Genså den selv sidste år, og omend kæresten synes, at den var underlig på engelsk, så var vi nu begge enige om, at den stadig holdt 100%.
Selvfølgelig arbejder den mestendels på et "barnligt" niveau - det var vel også hovedsageligt målgruppen - men temaerne om jalousi, forræderi, forkastelse, "unlikely" venskaber, fødselsret og ansvarstagelse er alle emner, som om noget lige så meget taler til voksne (selvom tonen og moralen selvfølgelig mest taler til børn).
Jeg blev overrasket over, hvor mørk og alvorlig filmen i sekvenser er - og over, at jeg ikke er blevet mere skræmt af det som barn :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Selvom jeg ofte irriteres over sentimentale og prædikende film, så greb Løvernes Konge også mig. Zimmers musik er enestående. Om filmen har alt hvad man ønsker af genren er jeg ikke så sikker på.
Det er godt nok mange år siden, at jeg så Løvernes Konge. Jeg synes dog ikke at den gjorde det helt store indtryk på mig, og er derfor også lidt uforstående over for, at den lovprises i sådan en grad.
#18411 Wangsgaard 12 år siden
#18412 HonoDelLoce 12 år siden
QFT !
Genså den selv sidste år, og omend kæresten synes, at den var underlig på engelsk, så var vi nu begge enige om, at den stadig holdt 100%.
Selvfølgelig arbejder den mestendels på et "barnligt" niveau - det var vel også hovedsageligt målgruppen - men temaerne om jalousi, forræderi, forkastelse, "unlikely" venskaber, fødselsret og ansvarstagelse er alle emner, som om noget lige så meget taler til voksne (selvom tonen og moralen selvfølgelig mest taler til børn).
Jeg blev overrasket over, hvor mørk og alvorlig filmen i sekvenser er - og over, at jeg ikke er blevet mere skræmt af det som barn :D
#18413 Riqon 12 år siden
Enig, den har alt, hvad en animationsfilm skal have, og mere til!
#18414 jessup 12 år siden
Du er et væmmeligt menneske:)
#18415 Skeloboy 12 år siden
#18416 Kruse 12 år siden
Spot on! En fantastisk film!
#18417 Ispep 12 år siden
#18418 Snaden 12 år siden
#18419 Ispep 12 år siden
Hvad foretrækker du i genren?
#18420 Snaden 12 år siden