er i bedste fald blevet en slags "Shutter Island". Indrømmet, filmen er visuelt prangende (skudt af Dod Mantle) og der er et par medrivende sekvenser, men "hvem-narrer-hvem-plottet" er godt nok ekstremt søgt og ofte kikset udført (særligt slutningen lider af klodset exposition). Grundideen er såmænd god, men Boyle har for meget fokus på form over indhold i en film, som ellers så meget spændende ud på papiret. Bedre held næste gang med noget andet Boyle.

3/6
Gravatar

#18290 Muldgraver 12 år siden

Exit Through the Gift Shop af Banksy

På en gang morsom, men også meget trist film. Spændende at få lidt indblik i den mere ambitiøse graffiti-kultur, der også får illustreret nogle af de idealer og brud med idealer, som mennesket der hævder at være kunstner må bevidstgøre sig, og om hvordan både individets og samfundets til tider platte maskineri afsløres ubarmhjertigt, ofte blot ikke for det selv. Men der er andre fine aspekter, eks. er filmen også en subtil form for hævn, genoprettelse af ære eller retfærdighed, hvad man nu vil.

Banksys film er et flot system, men mangler fundament. På den anden side udtrykker den meget godt det samme som graffitien, at symbolet er lige så stærkt og skrøbeligt som tidsmennesket kan gøre det. Afmægtig hengivelse til at jage efter vind.

(Kan ses på dansk Netflix)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: