Gravatar

#18441 loki 12 år siden

The Seasoning House

Barsk og sikkert ganske realistisk i mange henseende, men alligevel gik den ikke rigtig under huden. Frygten nogen gange at jeg er blevet for følelsesmæssig afstumpet overfor udpenslet vold.

3/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#18442 knipsknips 12 år siden

Elysium

Overraskende god. Vildt fede effekter især
scenen i flyet, hvor skurken får sprunget hovedet af
. Helt sikkert sommerens overraskelse i min optik.

5/6
Gravatar

#18443 Ericmase 12 år siden

Lie to Me - Sæson 1 (Netflix)

Fremragende underholdning med en gennemsyret Tim Roth som Cal Lightman i hovedrollen! Serien viser mig et helt andet syn på løgne jeg ikke har set før og det er meget interessant. Alle de andre 3 hovedroller (Kelli Williams, Brendan Hines og Monica Raymund) gør det også godt.

5/6

Lie to Me - Sæson 2 (Netflix)

Alt i denne sæson er skruet en del højere op end sæson 1 som jeg egentlig godt kan lide. Episoden "Honey" er jeg helt tosset med. Der er knald på stemningen hvor alt går op i en højere enhed. Skuespillet er egentlig bedre her end i forrige sæson.

6/6

Glæder mig til sæson 3.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#18444 Mikkel Abel 12 år siden

We Need To Talk About Kevin

Efter at havde set Elephant tog jeg en til film med skolemassakre som nøgleord. Endnu en rigtig stærk film jeg oplevede. Filmen tager en interessant vinkel på en sådan historie, hvor man ser hele situationen fra moderens side, i stedet for sønnen som udfører forbrydelsen. Historien springer frem og tilbage i tid konstant, men det irriterer aldrig og på langsomvis lærer man personerne at kende og moderens anstrengte forhold til sønnen lige fra han er baby til han bliver teenager. Tilda Swinton er jeg normalt ikke til, men hun spiller sindsygt godt som moderen og man kommer virkelig ind under huden på en sårbar og trøstesløs kvinde. Dog er det i sidste ende den unge Ezra Miller der stjæler showet for mig, med hans iskolde præstation som titel-rollen/sønnen Kevin. Den er simpelthen lige i plet og dette er en dreng som tydeligvis er forstyrret i en stor grad. Det er en film der bygger rigtig meget på sine billeder. Der er mange sindsygt flotteskud(fx. åbningsscenen) og mimik/kropssprog fortæller nærmest hele historien, og om det så er Tilda Swintons øjne fulde af sørgmodighed eller om det er Ezra Millers iskolde blik fungerer det perfekt. Slutningen/de sidste 10 minutter er nogle af filmens bedste, der fuldstændig chokerer.

Mit eneste problem er at filmen simpelthen virker for lang. Det påvirkes specielt af de mange dialog-frie scener. Dertil kunne nogle scener også været skåret fra, specielt dem hvor Kevin er barn. Da havde det været meget mere spændende at kommer mere under huden på Kevin som teenager.

5/6

21 Jump Street (2012) (BD)

Fuuuuuuuuck den er sjov. Channing Tatum og Jonah Hill udgør en genial duo og det er dejligt med en komedie der har masser af selvironi og ikke tager sig selv alt for alvorligt. Jeg morede mig konstant og filmen har mange gyldne øjeblikke, specielt Ice Cube laver en spot-on præstation som arrig politichef. Jeg glæder mig i hvert fald til to'ern.

5/6
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18445 elwood 12 år siden

Det eneste som rigtig går mig lidt på er den konstante måde hvorpå hans kollegaer laver den her best of the best tale omkring ham overfor klienterne, og hinanden imellem, når opdager hvor klog han er. Det blir lidt trættene i længden, og høre dem snakke på den måde.

Tilgengæld er ham der siger alt sandfærdigt uden omsvøb ganske munter.

Ellers så er det en ganske underholdende serie.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18446 Sweetiebellefan 12 år siden

Løvernes Konge 1995

3/6

Løvernes Konge er overvurderet så også 3/6.

FrankenWeenie er den bedste Disney film indtil nu.

Final Fantasy: The Spirits Within

Langt ude i fremtiden er New York City i ruiner.

Imens har pigen Aki mareridt om noget der ligner Chrysler Building som falder ned på en planet hvor bevæbnede rumvæsner kommer ud.

En af de bedste animerde film fra sidste årti.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#18447 MMB 12 år siden

Sweetiebellefan (18446) skrev:
Løvernes Konge er overvurderet så også 3/6.

Er i chok
Gravatar

#18448 loki 12 år siden

You can't handle the truth!
www.peakoil.dk
Gravatar

#18449 Lord Beef Jerky 12 år siden

Foeller (18447) skrev:
Er i chok

Troede også selv at 7/10 var den absolut laveste karakter på narniaskalaen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18450 Skeloboy 12 år siden

Hard Times, 7/10
Charles Bronson og James Coburn instrueret af Walter Hill - det giver en meget mandig film! Historien er meget simpel dog.

----

Southern Comfort, 7/10
Til tider lidt for overdrevet, men Walter Hills film om en flok dårlige national guards, der bliver jagtet af cajuns, er som sådan spændende.

----

Slacker, 6/10
Linklaters 2. film - man følger en lang række personer i en plotløs og flydende film. Der er simpelthen for lidt at interessere sig for, men alligevel er den struktur ret fascinerende.

----

Dazed and Confused, 8/10
High School-cultfilm - rigtig fed! Selvom det kan være svært at relatere til deres problemer.

----

Waking Life, 8/10
Filosofisk film - og rigtig god!

----

Gerry, 8/10
Langsommelig og smuk! Der er virkelig lange scener uden handling, men alligevel er der noget dybt fascinerende over filmen.

----

Paranoid Park, 8/10
Også en god van Sant-film!

----

Orker ikke at skrive mere, det er jeg for træt til :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: