Jeg synes personligt at "Warrior" er noget bedre skruet sammen end "The Fighter". I særdeleshed som sportsfilm(Hvilket "The Fighter" i mindre grad er i forhold til "Warrior"), men også som familiedrama.
Enig, jeg var personligt vild med den sidste kamp, når man selv er storebror for en lillebror så kan jeg godt sætte mig ind i hvor svært det er for den ældste især, når vi begge kæmper for noget stort.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Har Warrior liggende, kunne være man skulle se den snart, jeg var ikke imponeret over The Fighter, nærmere skuffet.
Warrior har dog en anden kampsport brugt, og for mig mere underholdene at se på en boksning, da det nærmest tilladt til at gøre alt. Er det ikke Kick boksning der bliver brugt til filmen?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Som drama synes jeg Fighter er noget mere interessant og alsidig film, end Warrior. Man kan diskutere boksescenerne, men overall vinder Fighter som en bedre film for mit vedkommende.
Fandt 'The Fighter' ret kedsommelig. 'Warrior' var en smule mere interessant og det personlige drama var meget mere vedkommende for mit vedkommende. Overordnet var der ikke nogen af filmene som var voldsomt effektive for mit vedkommende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Synes The Fighter er skide god, specielt synes jeg Walhberg er lidt overset i filmen. Dog må jeg også tilslutte mig at "Warrior" er bedst. Den rammer simpelthen lige i hjertet på mig. :)
Jack The Giant Slayer
Posivtivt overrasket. Havde ikke vilde forventninger og sådan slags eventyrfilm har aldrig været det der har begejstret mig mest, men må indrømme at jeg bestemt nød filmen. Tempoet er hele tiden godt og de to unge hovedroller udstråler god kemi, hvor romancen aldrig virker forceret. Resten af castet er også fint, specielt Ewan McGregor er god som modig officer og Stanley Tucci som ond skurk. Humoren i filmen er fin, dog kommer nogle one-liners i ny og næ(specielt fra Hoult/Jack) der virker noget utroværdige. CGI'en er veludført og det er en fornøjelse at se den tårnhøje bønnestage samt de hundredvis af kæmper. Så filmen på DVD, men er sikker på den imponerer på BD. Filmens størte problem er at den ikke helt ved hvor den vil ligge genre-mæssigt. Den vil gerne være en børnevenlig, eventyrsfilm, men nogle gange ligger den også en mørk tone og nogle scener forekommer faktisk ret brutale. Men god eventyrsfilm.
4/6
Lost - sæson 3
Lost har virkelig taget fat i sig med sin jernnæve. Første halvdel forekommer en smule "svag", da specielt livet hos "The Others" nogle gange føles lettere kedeligt og langtrukket. Alt bliver dog glemt da sæsonen kommer halvvejs og der virkelig kommer gang i den. Alle mysterierne der er blevet stillet gennem serien kommer man nærmere og nærmere, og for fanden det er spændende. Sæson 3 byder også på en af de fedeste episoder serien endnu har haft - "Exposé" hvor man følger to overlevere på øen, som man tidligere aldrig rigtig har set. Det er skide godt skruet sammen og godt tænkt af forfatterne.
En nærmest dokumentarisk portræt af en klasse fra Malmros' barndom. Der er meget lidt egentlig konflikt, og der er som sådan heller ikke en handling. Derfor føles den til tider lidt ufokuseret. Men fordi der ikke er den forventede konflikt eller slåskamp, så bliver det en meget mere ærlig og realistisk film.
Et godt tidsportræt uden det store drama.
7/10
----
Drenge
Drenge foregår over længere tid, og den handler om Oles seksualitet. Og det gør den ret ærligt, og det er netop filmens store styrke. Show it like it is.
Malmros viser stor sans for det realistiske drama, og med meget får midler for han scenerne til at være intense.
8/10
----
Århus By Night
I filmz' anmeldelse af Malmros' boksen, står der om Århus By Night: "De mange kendisser råder desværre ikke bod på en ikke så målrettet historie, der aldrig rigtig fænger pga. det manglende fokus. Er filmen et trekantsdrama eller en komedie? "Århus by night" prøver at sætte sig på to stole, men lander lidt klodset midt imellem." - og det er jeg helt uenig i. For jeg ser den ikke som enten eller, men som en helhedsbeskrivelse, hvor man også ser lidt fra Malmros' barndom. Hele vejen igennem en fee' film, og indtil videre Malmros' bedste.
9/10
----
Kærlighedens Smerte
Har ikke så meget at sige her - godt drama, til tider vildt godt skuespil af den debutterende Anne Louise Hassing.
8/10
----
Barbara
Jeg forestår ikke helt kritikken af Barbara - jovist, den er måske lige tung, men den stemning passer ret godt til det færøske landskab og den religiøse stemning, der er i filmen. God setting, god drama - og det langsommelige tempo er helt fint med mig.
8/10
----
Kærestesorger
Historien er fin, men går lidt for langsommeligt frem(og ja...i Barbara er det ikke et problem, det er det her), og skuespillet fra amatørskuespillerne er ikke det bedste, der er set i en Malmros. Stadig en god film, men den mindst gode af Malmros' film.
7/10
----
De andre film af Malmros, som jeg ikke har set i denne omgang, giver jeg:
Kundskabens Træ, 7/10 Skønheden og Udyret, 7/10 At Kende Sandheden, 8/10
Så min konklusion må være, at Malmros ikke har lavet nogen mesterværker, men at alle hans film har et højt niveau - en ekstrem habil instruktør, hvor man kan leve sig ind i alle filmene.
Og det er så rigeligt de 200 kr værd, som jeg købte for den brugte - men usete - boks.
Lost har virkelig taget fat i sig med sin jernnæve. Første halvdel forekommer en smule "svag", da specielt livet hos "The Others" nogle gange føles lettere kedeligt og langtrukket. Alt bliver dog glemt da sæsonen kommer halvvejs og der virkelig kommer gang i den. Alle mysterierne der er blevet stillet gennem serien kommer man nærmere og nærmere, og for fanden det er spændende. Sæson 3 byder også på en af de fedeste episoder serien endnu har haft - "Exposé" hvor man følger to overlevere på øen, som man tidligere aldrig rigtig har set. Det er skide godt skruet sammen og godt tænkt af forfatterne.
5/6
Jeg finder livet hos "The Others" ret spændene og "Exposé" er en rigtig cool og fed gennemtænkt episode, men slutningen af sæson 3. er virkelig en oplevelse jeg ALDRIG glemmer. Jeg sad og blev helt rørt ved slutningen første gang jeg så den og det bliver jeg stadig når jeg genser momentet.
#18351 Batsy 12 år siden
Enig, jeg var personligt vild med den sidste kamp, når man selv er storebror for en lillebror så kan jeg godt sætte mig ind i hvor svært det er for den ældste især, når vi begge kæmper for noget stort.
#18352 MOVIE1000 12 år siden
#18353 Batsy 12 år siden
Warrior har dog en anden kampsport brugt, og for mig mere underholdene at se på en boksning, da det nærmest tilladt til at gøre alt. Er det ikke Kick boksning der bliver brugt til filmen?
#18354 Kruse 12 år siden
Det er Mixed Martial Arts, så det kan sådan set være mange forskellige kampsports. Hvad de enkelte bruger, skal jeg ikke kunne sige :)
#18355 Ispep 12 år siden
#18356 Collateral 12 år siden
#18357 Giraffen 12 år siden
#18358 Mikkel Abel 12 år siden
Jack The Giant Slayer
Posivtivt overrasket. Havde ikke vilde forventninger og sådan slags eventyrfilm har aldrig været det der har begejstret mig mest, men må indrømme at jeg bestemt nød filmen. Tempoet er hele tiden godt og de to unge hovedroller udstråler god kemi, hvor romancen aldrig virker forceret. Resten af castet er også fint, specielt Ewan McGregor er god som modig officer og Stanley Tucci som ond skurk. Humoren i filmen er fin, dog kommer nogle one-liners i ny og næ(specielt fra Hoult/Jack) der virker noget utroværdige. CGI'en er veludført og det er en fornøjelse at se den tårnhøje bønnestage samt de hundredvis af kæmper. Så filmen på DVD, men er sikker på den imponerer på BD. Filmens størte problem er at den ikke helt ved hvor den vil ligge genre-mæssigt. Den vil gerne være en børnevenlig, eventyrsfilm, men nogle gange ligger den også en mørk tone og nogle scener forekommer faktisk ret brutale.
Men god eventyrsfilm.
4/6
Lost - sæson 3
5/6
#18359 Skeloboy 12 år siden
En nærmest dokumentarisk portræt af en klasse fra Malmros' barndom. Der er meget lidt egentlig konflikt, og der er som sådan heller ikke en handling. Derfor føles den til tider lidt ufokuseret. Men fordi der ikke er den forventede konflikt eller slåskamp, så bliver det en meget mere ærlig og realistisk film.
Et godt tidsportræt uden det store drama.
7/10
----
Drenge
Drenge foregår over længere tid, og den handler om Oles seksualitet. Og det gør den ret ærligt, og det er netop filmens store styrke. Show it like it is.
Malmros viser stor sans for det realistiske drama, og med meget får midler for han scenerne til at være intense.
8/10
----
Århus By Night
I filmz' anmeldelse af Malmros' boksen, står der om Århus By Night: "De mange kendisser råder desværre ikke bod på en ikke så målrettet historie, der aldrig rigtig fænger pga. det manglende fokus. Er filmen et trekantsdrama eller en komedie? "Århus by night" prøver at sætte sig på to stole, men lander lidt klodset midt imellem." - og det er jeg helt uenig i. For jeg ser den ikke som enten eller, men som en helhedsbeskrivelse, hvor man også ser lidt fra Malmros' barndom. Hele vejen igennem en fee' film, og indtil videre Malmros' bedste.
9/10
----
Kærlighedens Smerte
Har ikke så meget at sige her - godt drama, til tider vildt godt skuespil af den debutterende Anne Louise Hassing.
8/10
----
Barbara
Jeg forestår ikke helt kritikken af Barbara - jovist, den er måske lige tung, men den stemning passer ret godt til det færøske landskab og den religiøse stemning, der er i filmen. God setting, god drama - og det langsommelige tempo er helt fint med mig.
8/10
----
Kærestesorger
Historien er fin, men går lidt for langsommeligt frem(og ja...i Barbara er det ikke et problem, det er det her), og skuespillet fra amatørskuespillerne er ikke det bedste, der er set i en Malmros. Stadig en god film, men den mindst gode af Malmros' film.
7/10
----
De andre film af Malmros, som jeg ikke har set i denne omgang, giver jeg:
Kundskabens Træ, 7/10
Skønheden og Udyret, 7/10
At Kende Sandheden, 8/10
Så min konklusion må være, at Malmros ikke har lavet nogen mesterværker, men at alle hans film har et højt niveau - en ekstrem habil instruktør, hvor man kan leve sig ind i alle filmene.
Og det er så rigeligt de 200 kr værd, som jeg købte for den brugte - men usete - boks.
#18360 Ericmase 12 år siden
Jeg finder livet hos "The Others" ret spændene og "Exposé" er en rigtig cool og fed gennemtænkt episode, men slutningen af sæson 3. er virkelig en oplevelse jeg ALDRIG glemmer. Jeg sad og blev helt rørt ved slutningen første gang jeg så den og det bliver jeg stadig når jeg genser momentet.
6/6 stjerner herfra.