Gravatar

#18361 Mikkel Abel 12 år siden

Ericmase (18360) skrev:
Jeg finder livet hos "The Others" ret spændene og "Exposé" er en rigtig cool og fed gennemtænkt episode, men slutningen af sæson 3. er virkelig en oplevelse jeg ALDRIG glemmer. Jeg sad og blev helt rørt ved slutningen første gang jeg så den og det bliver jeg stadig når jeg genser momentet.

6/6 stjerner herfra.

Tja, livet hos "The Others" var skam også spændende, nogle gange synes jeg bare fx Kate og Sawyer i buret blev en smule kedeligt. Starten på sæson 3 er dog helt fænomenal. Og enig, slutningen var rigtig god! (Bare lige for at være sikker,
så sluttede det med Jack der sagde "We need to go back" i sit flash-forward, ikke? Det mest rørende jeg har oplevet indtil videre må dog være Hurley der fortæller Claire om Charlie. Der fik jeg sgu en klump i halsen. :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18362 Mikkel Abel 12 år siden

The Raid (Serbuan Maut) (BD - gensyn)

En af de fedeste actionfilm jeg nogensinde har set. Historien er simpel; 20 politimænd stormer et 30-etagers lejlighedskompleks fyldt med badguys, hvor de skal pågribe crimelord nummer et. Dialogen er simpel og skuespillet er nogle gange lidt uskarp, men det gør ingen ting, for man får fuldstændig hvad man vil have = gennemført action. Slåskampene er simpelthen så mesterligt koregraferet og ultra-brutale. Tempoet er sindsygt hurtigt og man keder sig aldrig et sekund. For helve' den er fed. Bedre bliver det, at Linkin Parks Mike Shinoda har stået for soundtracket. Lyden af dunkel bas og slowmotion billeder af fyre der bliver gennemhullet af maskingevær har aldrig været smukkere.

5/6

The Killing Room (Netflix DK)

Psykologisk thriller. Handler om fire frivillige der deltager i et eksperiment, som hurtigt viser sig at være noget andet end de tror. Filmen leger med nogle fede ideér og byder på nogle gode overraskelder her og der, men når filmen er slut føler man ligesom der mangler noget. Den giver ikke helt det klimaks man håber på og på den måde går luften en smule ud. Men alt i alt solid thriller.

4/6
Gravatar

#18363 Sweetiebellefan 12 år siden

World War Z

Brad Pitt spiller en som er strandet midt i en zombie invasion over hele verden.

Fortjener Oscars for lyd og musik.

Et af årets bedste film.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#18364 Giraffen 12 år siden

Pacific Rim

Kæmpe robotter der smadre kæmpe monstre. Ja dak!

5/6

Martha Marcy May Marlene

Fantastisk velspillet og velfortalt lille film. Måden den lader visse ting stå hen i det uvisse er i sandhed en af dens største styrker. Det er en film med plads til eftertanke og det skal den have ros for.

5/6
Gravatar

#18365 Mikkel Abel 12 år siden

? (18364) skrev:

Martha Marcy May Marlene

Fantastisk velspillet og velfortalt lille film. Måden den lader visse ting stå hen i det uvisse er i sandhed en af dens største styrker. Det er en film med plads til eftertanke og det skal den have ros for.

5/6

Ja, specielt Elizabeth Olsen viser virkerlig at hun er en skuespillerinde man skal holde øje med i kommende tid.
Gravatar

#18366 Sweetiebellefan 12 år siden

Nightmare Before Christmas

Jack Skellington bytter om på jul og Halloween.

Nogen af angene er ikke til at huske på, men animationen er i topform.

Oogie Boogie stjæler scenen.

En klassiker.

10/10

The Haunting in Connecticut

I 1980erne flyttede en familie ind i et hus som havde levende lig fra gamle dage hvor folk blev fotograferet sammen med pænt påklædte døde.

Fra en af Ed & Lorraine's oplevelser.

En must see.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#18367 loki 12 år siden

Epic

Ganske fornøjelige (og letfordøjelig) lille film, som dog er meget sort/hvid i sin fremstilling.

4/6

-----

Man of Tai Chi

Man tror, man håber, man venter for nu må det interessante da komme. Ak.

2/6 (og kun hvis man er interesseret i film-kampsport)

-----

The Conspiracy (Mockumentary)

Mere farlig end interessant, for nogle af de emner den udforsker er ganske legitime, og samtidig blandet den sin egen historie ind i tingene. Især nu om dage med Prism / XKeyscore.

3/6

-----

Black Mirror

Engelsk mini-serie (3 afsnit i både sæson 1 og 2) som ikke er sammenhængende på nær et generelt tema om teknologi og kritik af vores samtid. Noget af det bedste jeg længe er stødt på.

5/6 generelt og 6/6 til afsnit 2 i sæson 1.
www.peakoil.dk
Gravatar

#18368 Sweetiebellefan 12 år siden

Monsters University

Kan ikke tro at 2002 er så længe siden hvor Monsters Inc. udkom.

Med sommeren på hæld ser jeg tilbage på de mange højdepunkter som denne.

Mike og Sully møder hinanden i denne film.

Der skulle nok være fortjente Oscar nominereinger på vej et par måneder hen.

10/10
Gravatar

#18369 knipsknips 12 år siden

Backdraft - bd

Første gang at jeg ser den. Den har en masse cheesy one liners og dertil hørende 90'er drys over sig.

Dog var jeg fanget fra start til slut. Var imponeret over de flotte effekter (brandene set inde fra). Især den sidste brand på kemikalie fabrikken syntes jeg var utrolig flot lavet.

7/10
Gravatar

#18370 jessup 12 år siden

loki (18367) skrev:
Epic
-----

Black Mirror

Engelsk mini-serie (3 afsnit i både sæson 1 og 2) som ikke er sammenhængende på nær et generelt tema om teknologi og kritik af vores samtid. Noget af det bedste jeg længe er stødt på.

5/6 generelt og 6/6 til afsnit 2 i sæson 1.

Ganske enig i Black mirror mangler stadig et par afsnit.
This is just until June

Skriv ny kommentar: