Han er vist meget glad for Chaplin, så vidt jeg husker. At Faust får 7/10 er dog uhørt! Men du er sikkert mere til Sunrise, er du ikke, Skeloboy? :)
jessup (18391) skrev:
#18390 er der nogen stumfilm du vurdere højere end 8/10?
Her kommer stumfilms-listen da lige :)
4/10 A Woman of Paris
5/10 Hunchback Of Notre Dame, The General, The Wings
6/10 Birth Of A Nation, The Intolerance Orphans of the Storm Robin Hood Thief of Bagdad, The Phantom Of The Opera, The Faust End of St. Petersburg, The Circus, The Man With A Movie Camera
7/10 Cabinet Of Dr. Caligari Haxan: Witchcraft Through The Ages Black Pirate, The Iron Mask, The
8/10 Broken Blossoms Way Down East Nosferatu Dr. Mabuse, der Spieler Der Letzte Mann Gold Rush, The Spione Storm Over Asia Frau Im Mond
9/10 Kid, The Ben-Hur: A Tale of Christ Battleship Potemkin Metropolis Sunrise Passion Of The Joan Of Arc, The City Lights
Desuden vil jeg nok også give Himmelskibet og Mod Lyset 8-9/10, men har lidt svær ved at vurdere dem, fordi jeg kun har set dem live med hhv. et eksperimentelt rockband og et jazzband...og jeg har heller ikke medtaget alle de korte: Le voyage dans la lune, The Great Train Robbery, Chaplin-kortfilm etc.
Og kunne selvfølgelig ikke lade være med at lave lidt statistik...gennemsnitskarakteren for alle mine film er 7.04, mens den for stumfilmene er 7.05 :)
Har set ca. 1/3 del af de stumfilm du nævner og synes du ligger lidt lavt med Griffith og The Last laugh - sidstnævnte ville jeg anbefaler man starter med stumfilm. Jeg har også Oktyabr og Stachka som 9-10/10 af Eisensteins film da jeg ud fra lidt forskellige præmisser synes de fungere bedre.
3/6 (ville have fået 4/6 hvis slutningen var mindre overdrevet).
-----
Løvernes Konge 1995
Første gang jeg ser den, og umiddelbart er den ikke videre imponerede. Grafikken fra 1995 holder skam ganske pænt i dag, men historien er yderst tyndbenet. Og der er alt for mange fucking sange.
#18391 jessup 12 år siden
#18392 Pécuchet 12 år siden
Han er vist meget glad for Chaplin, så vidt jeg husker. At Faust får 7/10 er dog uhørt! Men du er sikkert mere til Sunrise, er du ikke, Skeloboy? :)
#18393 Skeloboy 12 år siden
Her kommer stumfilms-listen da lige :)
4/10
A Woman of Paris
5/10
Hunchback Of Notre Dame, The
General, The
Wings
6/10
Birth Of A Nation, The
Intolerance
Orphans of the Storm
Robin Hood
Thief of Bagdad, The
Phantom Of The Opera, The
Faust
End of St. Petersburg, The
Circus, The
Man With A Movie Camera
7/10
Cabinet Of Dr. Caligari
Haxan: Witchcraft Through The Ages
Black Pirate, The
Iron Mask, The
8/10
Broken Blossoms
Way Down East
Nosferatu
Dr. Mabuse, der Spieler
Der Letzte Mann
Gold Rush, The
Spione
Storm Over Asia
Frau Im Mond
9/10
Kid, The
Ben-Hur: A Tale of Christ
Battleship Potemkin
Metropolis
Sunrise
Passion Of The Joan Of Arc, The
City Lights
Desuden vil jeg nok også give Himmelskibet og Mod Lyset 8-9/10, men har lidt svær ved at vurdere dem, fordi jeg kun har set dem live med hhv. et eksperimentelt rockband og et jazzband...og jeg har heller ikke medtaget alle de korte: Le voyage dans la lune, The Great Train Robbery, Chaplin-kortfilm etc.
Og kunne selvfølgelig ikke lade være med at lave lidt statistik...gennemsnitskarakteren for alle mine film er 7.04, mens den for stumfilmene er 7.05 :)
#18394 Skeloboy 12 år siden
#18395 Pécuchet 12 år siden
Alt for lave karakterer til Griffith!
Huh? Det er ikke en stumfilm.
#18396 Skeloboy 12 år siden
Næh, det er vel egentlig ikke...
#18397 Skeloboy 12 år siden
Zvenigora, 7/10
Arsenal, 8/10
Earth, 8/10
#18398 Åkepool 12 år siden
Så kan jeg berolige dig med, at han kun har givet den 6/10 ;)
#18399 jessup 12 år siden
#18400 loki 12 år siden
3/6 (ville have fået 4/6 hvis slutningen var mindre overdrevet).
-----
Løvernes Konge 1995
Første gang jeg ser den, og umiddelbart er den ikke videre imponerede. Grafikken fra 1995 holder skam ganske pænt i dag, men historien er yderst tyndbenet. Og der er alt for mange fucking sange.
3/6