Damn, den tog virkelig fat i mig og hold da op den var medrivende, og hvor er den herlig for at tage fat i ens tanker, og virkelig vride dem frem og tilbage.
Genialt skuespil, Shannon er brilliant, soundtracket er virkelig fantastisk og fortjener stort bifald.
Slutningen er self også noget helt for sig selv, fantastisk slutnings replik, so simple, but yet so powerful.
10/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Rigtig god. Historien er interessant og fortæller en stærk historie om manden Curtis(Michael Shannon), som bliver mere og mere paronoid og af den grund distancerer sig fra dem han har kært. Der arbejdes med drømme kontra virkelighed, hvad er virkeligt og drømme for Curtis, og dette fungerer rigtig godt. Specielt giver det pote i filmens slutning, hvor der lægges op til debat. Filmen er flot. Udsigten udover Ohios' marker er yderst idylliske og står smukt i kontrast til de mørke skyer og den store tornado som lurer yderst i horisonten. Selvom historien på sin vis er fin, føles den nogen gange for langsom. For selvom det er spændende at følge Curtis' vej til det sindsyge, bliver det simpelthen for kedeligt at se ham sætte beskyttelsesrummet i stand eller bore med boremaskine på arbejdet. Derfor bæres 'Take Shelter' også rigtig langt af sine skuespiller. Michael Shannon og Jessica Chastain spiller genialt og man føler hele tiden en sand kemi mellem dem. De spiller simpelthen hudløst ærligt og specielt scenen i beskyttelsesrummet er hjerteskærende ægte. Og stor ros for arbejdet med den døve datter(som er døv i virkeligheden). Men havde det ikke været for det geniale skuespil tror jeg simpelthen ikke filmen havde været ligeså interessant. Til sidst skal soundtracket roses, det er fantastisk smukt på en melakonisk måde, komponeret af instruktørens bror.
Jeg er også en dårlig film! Alene titlen er jo intetsigende. Jeg er ganske vist p.t. i bredformat (ihvertfald en smule) og rummer også billeder og musik. Meeeeeen ......
Drengen Norman er vild med zombie og splatterfilm og så kan han forresten også tale med spøgelser. Det er animationsstudiet Laika der står bag denne fine lille familiefilm, og selvom den ikke helt er på niveau med Coraline, er det stadig gedigen underholdning for enhver som er vokset op med at se zombie og slasherfilm i en alt for ung alder og elskede det.
Overraskende god og fængende film/portræt af den berygtede lejemorder Richard Kuklinski (aka The Iceman) instrueret af Ariel Vromen, som for mig at se hører blandt de ukendte. Handlingsforløbet kan indimellem godt virke lidt ujævnt instrueret, men skuespillet kan man næppe beklage sig over. Særligt Shannon skinner atter engang i en meget foruroligende rolle, og selvom han ikke ligner den rigtige Kuklinski dømt ud fra billeder, så tror man alligevel på karakteren, der både var en kold lejemorder, men også en familiemand. I sidste ende er der måske intet nyt under solen og man føler man har set det hele før og bedre, men som sagt god og fængende mens den kører.
#18451 Michael Andersen 12 år siden
Engang gav han BN 1/10.
#18452 Åkepool 12 år siden
Ha ha :)
#18453 Batsy 12 år siden
Damn, den tog virkelig fat i mig og hold da op den var medrivende, og hvor er den herlig for at tage fat i ens tanker, og virkelig vride dem frem og tilbage.
Genialt skuespil, Shannon er brilliant, soundtracket er virkelig fantastisk og fortjener stort bifald.
Slutningen er self også noget helt for sig selv, fantastisk slutnings replik, so simple, but yet so powerful.
10/10
#18454 Mikkel Abel 12 år siden
Rigtig god. Historien er interessant og fortæller en stærk historie om manden Curtis(Michael Shannon), som bliver mere og mere paronoid og af den grund distancerer sig fra dem han har kært. Der arbejdes med drømme kontra virkelighed, hvad er virkeligt og drømme for Curtis, og dette fungerer rigtig godt. Specielt giver det pote i filmens slutning, hvor der lægges op til debat. Filmen er flot. Udsigten udover Ohios' marker er yderst idylliske og står smukt i kontrast til de mørke skyer og den store tornado som lurer yderst i horisonten. Selvom historien på sin vis er fin, føles den nogen gange for langsom. For selvom det er spændende at følge Curtis' vej til det sindsyge, bliver det simpelthen for kedeligt at se ham sætte beskyttelsesrummet i stand eller bore med boremaskine på arbejdet. Derfor bæres 'Take Shelter' også rigtig langt af sine skuespiller. Michael Shannon og Jessica Chastain spiller genialt og man føler hele tiden en sand kemi mellem dem. De spiller simpelthen hudløst ærligt og specielt scenen i beskyttelsesrummet er hjerteskærende ægte. Og stor ros for arbejdet med den døve datter(som er døv i virkeligheden). Men havde det ikke været for det geniale skuespil tror jeg simpelthen ikke filmen havde været ligeså interessant.
Til sidst skal soundtracket roses, det er fantastisk smukt på en melakonisk måde, komponeret af instruktørens bror.
5/6
#18455 Ispep 12 år siden
#18456 BN 12 år siden
Jeg er også en dårlig film! Alene titlen er jo intetsigende. Jeg er ganske vist p.t. i bredformat (ihvertfald en smule) og rummer også billeder og musik. Meeeeeen ......
#18457 Sweetiebellefan 12 år siden
Science Fiction film om mænd i kæmperobotter som er oppe imod monstre fra havet.
En god ide til Halloween festen.
Det ser ud til en velfortjent Oscar nomiering for effekterr.
8/10
#18458 Skeloboy 12 år siden
The Stranger, 9/10
The Lady From Shanghai, 8/10
A Tree Grows In Brooklyn, 9/10
Baby Doll, 8/10
#18459 Giraffen 12 år siden
Drengen Norman er vild med zombie og splatterfilm og så kan han forresten også tale med spøgelser. Det er animationsstudiet Laika der står bag denne fine lille familiefilm, og selvom den ikke helt er på niveau med Coraline, er det stadig gedigen underholdning for enhver som er vokset op med at se zombie og slasherfilm i en alt for ung alder og elskede det.
4/6
#18460 Ispep 12 år siden
Overraskende god og fængende film/portræt af den berygtede lejemorder Richard Kuklinski (aka The Iceman) instrueret af Ariel Vromen, som for mig at se hører blandt de ukendte. Handlingsforløbet kan indimellem godt virke lidt ujævnt instrueret, men skuespillet kan man næppe beklage sig over. Særligt Shannon skinner atter engang i en meget foruroligende rolle, og selvom han ikke ligner den rigtige Kuklinski dømt ud fra billeder, så tror man alligevel på karakteren, der både var en kold lejemorder, men også en familiemand. I sidste ende er der måske intet nyt under solen og man føler man har set det hele før og bedre, men som sagt god og fængende mens den kører.
4/6