En anderledes fortolkning af vampyrfænomenet, og selvom den ikke bliver en klassiker, så formår den alligevel at tilføje noget noget til genren. Den har lidt et snært af tempoet fra Stoker og samtidig det mere visuelle udtryk fra Anne Rice's Interview with the Vampire. At filmen er rimelig succesfuld skyldes i høj fra det underspillet skuespil fra Saoirse Ronan. Hun er meget overbevisende som en afdæmpet, 200 år gammel vampyr, som ikke ved hvor hendes plads i verden er - især scenen med den kvindelige "studievejleder" er ret intens. (Dette kunne misforstås - de snakker bare heh.)
Mit største problem er deres mangel på forberedelse og indsigt i verden. Hvis man er +200 år gammel, så bør man have samlet en vis mængde materialistiske og praktiske redskaber til at guiden en igennem verden, for ikke at snakke om en dybere samfundsmæssig og filosofiske forståelse.
Man kan argumentere, at de bliver jagtet og derfor ikke har mulighed for at etablere en mere fornuftigt livsstil, men jagten i sig selv er også problematisk, for hvorfor forbereder Clara sig ikke bedre på et evt. angreb? Det er ikke fordi at deres forfølgere er specielt farlige - lidt snor eller en stor kniv er rigeligt - så det ville være ret let at sikre sig bedre. Nuvel, så ville det nok have været en anden slags film.
Ligget hjemme ved de gamle, efter en sygoms periode fik jeg set.
Monster house 3D BD............5/10 Bridemaids BD......................3/10 Django Unchained BD............8-9/10 Tintin i soltemplet.................5-6/10 Jackass 3,5..........................5/10 Tre engle og fem løver...........6/10 Taken BD.............................7/10 Taken 2 BD..........................6/10 Det regner med frikadeller BD.8-9/10 Da vinci mysteriet..................7-8/10 Green Lantern BD..................2-3/10 Knight and day BD.................3-4/10 Troldmanden fra OZ...............7/10
Film jeg ikke har set før nu:
Canterbury fortællingerne.................7/10 Decamerone....................................7-8/10 Vilde rolf 3D BD...............................7-8/10 Oz the great and powerful 3D BD.......7-8/10 The Texas chainsaw massacre 3D BD.5/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
M1K - jeg synes du bruger meget tid på at gense film?
Nogen har jeg købt for at gense dem, nogen vil jeg gerne se igen, nogen skal genses for at se om de skal sælges eller tilbage på hylden, nogen vil jeg gerne se igen sammen med min mor. Og de fleste af gangene vil jeg bare se den samme film igen fordi jeg synes den er god.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Ganske underholdende. Hugh Jackman er og vil altid være den perfekte Wolverine, og jeg synes han gør det fremragende. Jeg forstår slet ikke kritikken(som bla Filmz' anmeldelse påpegede) i at Wolverine forekommer som en trist og deprimeret sjæl, som kun går op i bjørne. Var det ikke ca. fem minutter af filmen? Filmen byder på gode actionscener, specielt i først akt(fx tog-scenen), men 2. akt af filmen bliver dog alt for kedelig og langsom, og da scenerne stort set ikke gavner filmen eller historien virker det meningsløst. Mod klimaks bliver det dog bedre, men dog aldrig det klimaks man håber på. Bla. Silver Samurais skurkerolle bliver meget lille og da filmen ikke byder på mange mutanter eller noget, får man ikke det hæsblæsende klimaks man kunne håbe på.
4/6
Top Gun
Filmen er jo en klassisker og har altid fået afvide jeg skulle se den, så nu skete det. Fin nok film i sin helhed, men også lidt kedelig. Filmen boomer af 80'erne og nogle skide cheesy scener! Det keder mig at det i dét meste af filmen aldrig rigtig føles som om der er noget på spil, da det meste foregår i en simulator. Ærgeligt er det også at hele Top Gun-konkurrencen føles delvist tilsidesat og man derfor aldrig ordentligt fornemmer rivaliseringen mellem Maverick og Iceman. Jeg kan rigtig godt lide Cruise og han gør det godt som Maverick(og hvorfor har den mand ikke ændret udseende efter 27 år?), men Kilmers rolle som Iceman forekommer mig næsten ligeyldig. Og hah, hvor var slutningen ultracheesy!
"Iceman; You can be my wingman anytime! Maverick; Bullshit! You can be mine!"
3/6
Tokyo Gore Police
For satan de japanere er mærkelige. Næsten for mærkelige. Gore, splat og selv de mest groteske og mærkelige ting gør mig ikke spor, men her fungerede det slet ikke. Filmen må havde været fantastisk sjov at skrive og jeg beundrer at nogle mennesker kan komme på så sindsyge ideér, men værre går det dog når det kommer til udførelsen. De litrevis af blodudgyldelser er ganske sjove i starten, men man køres hurtigt træt og når selv det mindste knivsår kan udsprøjte 100 liter blod bliver det simpelthen for monotont. Jeg ved godt at filmen er ment til at være overdreven, men det fungerer bare ikke i længden.. Normalt er jeg ikke nogen sart person, og måske skyldes det min lettere hovedpine, men for søren filmen bød på nogle kvalme-fremkaldende scener. Specielt scenen i fetisch-klubben. Et mix af latex, snegle-kvinder(bogstaveligt talt), krokodille vaginaer og en tissende menneske stol bliver simpelthen aldrig min kop te. Komplet åndsvag og ligegyldig film, dog var reklame-indslagene ganske underholdende på sin "WHAT THE FUCK" måde.
En samling af kortfilm med det samme tema: kaffe og cigaretter. Der er gengangere i form af emne i kortfilmene, men ellers er der ikke nogen egentlig historie. Dog virker det sammenhængende.
Coffee and Cigarettes er en af Jarmusch' bedste. Der er et par af segmenterne, der er helt geniale og kun 2, der ikke sidder helt i skabet. Glæder mig til at se den igen!
9/10
----
Where The Wild Things Are
En super ide, der ikke er helt veludført. Man bliver lidt træt af udseendet, og man savner lidt mere pondus.
Men alligevel er der noget fascinerende over disse væsener, og det er en ganske interessant film.
#18321 misuma 12 år siden
#18322 loki 12 år siden
En anderledes fortolkning af vampyrfænomenet, og selvom den ikke bliver en klassiker, så formår den alligevel at tilføje noget noget til genren. Den har lidt et snært af tempoet fra Stoker og samtidig det mere visuelle udtryk fra Anne Rice's Interview with the Vampire. At filmen er rimelig succesfuld skyldes i høj fra det underspillet skuespil fra Saoirse Ronan. Hun er meget overbevisende som en afdæmpet, 200 år gammel vampyr, som ikke ved hvor hendes plads i verden er - især scenen med den kvindelige "studievejleder" er ret intens. (Dette kunne misforstås - de snakker bare heh.)
Mit største problem er deres mangel på forberedelse og indsigt i verden. Hvis man er +200 år gammel, så bør man have samlet en vis mængde materialistiske og praktiske redskaber til at guiden en igennem verden, for ikke at snakke om en dybere samfundsmæssig og filosofiske forståelse.
3½/6
#18323 MOVIE1000 12 år siden
Monster house 3D BD............5/10
Bridemaids BD......................3/10
Django Unchained BD............8-9/10
Tintin i soltemplet.................5-6/10
Jackass 3,5..........................5/10
Tre engle og fem løver...........6/10
Taken BD.............................7/10
Taken 2 BD..........................6/10
Det regner med frikadeller BD.8-9/10
Da vinci mysteriet..................7-8/10
Green Lantern BD..................2-3/10
Knight and day BD.................3-4/10
Troldmanden fra OZ...............7/10
Film jeg ikke har set før nu:
Canterbury fortællingerne.................7/10
Decamerone....................................7-8/10
Vilde rolf 3D BD...............................7-8/10
Oz the great and powerful 3D BD.......7-8/10
The Texas chainsaw massacre 3D BD.5/10
#18324 Lord Beef Jerky 12 år siden
#18325 Skeloboy 12 år siden
#18326 MOVIE1000 12 år siden
Nogen har jeg købt for at gense dem, nogen vil jeg gerne se igen, nogen skal genses for at se om de skal sælges eller tilbage på hylden, nogen vil jeg gerne se igen sammen med min mor. Og de fleste af gangene vil jeg bare se den samme film igen fordi jeg synes den er god.
#18327 Skeloboy 12 år siden
Last Train From Gun Hill
En lille spændende sag med Kirk Douglas og Anthony Quinn. Minder lidt om High Noon, og den er næsten ligeså spændende. Den er utrolig veldrejet.
9/10
----
Cat Ballou
Fra en meget alvorlog westen til en herlig, lille komedie. En dejlig let tone.
8/10
----
The Tin Star
Henry Fonda skal lære den unge sherif op. Sammenspillet mellem de to er ikke helt så godt, men bestemt en god western.
7/10
----
The Shootist
En helt eminent John Wayne i en western med et lidt tyndt manuskript. Der mangler lidt drama, lidt mere nostalgi og følelse. Men absolut værd at se.
7/10
----
#18328 Snaden 12 år siden
#18329 Mikkel Abel 12 år siden
Ganske underholdende. Hugh Jackman er og vil altid være den perfekte Wolverine, og jeg synes han gør det fremragende. Jeg forstår slet ikke kritikken(som bla Filmz' anmeldelse påpegede) i at Wolverine forekommer som en trist og deprimeret sjæl, som kun går op i bjørne. Var det ikke ca. fem minutter af filmen?
Filmen byder på gode actionscener, specielt i først akt(fx tog-scenen), men 2. akt af filmen bliver dog alt for kedelig og langsom, og da scenerne stort set ikke gavner filmen eller historien virker det meningsløst. Mod klimaks bliver det dog bedre, men dog aldrig det klimaks man håber på. Bla. Silver Samurais skurkerolle bliver meget lille og da filmen ikke byder på mange mutanter eller noget, får man ikke det hæsblæsende klimaks man kunne håbe på.
4/6
Top Gun
Filmen er jo en klassisker og har altid fået afvide jeg skulle se den, så nu skete det. Fin nok film i sin helhed, men også lidt kedelig. Filmen boomer af 80'erne og nogle skide cheesy scener! Det keder mig at det i dét meste af filmen aldrig rigtig føles som om der er noget på spil, da det meste foregår i en simulator. Ærgeligt er det også at hele Top Gun-konkurrencen føles delvist tilsidesat og man derfor aldrig ordentligt fornemmer rivaliseringen mellem Maverick og Iceman.
Jeg kan rigtig godt lide Cruise og han gør det godt som Maverick(og hvorfor har den mand ikke ændret udseende efter 27 år?), men Kilmers rolle som Iceman forekommer mig næsten ligeyldig. Og hah, hvor var slutningen ultracheesy!
"Iceman; You can be my wingman anytime!
Maverick; Bullshit! You can be mine!"
3/6
Tokyo Gore Police
For satan de japanere er mærkelige. Næsten for mærkelige. Gore, splat og selv de mest groteske og mærkelige ting gør mig ikke spor, men her fungerede det slet ikke. Filmen må havde været fantastisk sjov at skrive og jeg beundrer at nogle mennesker kan komme på så sindsyge ideér, men værre går det dog når det kommer til udførelsen. De litrevis af blodudgyldelser er ganske sjove i starten, men man køres hurtigt træt og når selv det mindste knivsår kan udsprøjte 100 liter blod bliver det simpelthen for monotont. Jeg ved godt at filmen er ment til at være overdreven, men det fungerer bare ikke i længden..
Normalt er jeg ikke nogen sart person, og måske skyldes det min lettere hovedpine, men for søren filmen bød på nogle kvalme-fremkaldende scener. Specielt scenen i fetisch-klubben. Et mix af latex, snegle-kvinder(bogstaveligt talt), krokodille vaginaer og en tissende menneske stol bliver simpelthen aldrig min kop te. Komplet åndsvag og ligegyldig film, dog var reklame-indslagene ganske underholdende på sin "WHAT THE FUCK" måde.
2/6
#18330 Skeloboy 12 år siden
En samling af kortfilm med det samme tema: kaffe og cigaretter. Der er gengangere i form af emne i kortfilmene, men ellers er der ikke nogen egentlig historie. Dog virker det sammenhængende.
Coffee and Cigarettes er en af Jarmusch' bedste. Der er et par af segmenterne, der er helt geniale og kun 2, der ikke sidder helt i skabet. Glæder mig til at se den igen!
9/10
----
Where The Wild Things Are
En super ide, der ikke er helt veludført. Man bliver lidt træt af udseendet, og man savner lidt mere pondus.
Men alligevel er der noget fascinerende over disse væsener, og det er en ganske interessant film.
7/10