Ispep: Tak for den. Rigtig god gennemgang, der udfylder hullerne og giver sammenhæng til de ting jeg havde fornemmet antydningerne af. Det er i øvrigt en detalje jeg ikke fik nævnt i forhold til Mulhollanf Dr. - den har jeg nemlig også læst op på. Der er hele hjemmesider dedikeret til den film.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
The Wizard of Oz (BD) Ja! det er en udødelig klassiker og den var med garanti pisse flot tilbage i 39. Gensyns eller genhørs glæden ved mange af de udødelige sange var da helt klart stor, mens andre af sangene var røv kedelige. I det store hele en sød og harmløs film, der har sine øjeblikke, meeen som også virker lidt kedelig i 2013. 4/6
Oz The Great and Powerful (3D BD) Jeg havde jo genset originalen fra 39 aftenen før og det var et fornuftigt valg, da jeg jo langt bedre ku se alle de små referencer og hyldester til den gamle film (det var i sig selv ganske underholdende) Jeg synes Raimi på glimrende vis har lavet en underholdende og ganske flot prequel. Castet er glimrende: Kunis, Weisz og Williams bliver man jo aldrig træt af at se på og James Franco er helt klart i sit es som den elskværdige bandit Oz. 4,5/6
A Lonely Place to Die (BD) Ganske velfungerende thriller. 4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
James and the Giant Peach Lovede jeg NightHawk at skrive lidt om, for snart længe siden. En film jeg fandt stor sympati for. Ikke at filmen er ligeså fremragende som Selicks The Nightmare Before Christmas (som er en af mine yndlingsfilm), men den er utrolig charmerende, vellavet og har nogle enormt gode karakterer. Samtidig er der en rigtig god vekslen mellem humor og pathos. En rigtig fin film.
Meget enig i din bedømmelse af denne herlige film, som jeg også holder rigtig meget af. :)
Var også herligt med referencen til Jack Skellington, da James og co. på et tidspunkt skal have fat i et kompas. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Når David Cronenbergs søn laver en film, så kan jeg ikke undgå at blive lidt nysgerrig...
I en tilsyneladende nær fremtid, kan man købe og lade sig smitte med sygdomme...taget fra berømtheder. Sygdommene er manipuleret således at de ikke kan piratkopiers, men vores hovedperson har fundet et tvivlsomt smuthul...dog ikke uden bivirkninger. (Pun intended)
Filmen føles næsten arthouse'ish og minimalistisk i udseende, pacing og lidt i dialogen.
Ærligt talt, så gav jeg måske ikke filmen min fulde opmærksomhed. Den virkede lidt lang, men alligevel spændende nok til at jeg blev hængende.
Man With A Movie Camera (1929) Mere interessant end god. Det er først efter halvdelen af den korte spilletid, jeg blev fanget.
6/10
----
Broken Arrow (1950)
Ganske ok, men til tider alt for idealistisk.
7/10
----
Faust (1926) Jeg kendte kun historien i korte træk - men filmens største force er dens setting. Utrolig fedt lavet - men lidt kedelig i historien.
6/10
----
Der Letzte Mann (1924) En fin lille drama af Murnau, man sagtens kan leve sig ind i - og en herlig og overraskende slutningen.
8/10
----
Dog Days (2001) Kender kun Import/Export af Seidl - og Dog Days er i samme realistiske og trøstesløse stil. Historien er ikke helt så god som Import/Export, og man skal egentlig være lidt sadist for at kunne lide den...
#18381 Collateral 12 år siden
#18382 Ispep 12 år siden
Super! Jeg genså også Mulholland Drive for nylig. Helt enig i karakteren.
Hvad for en detalje, i øvrigt?
#18383 Collateral 12 år siden
Men kan da (som en detalje) nævne at jeg særligt var vild med scenen i teatret. Sælsom og rørende. Stærk og meget Lynch.
#18384 wiseguy 12 år siden
Ja! det er en udødelig klassiker og den var med garanti pisse flot tilbage i 39. Gensyns eller genhørs glæden ved mange af de udødelige sange var da helt klart stor, mens andre af sangene var røv kedelige. I det store hele en sød og harmløs film, der har sine øjeblikke, meeen som også virker lidt kedelig i 2013.
4/6
Oz The Great and Powerful (3D BD)
Jeg havde jo genset originalen fra 39 aftenen før og det var et fornuftigt valg, da jeg jo langt bedre ku se alle de små referencer og hyldester til den gamle film (det var i sig selv ganske underholdende) Jeg synes Raimi på glimrende vis har lavet en underholdende og ganske flot prequel. Castet er glimrende: Kunis, Weisz og Williams bliver man jo aldrig træt af at se på og James Franco er helt klart i sit es som den elskværdige bandit Oz.
4,5/6
A Lonely Place to Die (BD)
Ganske velfungerende thriller.
4/6
#18385 elwood 12 år siden
Donald Sutherland gir den især Max gas som Pyroman/ildebrands ekspert :)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#18386 NightHawk 12 år siden
Meget enig i din bedømmelse af denne herlige film, som jeg også holder rigtig meget af. :)
Var også herligt med referencen til Jack Skellington, da James og co. på et tidspunkt skal have fat i et kompas. :)
#18387 Sweetiebellefan 12 år siden
Tre unge folk forsvandt efter at lede efter en lokal legende.
Imens bliver de deres egne fjender.
Minder mig om andre legender fra Haunted Places om bl.a. Boggy Creek monstret der fik folk til at fare vild imens det raserede en lejr.
Fortjente Oscars for lyd og kamera.
8/10
#18388 Tenebrae 12 år siden
http://i.imgur.com/l45OSXh.jpg
#18389 misuma 12 år siden
Når David Cronenbergs søn laver en film, så kan jeg ikke undgå at blive lidt nysgerrig...
I en tilsyneladende nær fremtid, kan man købe og lade sig smitte med sygdomme...taget fra berømtheder. Sygdommene er manipuleret således at de ikke kan piratkopiers, men vores hovedperson har fundet et tvivlsomt smuthul...dog ikke uden bivirkninger. (Pun intended)
Filmen føles næsten arthouse'ish og minimalistisk i udseende, pacing og lidt i dialogen.
Ærligt talt, så gav jeg måske ikke filmen min fulde opmærksomhed. Den virkede lidt lang, men alligevel spændende nok til at jeg blev hængende.
4/6
#18390 Skeloboy 12 år siden
Mere interessant end god. Det er først efter halvdelen af den korte spilletid, jeg blev fanget.
6/10
----
Broken Arrow (1950)
Ganske ok, men til tider alt for idealistisk.
7/10
----
Faust (1926)
Jeg kendte kun historien i korte træk - men filmens største force er dens setting. Utrolig fedt lavet - men lidt kedelig i historien.
6/10
----
Der Letzte Mann (1924)
En fin lille drama af Murnau, man sagtens kan leve sig ind i - og en herlig og overraskende slutningen.
8/10
----
Dog Days (2001)
Kender kun Import/Export af Seidl - og Dog Days er i samme realistiske og trøstesløse stil. Historien er ikke helt så god som Import/Export, og man skal egentlig være lidt sadist for at kunne lide den...
7/10