Første gang jeg ser den, og umiddelbart er den ikke videre imponerede. Grafikken fra 1995 holder skam ganske pænt i dag, men historien er yderst tyndbenet. Og der er alt for mange fucking sange.
3/6
*evil eyes*
The only way to beat a troll is to not play their game.
Første gang jeg ser den, og umiddelbart er den ikke videre imponerede. Grafikken fra 1995 holder skam ganske pænt i dag, men historien er yderst tyndbenet. Og der er alt for mange fucking sange.
Vampyr er jo filmet uden lyd og så er der lagt engelsk, fransk og tysk lyd på bagefter. Selvom det teknisk set er en talefilm, så er det begrænset hvor meget der bliver sagt. Det meste af filmen igennem gøres der brug af Mellemtekster som man jo kender det fra stumfilm.
Men fantastisk film. Det er nok min Dreyer favorit.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Jeg genså den fornylig og var heller ikke imponeret. Jeg huskede den som ret god, sikkert også præget af al den positive omtale den har fået på Filmz, men efter gensynet, ligger den vel omkring 6/10-7/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
Jeg elskede Løvernes Konge som barn, og havde ikke set den i flere i år før fornyligt, og må indrømme at den ikke helt kan leve op til minderne. Faktisk holder jeg mere af Beauty and the Beast og Aladdin i dag.
Men det var en fantastisk film dengang tilbage i halvfemserne.
Det er farligt at gense barndoms favoritterne, specielt når man ikke har set dem i flere år, da de sjældent lever op til minderne.
Øv, hvor er jeg fælt skuffet. Folk på Filmz lader til at havde været ret positive omkring den og min kammerater sagde at den var 'the shit.' Synes den var vildt kedeligt. Der var få gode scener, men alt i alt skete der sørme ikke ret meget stimulerende. Actionscenerne var kedelige og klimaks var da totalt antiklimaks. Ideén med SLO-MO drugget var fed, synes bare slet ikke det blev brugt optimalt. Karl Urban skal have ros, han gjorde det godt og det er uden man nogensinde ser hele hans ansigt, og han derfor kun havde sin mund at arbejde med(han kunne da vist godt være en ny Batman med den stemme?)
Skuffet. Havde ret høje forventning og var blevet lovet et stort actionbrag, men synes nu ikke jeg fik så meget...
#18401 Riqon 12 år siden
*evil eyes*
#18402 Batsy 12 år siden
http://i.imgur.com/a4F75.gif
#18403 Skeloboy 12 år siden
Vil da ikke mene, at 8/10 er specielt lavt...:)
#18404 jessup 12 år siden
#18405 loki 12 år siden
Jamen 2/6 var alligevel for lavt, men hvis i vitterlig syntes den er så elendig, så skal jeg da overveje det.
#18406 Kisbye 12 år siden
Selvom det teknisk set er en talefilm, så er det begrænset hvor meget der bliver sagt.
Det meste af filmen igennem gøres der brug af Mellemtekster som man jo kender det fra stumfilm.
Men fantastisk film. Det er nok min Dreyer favorit.
#18407 Åkepool 12 år siden
Jeg genså den fornylig og var heller ikke imponeret. Jeg huskede den som ret god, sikkert også præget af al den positive omtale den har fået på Filmz, men efter gensynet, ligger den vel omkring 6/10-7/10
#18408 Skeloboy 12 år siden
Hvilken? Way Down East og Broken Blossoms får begge 8/10 :)
#18409 Giraffen 12 år siden
Men det var en fantastisk film dengang tilbage i halvfemserne.
Det er farligt at gense barndoms favoritterne, specielt når man ikke har set dem i flere år, da de sjældent lever op til minderne.
#18410 Mikkel Abel 12 år siden
Øv, hvor er jeg fælt skuffet. Folk på Filmz lader til at havde været ret positive omkring den og min kammerater sagde at den var 'the shit.' Synes den var vildt kedeligt. Der var få gode scener, men alt i alt skete der sørme ikke ret meget stimulerende. Actionscenerne var kedelige og klimaks var da totalt antiklimaks. Ideén med SLO-MO drugget var fed, synes bare slet ikke det blev brugt optimalt. Karl Urban skal have ros, han gjorde det godt og det er uden man nogensinde ser hele hans ansigt, og han derfor kun havde sin mund at arbejde med(han kunne da vist godt være en ny Batman med den stemme?)
Skuffet. Havde ret høje forventning og var blevet lovet et stort actionbrag, men synes nu ikke jeg fik så meget...
2,5/6