Evil Dead (remake) - Evil Dead uden Bruce Campbell er lige præcis det! Altså en film som man igennem årtier, har set en masse forskellige og alligevel ret ens versioner af. Originalen havde nerve igennem Raimi og charme igennem Campbell - denne har intet af den slags, men tempoet er højt, effekterne fremragende og filmen er såmænd underholdende nok. Den er bare allerede glemt, ligså snart man har slukket for den. 5/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Ganske fin film. Godt fortalt og rigtig flot filmet, samt en lækker cinematografi(er der westerns som ikke har det?!) Jeg har en mindre svaghed for Shia LeBeouf og når manden vil spille skuespil, så må man sgu give ham at han kan. Generelt er skuespil-præstationerne gode hvor bla. Tom Hardy igen beviser at ingen kan se mere mere sur ud end ham og Jessica Chastain viser hud, wuhuuuuuu. Filmens mest interessante karakter er dog Guy Pearce som sadistisk, klam skurk. Det gør han sgu fremragende. Når filmens voldelige scener dukker op er de gode, dog alt for korte.
Filmen har nogle minusser. Romancen mellem LeBeouf og Mia Wasikowska er fuldstændig ligegyldig og hvad Gary Oldman laver i filmen ved jeg ikke. Jeg mener, manden er altid fantastisk, men han har noget nær ingen spilletid i filmen og rollen er da fuldstændig ligegyldig for filmens handling. Til sidst kan man måske diskutere hvorvidt filmen er troværdig mht. de skader som hhv. LaBeouf og Hardys karakterer bliver tilført.
4/6
True Grit (2010)
Endnu engang viser Coen-brødrene hvorfor de bare er nogen af de bedste i nyere tid. Filmen er fantastisk veludført og man tror på at hvert et sekund foregår i det gode, gamle western. Normalt frygter jeg altid film hvor en "barne"/under 15 år-skuespiller skal spille en bærende rolle, men Hailee Steinfeld gjorde min tro til skamme, som den 14-årige, stædige Mattie Ross der søger hævn. Hun spiller simpelthen så godt, hvor bla. forhandlings-scenen er helt fænomenal. Men det meste fokus falder selvfølgelig på den veloplagte Jeff Bridges i rollen som U.S Marshall 'Rooster Cogburn'. Han spiller fantastisk og specielt kemien mellem ham og sin meget yndre med-skuespiller fungerer vildt godt. Matt Damon er bestemt også god og min eneste anke må være, at jeg gerne ville havde haft meeeeeeeget mere Josh Brolin-spilletid.
Et gensyn med dette fantastiske drama fra det gyldne filmår 1999. Stadig fantastisk, holdbar, vittig, upoleret og fræk film. Den bedste Sam Mendes har instrueret, selvom han har et meget højt niveau. Hører blandt mine favoritter. 6/6
Læææææængder bedre end første sæson, som igennem det meste af sæsonen mest af alt gav et indtryk af ikke at have en decideret overordnet idé, men blot var lavet som et forsøg på at lave en horror-serie.
Anden sæson, derimod, virker hele tiden til at have en plan for det videre forløb, og sæsonen føles på alle måder langt mere helstøbt og gennemtænkt.
Og så er der jo både aliens, dødsengle, nazi-forskere og dæmonbesættelse på tapetet. What's not to like?
Det skulle da lige være Joseph Fiennes skuespil, som lader en del tilbage at ønske. Heldigvis er hans rolle ikke en af de største (selvom den dog heller ikke kan siges at være decideret lille).
8/10
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#18531 loki 12 år siden
[url=
#18532 Lord Beef Jerky 12 år siden
#18533 Mikkel Abel 12 år siden
Ganske fin film. Godt fortalt og rigtig flot filmet, samt en lækker cinematografi(er der westerns som ikke har det?!) Jeg har en mindre svaghed for Shia LeBeouf og når manden vil spille skuespil, så må man sgu give ham at han kan. Generelt er skuespil-præstationerne gode hvor bla. Tom Hardy igen beviser at ingen kan se mere mere sur ud end ham og Jessica Chastain viser hud, wuhuuuuuu. Filmens mest interessante karakter er dog Guy Pearce som sadistisk, klam skurk. Det gør han sgu fremragende. Når filmens voldelige scener dukker op er de gode, dog alt for korte.
Filmen har nogle minusser. Romancen mellem LeBeouf og Mia Wasikowska er fuldstændig ligegyldig og hvad Gary Oldman laver i filmen ved jeg ikke. Jeg mener, manden er altid fantastisk, men han har noget nær ingen spilletid i filmen og rollen er da fuldstændig ligegyldig for filmens handling. Til sidst kan man måske diskutere hvorvidt filmen er troværdig mht. de skader som hhv. LaBeouf og Hardys karakterer bliver tilført.
4/6
True Grit (2010)
Endnu engang viser Coen-brødrene hvorfor de bare er nogen af de bedste i nyere tid. Filmen er fantastisk veludført og man tror på at hvert et sekund foregår i det gode, gamle western.
Normalt frygter jeg altid film hvor en "barne"/under 15 år-skuespiller skal spille en bærende rolle, men Hailee Steinfeld gjorde min tro til skamme, som den 14-årige, stædige Mattie Ross der søger hævn. Hun spiller simpelthen så godt, hvor bla. forhandlings-scenen er helt fænomenal. Men det meste fokus falder selvfølgelig på den veloplagte Jeff Bridges i rollen som U.S Marshall 'Rooster Cogburn'. Han spiller fantastisk og specielt kemien mellem ham og sin meget yndre med-skuespiller fungerer vildt godt. Matt Damon er bestemt også god og min eneste anke må være, at jeg gerne ville havde haft meeeeeeeget mere Josh Brolin-spilletid.
5/6
#18534 elwood 12 år siden
Jeg ku ikke lade være med og tænke på han minde mig på en måde om Agent Dammers fra
The Frighteners.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#18535 Ispep 12 år siden
Et gensyn med dette fantastiske drama fra det gyldne filmår 1999. Stadig fantastisk, holdbar, vittig, upoleret og fræk film. Den bedste Sam Mendes har instrueret, selvom han har et meget højt niveau. Hører blandt mine favoritter. 6/6
#18536 Mikkel Abel 12 år siden
Den har jeg desværre aldrig set. :)
#18537 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#18538 Mikkel Abel 12 år siden
Jamen J. Fox og Jackson kan jeg da ikke nej til!
#18539 knipsknips 12 år siden
4/6
#18540 HonoDelLoce 12 år siden
Læææææængder bedre end første sæson, som igennem det meste af sæsonen mest af alt gav et indtryk af ikke at have en decideret overordnet idé, men blot var lavet som et forsøg på at lave en horror-serie.
Anden sæson, derimod, virker hele tiden til at have en plan for det videre forløb, og sæsonen føles på alle måder langt mere helstøbt og gennemtænkt.
Og så er der jo både aliens, dødsengle, nazi-forskere og dæmonbesættelse på tapetet. What's not to like?
Det skulle da lige være Joseph Fiennes skuespil, som lader en del tilbage at ønske. Heldigvis er hans rolle ikke en af de største (selvom den dog heller ikke kan siges at være decideret lille).
8/10